Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam stoję przed zakupem ciągnika , prawdopodobnie będzie to 6175/6155 M zastanawiam się nad skrzynią, co wybrać ? autoquad z ecoshiftem czy Command quad z ecoshiftem ? Auto Quad jest na lince, command na elektro zaworach, bardziej będzie ona awaryjna ale jak bardzo ? Ma ktoś ta skrzynie ? Jak ona pracuje ? Jakieś sza rpania bądź cokolwiek takiego ?
Opublikowano (edytowane)

A z CommandQuadem co tam się potencjalnie dzieje?

Koszty naprawy są dużo wyższe?

Z AutoQuadem to ostatnio pojawiły się takie głosy:

 

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano
Na dobra sprawę autoquad i command to powerquad tyle że auto ma więcej elektroniki w niej , a command zamiast linki do zmiany biegów ma elektro zawory , mam rację czy jestem w błędzie ? Tak zrozumiałem to podczas rozmowy z przedstawicielem. W Autoquad ciężko biegi wchodzę bo dziś miałem okazję jeździć nowym JD , a taka command quad sama poprzez elektrozawory mi zmieni
Opublikowano (edytowane)

User @Ziomal20084 napisał że pracuje w serwisie JD... i jedną i drugą skrzynię poleca. Jednak najmniej elektroniki będzie w PowrQuadzie. Przy wyborze AutoQuad vs CommandQuad przez wzgląd na wyżej zacytowany topik (o piszczeniu AQ i że serwis nic z tym nie robi) i twoje spostrzeżenia, zbadałbym gdzieś jak pracuje Command Quad. Jak by mi wszystko odpowiadało to bym jego wziął. A jak nie, to wziąłbym wtedy prostego PowrQuada.

I tak będziesz miał o co się martwić - turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic spalin, układ EGR, układ SCR, filtr DPF, silnik chyba o skrajnych opiniach, sprawdziłbym jeszcze jakie wtryskiwacze tam siedzą - czy da się ich w razie czego zregenerować. Jeszcze gdyby doszła niepewna skrzynia, to traktor skarbonka albo studnia bez dna. A pompę hydrauliczną pewnie wybierzesz tłoczkową, ale ja powiem tak - jak nie pracuje ona przy wyższym ciśnieniu jak zębata (a chyba nie - w przeciwieństwie do np. traktorów CNH), to nie poprawia też udźwigu, więc gdyby ci nie zależało na dużej wydajności przepływu oleju w l/min, to można śmiało rozważać wybór pompy zębatej. Ale i z nią kiedyś były problemy. Lecz obecnie już niby jest wszystko ok.

 

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

@Kos_pl bez przesady z tymi problemami silnika jd. Teraz w każdym silniku jest egr, turbo z vgt, dpf i scr ( chyba valtra nie ma egr). A wtryski to mało które da się zregenerować tak żeby były na nowych częściach ( chyba tylko boscha tak sie da regenerowac ) 😉

Opublikowano (edytowane)

Tak jak zauważyłeś nie w każdym np. 4,4 l silniki z Agco nie mają ani DPF, ani EGR, ani turbosprężarki z kierownicami spalin. Z silnikami o poj. 4,9 l chyba jest podobnie. Zresztą - jak ktoś ma czas to to może sprawdzić. 4,5 l silnik FPT wykorzystywany przez koncern CNH i kupowany przez koncern Claas do niektórych ich maszyn, też nie ma filtra DPF, ani zaworu EGR, ani tej bardziej wyrafinowanie działającej turbosprężarki, i wtryskiwacze masz chyba Boscha. 3,4 l FPT ma EGR i już nie zawsze ale często łączony jest z DPF. Silniki Deutza też są często proste - np. 3,6l. Nie wiem jak większe jednostki, to nie mój poziom cenowy.

Z tym że trzeba też zauważyć że turbosprężraka z kierownicami spalin lub układ 2 połączonych szeregowo turbosprężarek to generalnie jest zaleta (patrząc na osiągi), ale dopóki się to wszystko nie zepsuje - wydrenuje portfel znacznie bardziej i przy regeneracji, i przy zakupie nowej. To już jest więc indywidualna decyzja, w połączeniu z innymi już ekododatkami, może stanowić niebezpieczny układ dla portfela. A te 2 połączone turbosprężarki już sprawiały problemy i to nie jednemu użytkownikowi, serwisy niby coś tam działały ale chyba nie zawsze poczuwały się do usunięcia bubla i zamontowania poprawionych części.

 

A o tym że wszystkie silniki mają filtr DPF, układ SCR, EGR to często mówią delerzy JD, czego sam doświadczyłem i najlepiej brać R-kę mówią, bo nie wie Pan M-ka ma chińskie wytryskiwacze (jako kraj produkcji) i ogólnie jest na azjatyckich częściach. Z politowaniem słucham takich wypowiedzi, ale zazwyczaj ich nie prostuję, po wyliczeniu ceny dziękuję i idę dalej.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano
Z bliskiej rodziny ma JD 6150M właśnie ze skrzynią AQ , niby to ładnie pracuje , jednak lekko z oporem wchodzą biegi , ale po czasie juz coraz lzej , na początku to ponoć tragedia, znajomy zrezygnował z JD przez właśnie to ciężkie wrzucanie biegu. Jeździłem po placu trochę AQ plus ecoshift , to biegu A nie wrzuciłem bo ciężko było i odrazu na B wrzuciłem , przyzwyczajony do Deutza że biegi lekko wchodzą. Mają mi przywieźć koło 5 sierpnia na testy , to zobaczymy jak to będzie pracować , jestem póki co bardziej skłonny ku skrzyni command. A co do awaryjności , cóż ... Jeździ tego u nas sporo nawet i nie słychać nic o tym żeby się coś tam psuło, najczęściej jakiś czujnik np od tls, tak jak w przypadku u kuzyna ...Ale na gwarancji, silnik ma tak samo te eko dodatki i póki co nie myśli tego wyrzucac, wszystko pracuje. Jedynie moc podniósł na 180 km . Początkowo miałem brać model 6155M ale po przemyśleniu, stwierdziłem że lepiej dopłacić ok 40 tyś i mieć 6175 , jednak z 800 kg cięższy , większe mosty itd, udźwig tak samo większy w standardzie . Myślę że na ,, kilka " lat u nas zagości . Cenowo ma to wyjść w granicach 360 netto , w dosyć fajnym wyposażeniu , ta cena nie była nawet negocjowana tylko rzucona q jakich granicach ma to kosztów , mają się porozumieć z dyrektorem i dac mi konkret oferte
w jakich granicach ma to kosztować *

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gajor01
      WITAM te skrzynie w MF61xx to są takie same jak w 30xx wadliwe czy te są juz dobre bo znalazłem ciekawa oferte i nie wiem jak z ta skrzynia???? Z góry dzieki
    • Przez slajders25
      Witam
      Nagła awaria. Podczas pracy z agregatem nagle rozłączyło skrzynię, napęd, przeżuciło z B na D i zgasły wszystkie kontrolki łącznie z tą od rewersu oprócz tej od ciśnienia eleju. Trwało to może nie całą sekundę. Następnie wszystkie kontrolki się pojawiły ciągnik ruszył i wszystko wróciło do normy. Pracowałem dalej. Po kilku minutach to samo. Awaria zawsze trwa senkundę czasem dwie Wróciłem więc do domu po drodzie kilka razy awaria się powtarzała. Przejrzałem wszystkie kable zasilające kompa, bezpeczniki, klemy na aku, przekaźniki. Pojechałem sprawdzić ale znowu to samo, z tym że jak wszystko gasło, to doszło jeszcze trzeszczenie dochodzące ze skrzyni. Po wciśnięciu sprzęgła przestawało. Na liczniku wszystkie wskaźniki (obrotomierz, poziom paliwa i temp.) chodzi cały czas. Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie szukać awari. Czy to awaria elektryczna czy mechaniczna.
      Trzeba w polu robić a tu taka awria ;[ i nie wiadomo gdzie szukać
    • Gość
      Przez Gość
      Witam
      Ostatnio po długich poszukiwaniach zachodniego ciągnika stałem sie posiadaczem Renault 75-14 . BYłem nastawiony na Fiata ale że takowego w nalezytym stanie nie znalazłem. Kupiłem to Reno
      Jak wiadomo skrzynia to najdroższy w naprawach element dlatego chciał bym podyskutować o skrzyniach w tych seriach
      Czyjego były producenta nie którzy twiedzą że ZF inni że MF
      I ogólnie wasze spostrzeżenia uwagi ich słabe punkty
      Zapraszam
    • Przez mens
      ile godzin wytrzymują skrzynie biegów i sprzegło w valtrach skrzynia hitech 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v