Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem niedawno MF  38 . po 10 ha koszenia mam problem ze sterowaniem hydrauliką .  gdy kombajn jest świerzo odpalony działą wszystko bez  zarzutu podnosi heder, motowidła, rozkłada rure. jednak po pewnym czasie  podczas koszenia  przestaje działać . motowidła nie podnoszą ewentualnie  po przyciśnieciu podnoszenia opadają, heder tak samo po  przyciśnieciu podnoszenia opada  ciśnienie z układu na zegarze  spada. rura sie nie rozkłada .jednak po pewnym czasie zaczyna działać   i jest wszystko normalnie i po 5 min znowu działa  i 5  min znowu  nie działa . i tak cły czas . ewentualnie po zgaszeniu  i odłączeniu prądu na jakieś 10 min. znowu działą jak na początku  po pzekoszeniu troche znowu działą i nie działą . co jest gdzie szukać problemu ? miał ktoś taki problem ? z góry dzieki za pomoc

Opublikowano
Sprawdź i wyklucz wszystkie mechaniczne usterki np. naciąg pasków klinowych pompy(nie wiem jak masz rozwiazany napęd pompy), klin na kole pompy itp. Jeśli wszystko ok to sprawdź ciśnienie jakie wytwarza pompa. Objawy wskazują na zużycie pompy, na rozgrzanym oleju nie wytwarza odpowiedniego cisnienia.
Opublikowano

Dziwne by było jakby to była wina pompy bo jeśli wszystko działa na zimnym to na rozgrzanym działało by może slimaczym tempem ale powinno podnosić napewno nie opadac. Może jest jakiś zawór który się zacina i puszcza olej na przelew. W rozdzielaczu powinny być możliwośći sterowania ręcznego cewek jakimś drutem, wkretakiem wciskasz guzik w środku cewki. Sprawdź jeśli będzie działać to elektryka.

Opublikowano

Jest to typowy obaj uszkodzonego czujnika ciśnienie oleju. Konstruktorzy zabezpieczyli maszynę przed niepowołanym uruchomieni hydraulik na zgaszonym silniku lub aby nikt nie przeciąży  rozrusznika podczas uruchamiania silnika.

Czujnik ciśnienia oleju posiada 2 obwody z których jeden pokazuje ciśnienie w komputerze a drugi jest od kontrolki zaniku ciśnienia smarowania.

Jeśli kontrolka zaniku smarowania silnika cały czas Ci się pali to to jest ten typowy problem.Ewentualnie może być to też problem w instalacji elektrycznej, zwarcie do masy przewodu do przekaźnika zabezpieczającego, problem od przełącznika zabezpieczenia hydrauliki do centrali elektrycznej lub coś podobnego.

Jeśli potrzeba czujnika ciśnienia to dysponuję akurat takim.

Opublikowano

Dla kogos kto by mial podobny problem to sprawa miala sie tak : przy rozdzielaczu glowny ( tym przy silniku) sa dwa elektrozawory  na jednym z nich cewka nie byla dokrecona ewentualnie sie poluzowala. Doslownie o 1mm albo i nie . Wystarczylo docisnac cewke i wszystko ok . Dziekuje za wypowiedzi innych uzytkownikow i probe pomocy . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v