Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Zwracam się do Panów z pytaniem odnośnie silnika DEUTZ F4L912 49,5kW. Moje pytanie odnosi się do turbosprężarki w takim silniku, a w zasadzie czy jest możliwość montażu takiego osprzętu i jeżeli tak to czy jest to bezpieczne? Mam na myśli czy silnik jest na tyle przystosowany aby współpracował z turbosprężarką i jeżeli tak czy jest to dużo większe obciążenie dla takiego silnika jak np w silnikach DEUTZ BF4L913T?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam 

Opublikowano

Jest to standardowy silnik wysokoprężny, nie ma czegoś takiego jak bardziej czy mniej obciążony. Zawsze są małe różnice między silnikiem doładowanym i nie, najczęściej to inne są tłoki, wałki rozrządu, końcówki wtryskiwaczy i ustawienie wtryskiwaczy oraz inne.

Zakładanie turbosprężarki do silnika nie dostosowanego może nie przynieść oczekiwanego wzrostu mocy i momentu.

Do każdego silnia spalinowego da się założyć turbosprężarkę, nie piszę tu że w każdym będzie działała poprawnie.

Opublikowano

Rozumiem. Pytanie tylko takie: czy np jak tłok, wtrysk czy wałek rozrządu są standardowe z silnika nie wyposażonego w turbo to pomimo, że nie uzyskam na tyle wysokiego efektu mocy jak w przypadku dostosowanych tych elementów nie narażę takowego silnika np na pęknięcie wału czy uszkodzenie tłoków albo innych elementów? Zakładając, że silnik jest w dobrej kondycji tzn nie posiada zużytych pierścieni tłoków, tulei, wału i wtryskiwacze będą zachowywać fabryczne ciśnienie. A podsumowując to czy jest sens zakładać turbo czy po prostu nie ryzykować lub nie ma to sensu?

Dziękuję za zainteresowanie się tematem oraz za odpowiedź. Pozdrawiam 

blob.png

Opublikowano

Oczywiście, że mogą być różnice, np.  tłoki, pierścienie, korbowody, wałek rozrządu, uszczelka głowicy jak i sama głowica, wtryskiwacze, może być też pompa wtryskowa, zawory itp.

Podstawowa kwestia to jakie to "doładowanie" chciałbyś, przy małym, rzędu 0,5 bar nie powinno silnikowi zaszkodzić, powyżej możesz narazić się na poważne problemy. Teraz dodatkowe pytanie: jaki uzyskasz przyrost mocy przy doładowaniu ok 0,5 bar? To podstawowa kwestia określająca zasadność montażu turbo. 

Opublikowano

No jak bym byl pewny ze przykladowo 0.5bar da mi moc rzędu 5-10KM to mysle że realizowal bym przedsiewziecie nawet z perspektywy ze moment obrodowy bedzie bardziej korzystny. Nie oczekuje z ciągnika 70KM zrobić 90KM. Poprostu szukam rozwiązania bezpiecznego. Warunkiem tylko jest to zeby ktos był w stanie mi powiedzieć np czy taka sprężarka jak mówisz da moc min 5KM wiecej i nie zaszkodzi to diametralnie bo wiadomo ze turvo w kazdym przypadku trochę skraca żywotność silnika

Opublikowano

Nie skraca żywotności, to jest mit powtarzany przez osoby nie znające zasady działania takiego silnika, kwestia jest tylko taka jaki ten przyrost mocy jest. Jeśli są to wartości kilku % to może spaść spalanie a nawet wydłużyć żywotność, tylko taki silnik musi być dostosowany. 

Chcesz dokładną odpowiedź co i jak - zapytaj w firmie co to zakładają profesjonalnie i ustawiają na hamowni, wtedy wiesz co i jak. Z tego silnika 80 KM spokojnie uzyskasz bez turbo, kwestia tylko ustawienia.

Silnik F4L.912 nominalnie ma ok 72 KM, oczywiście w zależności od wersji, ale tak praktycznie moc przy 1800 obr/min to ok 58 KM. Jeśli w tym przedziale miałbyś przyrost mocy ok 10 %, czyli osiągałby te 64 KM - niby całe nic ale w pracy na pewno odczuwalne. 

Zapytaj po firmach co zajmują się tzw. tuningiem maszyn rolniczych ( sprawdzą Ci na hamowni i może okazać się, że problemem nie jest brak turbiny a niedomagania twojego silnika ).

Opublikowano

W moim przypadku 80 KM to już dobry "poziom". Wiadomo że wolał bym bez dodatkowego osprzętu silnika uzyskać tą moc, bo to przecież mniej części do awarii i dodatkowych kosztów. Masz może dokładne namiary na kogoś kto był by mi w stanie powiedzieć jakie postępowanie należy przeprowadzić, aby uzyskać taki efekt? Chodzi mi o gościa, co zajmuje się takimi zagadnieniami i chętnie opowie mi, co można tutaj zadziałać i podejdzie do tego z rozsądkiem. Pełno fachowców co ze względu na mniemanie o sobie nie lubi rzetelności w takich sytuacjach. 

Dziękuję za mądre podpowiedzi i poświęcony czas na mój temat. 

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v