Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam problem z silnikiem perkins 3p, który pracuje w wózku widłowym. Jest to całkowity brak oleju na klawiaturze zaworowej, w zasadzie to olej nie pojawia się już w otworze na gorze bloku. Po odkręceniu przewodu łączącego blok z głowicą i uruchomieniu silnika sucho, ani kropli.  Wózek niedawno kupiony więc nie wiem od jak dawna tak pracuje oraz co było robione w silniku wcześniej. Do tej pory sprawdziłem drożność przewodów od bloku, do głowicy oraz samej klawiatury. Następnie przedmuchałem blok oraz magistrale olejową, powietrze dochodziło w okolice wałka rozrządu, więc wydaje się że kanały olejowe są drożne. Tutaj kończą mi się pomysły i chciałem zwrócić się z prośbą o pomoc, może ktoś miał taki przypadek i podzieliłby się rozwiązaniem lub cenną radą  ;)

Dodam jeszcze, że ciśnienie na wale korbowym czy to na zimnym czy ciepłym silniku to około 4 - 4,5 bara, nie słychać żadnych niepokojących stuków, zgrzytów itp.

Pozdrawiam

 

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że droga oleju do klawiatury jest następująca: pompa - filtr - łożysko główne wału - łożysko wałka rozrządu - klawiatura.  

Skoro dotarłeś do wałka rozrządu i dalej nic się nie dzieje to musiałbyś sprawdzać dalej, niestety ale wiąże się to rozbieraniem dołu silnika.

Jak będę miał chwilę ( chyba że ktoś poda wcześniej ) to sprawdzę dokładnie jaka jest droga oleju do klawiatury. 

Jeśli musisz nim pracować to może podaj olej na przewód z czujnika ciśnienia, taki sobie pomyślałem :)

Bardzo możliwe, że obróciła się ( lub była źle zamontowana ) tulejka wałka rozrządu 

Poniżej układ smarowania tego silnika, klawiatura smarowana z wałka rozrządu - tam szukaj problemów.

image.png.46f964d177afa64e09186974324bb72d.png

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie, według schematu smarowanie na klawiaturę idzie ze środkowej tulejki wałka rozrządu, czyli faktycznie mogła się obrócić w taki sposób że otwory do smarowania się nie zgrywają i olej nie dociera tam, lub ktoś zle założył. Czyli dobrze by było zdjąć głowicę i zobaczyć. Czy po wyjęciu wałka rozrządu da się tą tulejkę wymienić bez całkowitego rozbierania silnika?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez dzikitadzik94
      Witam  
      Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod głowicą. Ściągam głowice, moim oczom ukazały się obite zwory wydechowe na tłokach  . Nie wiem za bardzo co może dolegać, rozrząd dobrze ustawiony, blok splanowany razem z tłokami że nie wystają ponad tylko są na równo z płaszczyzną bloku. Ma ktoś jakieś sugestie ?
    • Przez Laakiluk
      Koledzy mam takie. kupiłem wkład filtra oleju FILTRONA i tam w komplecie zamiast uszczelki o przekroju kwadratowym był normalny okrągły oring i myślę że założę jak producent dorzucil, poskladalem nalalem olej na full i do kabiny odpalić kombaj załapał ładnie czekam i czekam aż lampka ciśnienia zgadnie A ona nic i tak z 30 sekund i wtedy olsnienie zgasilem szybko lecę do filtra A tam kałuża oleju z 5l. I pytanie mogło coś się uszkodzić w silniku? nie gazowalem go, normalnie zgasilem. olej niby mial na chwilę. jutro lece kupic normalny filtr.
    • Przez MFTeam
      Witam mam problem z silnikiem perkins 4 w kombajnie Bizon Sampo 2020. Problem polega na tym że na wysokich obrotach silnika, silnik dymi na niebiesko w ubiegłym roku był robiony generalny remont silnika (tłoki,tuleje,pierścienie,nowa głowica,szlif wału,nowe panewki). Wtryski były sprawdzanie dzisiaj!!Czy może to być wina pompy? bo silnik pali na dotyk i chodzi bardzo równo na małych jak i na wysokich obrotach.
      Bardzo proszę o pomoc!!!!!
    • Przez dzikitadzik94
      Witam wziąłem się za remont mojego mf 255. Okazało się że stary oryginalny rozdzielacz nigdy nie był używany (zapiekł się), więc postanowiłem go wymienić na trójdrożny. Oglądałem trochę zdjęć podłączenia i każdy inaczej podłącza przewody hydrauliczne do zaworu rozdzielacza głównego 
      Moje pytanie jest takie czy pozycja zaznaczona 1 to wyście płyny, a 2 to wejście i czy tak mogę podłączyć. Dodam że mam taki sam rozdzielacz 3 drożny zamontowany już w tym samym miejscu. Drugą stronę zaworu rozdzielacza głównego zostawiam na tura

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v