Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie montował ktoś turbo do 914?Wiem ze temty podobne były ale nie wyszukałem odpowiedzi jaka by mnie zadowoliła :D. Jak z żywotnością silnika? W jednym temacie wyczytalem ze silnik sie grzal... Jest tu ktoś kto juz ma to za sobą? jestem w trakcie remontu i sie zastanawiam nad montażem turbo. Tloki, wtryski oraz korby od turbo. 

jak z Pompa paliwa? stara moze zostac??

https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-c-385-4ka-ursus-83022003-turbo-i7666161053.html

https://allegro.pl/kolano-wydechowe-tlumika-385-zetor-turbo-1014-1604-i6959630086.html

https://allegro.pl/turbosprezarka-ursus-c-385-4-cyl-turbo-turbina-i4888327055.html   co sądzicie o tej turbinie?

https://allegro.pl/kolektor-ssacy-c-385-4-cyl-turbo-83022002-i6986499646.html            ten kolektor mozna przerobic ze starego?? cena dosyc wysoka...

Podłaczenie (przewody powietrza, smarowanie i oczywiście wydech tez)

Z góry dziekuje za pomoc. 

Opublikowano
Przed chwilą, paku napisał:

lepiej sprzedać i kupić takiego co ma oryginalnie założone turbo

jaka jest roznica miedzy oryginalem z turbo 1014(wyeksploatowany) a 914 ktorej zaloze wszystko nowe???

Opublikowano
pytałem się czy odprezyles silnik że ci uszczelka pod głowicą nie daje rady?
Opublikowano
czego się nie robi! panowie w stosunku do silnika wolnossącego jak go uturbisz musisz odprężyć go stosuje się uszczelkę pod głowicą grubsza w stosunku jak do wersji bez turbo
Opublikowano

Nie jest to do końca prawdą. Do turbo idą tak samo uszczelki 1,2 i 1,6 jak do wolnossących. Grubość uszczelki jest zależna od tego ile wystaje tłok nad blokiem w GMP. Oczywiście gdy założysz grubszą uszczelkę tam gdzie powinna być cięńsza to nic złego się nie stanie, tylko będzie gorzej odpalał gdy zimno. Uszczelki Turbo-wolnossący różnią się kanałami a nie grubością.

Opublikowano

☝☝ polać mu ☝☝bez turbo ma jeden kanał zamknięty a w turbo są otwarte wszystkie kanały na uszczelce grubsza jest i wzmocniona 😉

Opublikowano
turbo można i c330 założyć nie problem zrobić dziurę a o mechanice już musisz doczytać,przykład z wiosny 914 przerobiony na 1014 Panie ale jak? no dorzuciłem turbo przód zregenerowałem,a blok ?no w bloku orginał nic nie ruszyłem dziękuję do widzenia
Opublikowano
Zależy jaki przyrost mocy chcesz uzyskać. Do 0.5 bara nic nie musisz zmieniać. Pompa paliwa w wersji turbo posiada korektor nadciśnieniowy który pod wpływem ciśnienia powietrza z turbosprężarki powoduje zwiększenie dawki paliwa boost pinem. Filtr powietrza należałoby zmienić na co najmniej taki jak w 1224 by nie powodował podciśnienia przed sprężarką. Oczywiście farbryczne 1014 ma inną głowicę, tłoki, pierścienie, większą chłodnicę cieczy. korbowody w 914 są raczej ze stopą więc wytrzymają. Na pewno efekt będzie wprost proporcjonalny do ilości dawki paliwa.
Opublikowano
człowieku popatrz na katalog do c380 i 380 turbo i sprawdzimy czy idą te same grubości. obstawiam że do 0,5 bara nie musisz nic kombinować oprócz innego filtra chyba nawet końcówki te same, większe ciśnienie to inne modyfikacje na mus bo ci silnik wywali
Opublikowano
10 godzin temu, jasiu987 napisał:

A co gdyby dołożyć turbo bez wymiany bebechów tylko końcówki wtrysków zmienić na te od turbo i pompę przeregulować? Robił ktoś tak?

zatrze się na cylindrach.wyższa temperatura jest,dlatego ma grubszą chłodnicę i dodatkowy wentylator

Opublikowano
23 godziny temu, weksel napisał:

turbo można i c330 założyć nie problem zrobić dziurę a o mechanice już musisz doczytać,przykład z wiosny 914 przerobiony na 1014 Panie ale jak? no dorzuciłem turbo przód zregenerowałem,a blok ?no w bloku orginał nic nie ruszyłem dziękuję do widzenia

Masz jakieś foty z przeróbki 914 na 1014?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v