Polecane posty

Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Witam, na 1400 obr/min temperatura 70 stopni, 2500obr/min 120 stopni, tak podaje dokumentacja. Kiedyś mierzyłem takiemu to miał 80 stopni na biegu jałowym (około 800 czy nawet niżej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
120-130
  • Like 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Pytałeś na elektroda i jakoś mi umkło

Temperatura nie ważna ważna różnica temperatur między cylindrami nie powinna przekraczać 15 ° C

Synchronizacja pomp wtryskowych metodą temperatur gazów wylotowych
1 - Rozgrzać silnik do temperatury roboczej.
2 - Usunąć śruby na dole ucieczki.
3 - Określ biegu jałowego (700 obr / min).
4 - Wstawianie sondy termometr cyfrowy do kolektora wylotowego otworu 5.9030.667.4 odpowiadającego pierwszego cylindra i pozwolić, by temperatura stabilizacji. Powtórzyć tę samą operację dla pozostałych cylindrów, wskazując wartości uzyskane.
5 - Różnica temperatur między jednym a drugim cylindrem nie powinna przekraczać 15 ° C. W przeciwnym przypadku regulowania pomp wtryskowego.
6 - Do regulacji pomp wtryskowych, należy postępować w następujący sposób: lekko poluzować trzy śruby mocujące pompę wtryskową, tak że z kolei trafić boki przez stempel, przy pracującym silniku. Jeśli pompa jest obracane w prawo, gdy temperatura wzrasta; Jeżeli obrót odbywa się w lewo, temperatura spada. N.B. Gdy regulowane pompy konieczne jest kontrolowanie temperatury gazów wylotowych, odpowiadających pozostałe pompy.
7 - Dokręcić nakrętki pompy wtryskowej z parą 1 KGM (10 nm) i ponownie zamontować śruby otwory w kolektorze wydechowym. Synchronizacja pomp wtryskowych do sposobu równoważenia temperatury gazów spalinowych
A - 30250 termometr cyfrowy ° C
B - Śruby 10x6x15 kolektora wydechowego.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Ja sie nie zgodzę temperatura ma bardzo duze znaczenie i swiadczy o dawce paliwa jaka została podana do cylindra. Tak jak wyżej napisalem dane regulacyjne zostaly zaczerpnięte z dokumentacji Antaresa dla modelu silnika 130 KM i prawie kazda dokumentacja tego typu silników podaje ustawianie dawki paliwa na obrotach około 1400obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Niestety nie moge udostepniac moge podac namiar u kogo mozna ja dostac, pisac na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

No to pokaż stronę gdzie to napisane.

 

dd.jpg

WORKSHOP MANUAL ENGINES 1000.3.4.6 W EUROII

 

dd1.jpg

Edytowano przez ansu
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392
33.2 Synchronizacja pomp wtryskowych.
★ Ta procedura musi być przeprowadzona:
a - Po usunięciu jednej lub więcej pomp do testowania,
przegląd lub odnowienie.
b - Kiedy silnik pracuje nierównomiernie i kiedy silnik
sprawdzono parametry robocze
przy użyciu All Round Tester lub (dla silników przemysłowych)
z elektroniczną jednostką sterującą.
Następujące testy należy przeprowadzić w dobrze wentylowanym pomieszczeniu
środowiska i połączony z rurą wydechową
do systemu odprowadzania oparów
33.2.1 Test
1 - Doprowadzić silnik do normalnej temperatury roboczej i
następnie pozostawić go na biegu jałowym.
2 - Wyjmij zaślepki (1) z dolnej części rury wydechowej
kolektor (2).
3 - Włożyć cyfrowy czujnik temperatury T24 (kod
5.9030.667.4) w otworze rozdzielacza odpowiadającym
cylinder nr 1; umożliwić stabilizację odczytu temperatury,
następnie zanotuj wartość.
4 - Powtórz operację dla wszystkich cylindrów.
5 - Sprawdź różnicę temperatur między wszystkimi cylindrami;
jeżeli różnica temperatur nie mieści się w
optymalny zakres 15 ° C (59 ° F), t będzie konieczne do
dostosować kątową pozycję pomp wtryskowych.
33.2.2 Regulacja kątowa pomp wtryskowych
1 - Przy silniku pracującym na biegu jałowym nieznacznie poluzować
nakrętki ustalające (1) pompy wtryskowej (2) należy wyregulować.
★ Nakrętki należy poluzować wystarczająco, aby wyeliminować
moment obrotowy, ale tak, aby pompa była
nadal mocno trzymany.
3 - Z narzędziem T26 (kod 5.9030.953.0) zaangażowanym w
gniazdo "A" pompy, obrócić pompę.
★ Obróć pompę WIDOK ZEGARA, aby ZWIĘKSZYĆ
temperatura spalin.
Obracaj pompę COUNTER-CLOCKWISE, aby ZREDUKOWAĆ
temperatura spalin.
UWAGA - Po dostosowaniu położenia kątowego jednego
pompa, konieczne będzie ponowne sprawdzenie
temperatura spalin dla wszystkich cylindrów.
4 - Za pomocą klucza dynamometrycznego stopniowo dokręcać mocowanie pompy
nakrętki (1) w naprzemiennej kolejności do przepisanej
ostateczny moment obrotowy.
Aby zapoznać się z procedurą i danymi, zobacz «28. OZNACZANIE WSTRZYKIWAŃ
LAKIERKI".
F0057650
ZA
 
 
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Ani jedna ani druga dokumentacja nie jest z Antaresa tam jest tylko w tabeli podana jak jest temperatura pracy. Po drugie z własnego doświadczenia wiem ze temperatura przeklada sie na moc i z falowaniem ma nie wile wspolnego moze troche zalagodzic. Mialem w lampku nawet róznice 30 stopni i chodzil bez problemu tylko ciut zamulony, wystarczylo naciagnac do reszty temperature i chodzi jak strzala.

 

Edytowano przez zbyszek6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Nic nie krece, styczność z silnikami mam od 7 lat, regulowałeś choc jednego?

Fakt jest taki ze dokumentacja podaje parametry pracy dla silnika nowego a nie zuzytego i koniec konców ja bym na biegu jalowym ustawil 80 stopni i nie wnikal. Pamietac wyzsza temperatura to wieksza dawka a co za tym idzie i wieksze spalanie nie po to te silniki konstruowano zeby palic na darmo paliwo. Nalezy tez pamietac ze inna temperature sie ustawia w 4 cylindrowym a inna w 6.

Edytowano przez zbyszek6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392
10 godzin temu, zbyszek6000 napisał:

Nic nie krece, styczność z silnikami mam od 7 lat, regulowałeś choc jednego?

Fakt jest taki ze dokumentacja podaje parametry pracy dla silnika nowego a nie zuzytego i koniec konców ja bym na biegu jalowym ustawil 80 stopni i nie wnikal. Pamietac wyzsza temperatura to wieksza dawka a co za tym idzie i wieksze spalanie nie po to te silniki konstruowano zeby palic na darmo paliwo. Nalezy tez pamietac ze inna temperature sie ustawia w 4 cylindrowym a inna w 6.

Kręcisz i to strasznie i jeszcze ktoś się ciebie posłucha i będzie miał problem. Mam wrażenie że nie wiesz jak działa silnik. Jak ma być wyższa moc i temperatura bez obciążenia????

WORKSHOP MANUAL ENGINES 1000.3.4.6 W EUROII jest do silników 3, 4, 6 cylindrowych

https://pl.scribd.com/document/284150116/Workshop-Manual-Sdf-1000-3-4-6w-Euroii

Moc reguluje się tak z tabeli bierze się konkretne ustawienia do silnika i mocy:

9. ADJUSTMENT OF THE ELECTRONIC ACTUATOR
★ As with the mechanical governor, adjustments should
be made in conditions of safety and with no load on the
engine.
F0012530
1
2
1 - After renewal of the electronic actuator (1), remove the
plug (2) to gain access to the adjuster screw (3).
2 - Start the engine and allow it to reach normal operating
temperature.
3 - Set the engine speed to 2100±10 rpm using the hand
throttle.
F0012540
3
4 - Slowly screw out the adjuster screw (3) until you first
detect a slight fall in the engine speed.
★ This operation reduces the fuel flow rate; wait a few
seconds for the flow rate to stabilise.
5 - Screw out the adjuster screw (3) a further few degrees
and again wait for the fuel flow to stabilise.

6 - Repeat the above procedure a number of times,
screwing the adjuster screw out by a few degrees
each time until the engine stops.
7 - With the engine stopped, slowly screw in screw (3) by
the number of turns indicated in the table 9.1.
★ Observe the indications given for the number of
turns.
8 - Apply a small quantity of low-strength threadlocker to
the plug (2) and screw it into the bore in the actuator
until rests against the adjuster screw (3).
Plug: Loctite 222.
★ Use only weak threadlocker for precision fixings.
★ Do not force the cap (2) on the screw (3).
9 - Apply the tamper-proof seal “A”.
D0002640
2 3
F0057550
A

Edytowano przez ansu
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Widać, ześ laik i nie miałeś doczynienia z silnikami podajesz procedure ustawienia aktuatora elektrycznego, a zapomnialeś ze Same mialo jeszcze mechaniczne aktuatory i powinieneś wiedzieć ze jak jest elektroniczny to masz takie urzadzenie jak All Round tester za pomoca ktorego sie ustawia agrsywność pracy silnika, moc, czyli parametry pracy.

A napisales ze 120 do 130 to skąd tą temperature wyssales?

Edytowano przez zbyszek6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392
Dnia 21.12.2018 o 00:24, zbyszek6000 napisał:

Widać, ześ laik i nie miałeś doczynienia z silnikami podajesz procedure ustawienia aktuatora elektrycznego, a zapomnialeś ze Same mialo jeszcze mechaniczne aktuatory i powinieneś wiedzieć ze jak jest elektroniczny to masz takie urzadzenie jak All Round tester za pomoca ktorego sie ustawia agrsywność pracy silnika, moc, czyli parametry pracy.

A napisales ze 120 do 130 to skąd tą temperature wyssales?

Bardzo to ciekawe co piszesz, ale nie jest prawdą.

Nigdzie nie pisałem, że 120 do 130 napisałem,  różnica nie powinna być wjększa jak 15C. A z tą agresywnością silnika to już pojechałeś. 

Dnia 18.12.2018 o 16:56, zbyszek6000 napisał:

Witam, na 1400 obr/min temperatura 70 stopni, 2500obr/min 120 stopni, tak podaje dokumentacja. Kiedyś mierzyłem takiemu to miał 80 stopni na biegu jałowym (około 800 czy nawet niżej).

Pokaż tą dokumentację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

Tak sie składa ze ja te aktuatory naprawiam i podając procedure ustawienia aktuatora elektrycznego powinieneś wiedziec ze jest tez sterownik ktory nim steruje, a tak sie skalada ze ja mam orginalny interfejs za pomoca ktorego mozna zmieniac moc silnika, charakterystykę reakcji na pedal gazu (zreguły fabrycznie jest ospały, ustawiony na poziomie 1 w skali 10 stopniowej), kalibruje sie pedał gazu, czułość pracy itp. W mechanicznym to jest śruba od wierzchu i z boku za pomoca nich mozna poprawic jakosc pracy.

A zebyś wiedzial ze wieksza temperatura to wieksza dawka paliwa, a dawka paliwa nie wplywa na prace silnika?????

Tak ze pokazujesz swoja totalna nie wiedze i wprowadzasz ludzi w błąd urywkami dokumentacji. Jak taki fachowiec jestes to powinienes powiedziec ze jeszcze kąt trzeba sprawdzic, poprawnosc wymierzenia podkladek pod pompkami, bo pomysl po co ktos pyta jaka temperature ustawic, a ja Ci powiem bo mam czasem po pare tel dziennie, bo faluje a przyczyna falowania jest zly kat wtrysku, a nie temperatura!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rolnik24120 jakby co to pisz na pw podam duzo wiecej usterek jakie powoduja czy to utrate mocy czy to falowanie. Na temat tych silnikow mozna ksiazke napisac.

Edytowano przez zbyszek6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj widzę ze się temat dziwnie rozkręcił każdy ma inne doświadczenia temp w tym silniku przy tej mocy przy biegu jałowym powinna mieścić się w temp 120-130' i tyle tolerancja po między cylindrami max 15' kolega ma racje co do allround testera to nim nie ustawia się tylko reakcji na pedał gazu ale masę innych parametrów tez mocy samym interfejsem się nie ustawi bo trzeba ją skorygować tez na regulatorze a jest do tego specjalna tabela koniec kropka wiec jak nie mamy interfejsu lub nie wiemy do czego służy to się nie czepiamy regulatora bo spieprzcie sprawę całkiem


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

to teraz na podstawie jakiej dokumentacji twierdzisz ze 120 do 130?

a co do ustawien regulatora obrotow (aktuatora) mam inny patent ale musz go dokladnie przebadac czy silnik sie zachowuje tak jak powinien, bo te krecenie śrubą wedlug wytycznych to ma wiele do zyczenia.

Edytowano przez zbyszek6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kręcisz i ma wiele do życzenia to oznaczasz ze robisz coś źle a temp taka jest bo pamiętam jak będziesz ustawiał 30-40 układów paliwowych roczne to dokumentacja ci nie będzie potrzebna :)


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

rownie dobrze mozna 180-190 i tez bedzie chodzil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ustaw na taką temp. o ile ci się uda i zobacz jak będzie działać w książce jest opisane jeszcze jedna rzecz a dokładnie sposób obliczania podkładek pod pompy potem jest dopisek aby od tego momentu dobrać grubość eksperymentalnie w materiałach serwisowych (nie w książce) i szkoleniowych jest o wiele więcej opisów i wartości na jakich ma pracować


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

niektóre materialy podaja dawke precyzyjnie w ml, a i jak bedzie 80 stopni to tez pracuje pieknie, kiedys mialem taki przypadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak uda się ustawić na 80' ale będzie gasł i nie będzie miał mocy i nie wkręci się na wyższe obroty


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek6000   
Gość zbyszek6000

to ja kiedys mierzylem takiemu to tyle mial i chodzil bez zajakniecia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gogo500
      witam posiadam ciagnik same laser 90 i mianowicie co uzupełnie olej w silniku do stanu max pojezdze pare dni i oleju  nie  ma ciagnik  nie kopci a zauwazułem ze zwieksza sie stan w tylnich zwolnicach co moze sie dziac??
    • Przez Kargul652
      Witam. Mam problem z ciągnikiem same iron 150s a mianowicie sam w czasie jazdy, pracy przy wyłączonym napędzie i blokadach, z balastem i bez, oś sama podnosi się i opuszcza,co to może być za przyczyna? 
    • Przez Rafał11
      Witam, otóż dziś zauważyłem w moim Same że kopci na niebiesko. Gdy wyciągam bagnet oleju na odpalonym silniku nie wygania oleju po odkręceniu nakrętki od wlewu oleju też nie wygania oleju. Jak dodam gazu ciągnik ma normalny dźwięk chodzi ładnie równo pracuje. Czym może byc spowodowane że kopci na niebiesko??
    • Przez edi2000
      Dzień dobry
      Mógłby mnie ktoś poinstruować jak odpowietrzyć układ hamulcowy w Same Iron 150?
      Zabrakło płynu w zbiorniczku i nie został uzupełniony na czas.
    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię ciągnik Lamborghini Lampo lub jego odpowiednik Same Roller powyżej 2007r. Interesują mnie tylko oferty krajowe najlepiej od pierwszego właściciela. Kontakt: 508-228-452; lub adres e-mail: semos@wp.pl
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj