Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Bastekk

Klimatyzacja Case mxu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bastekk    0

Witam mam Case mxu 130 x-line mam taki problem jak włączam klimatyzacje zaczyna coś stukać słychac to w kabinie i na zewnątrz to stukanie jest regularne tak co 5 sekund jak jest włączony sam nawiew to nic nie stuka może miał juz ktoś taki problem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

czy klima działa prawidłowo??? nagle sie to stało?? podejrzewam przekaźnik wypalone styki

 

moze klima się już rozszczelniła-sprawdź sprężarkę napęd-pasek???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bastekk    0

Klima działa, dzień przed tym robiłem w polu przez okloło 6h klime miałem włączoną i niec nie było słychac na 2 dzień odpaliłem ciagnik i włączyłem klime i zaczeło stukac w kabinie słychac to z prawej strony przy dzwigni ręcznego gazu a na zewnątrz z lewej strony ciągnik 3 letni wiec raczej sie nie rozstrzelniła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A uzupełniałeś czynnik chłodniczy przez ten czas? To stukanie dochodzi ze sprężarki klimatyzacji, lub z jej okolic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bastekk    0

Chyba ze sprężarki po lewej stronie jak otworze maske to widac odrazu to miejsce to napedzane jest od paska i własnie pasek się nie zatrzymuje a ta część którą napędza pasek się załącza i wyłącza tak co 5 sekund.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli sprzęgło cyklicznie włącza napęd sprężarki. Możliwe, że masz gdzieś spadki napięcia w instalacji i przy zbyt niskim napięciu odłączana jest sprężarka. Wtedy napięcie wzrasta i sprężarka jest załączana co oczywiście powoduje spadek napięcia i cykl powtarza się. Sprawdź naciąg oraz zużycie paska alternatora. Czy u Ciebie ten sam pasek napędza sprężarkę i alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bastekk    0

nie nie jest osobny pasek napędzany chyba od wiatraka, na tej sprężarce pasek czały czas pracuje nie slizga się tylko jest takie koło na spreżarce które się załącza i wyłacza (kreci sie i zatrzymuje i tak co 5 sekund)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jest właśnie to sprzęgło, o którym pisałem. Pisałem również żebyś sprawdził pasek napędu alternatora, i najlepiej napięcie ładowania, bo sprężarka nie włączy się jeżeli napięcie będzie na zbyt niskim poziomie (możliwe, że ślizga się pasek napędu alternatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prawidłowe napięcie to 13,8-14,4V przy obciążeniu. Sprawdź też bezpiecznik od klimatyzacji oraz przekaźnik załączający tak jak radzi @elektrotech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serwisant    0

Prawidłowe napięcie to 13,8-14,4V przy obciążeniu. Sprawdź też bezpiecznik od klimatyzacji oraz przekaźnik załączający tak jak radzi @elektrotech.

 

 

Temat stary ale prawdopodobnie masz ubytek (zbyt mało gazu) gazu w układzie raczej na 90%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×