Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukaszk86

pronar 1025a-podnosnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
lukaszk86    0

witam ma pronara 1025a 3 letniego wszystko bylo wporzadku dopoki nie zaczol szwankowac podnosnik.jak jest zimny to podnos barddzo dobrze, gdy juz dobrze sie rozgrzeje jest problem z podnoszeniem trzeba dobrze wciskac raczka zeby za ktoryms razem podnoisl.co moze byc? prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Gdy u mnie tak się działo, przyczyną problemu okazały się być źle wyregulowane dźwignie prowadzące od głównej dźwigni TUZ w kabinie do regulatora siłowego pod kabiną. Efektem tego było niecałkowite przesterowanie regulatora w skrają pozycję odpowiedzialną za podnoszenie i brak możliwości podnoszenia narzędzi na TUZ'ie. Warto też sprawdzić (jeśli regulacja jest dobra) czy dźwignie nie napotykają żadnych przeszkód. Z doświadczenia wiem, że mogą się wpierać w zbiornik paliwa zbyt mocno przesunięty do przodu. Stąd pytanie, czy dźwignia w kabinie biegnie do tyłu bez oporu aż do końca wycięcia w plastikowej obudowie, czy czujesz już wcześniej wyraźny opór (koniec zakresu ruchu elementu regulatora siłowego)? Eliminuje zacięcie zaworu bezpieczeństwa, ponieważ wtedy nie podnosiłby wcale, chociaż i ten warto sprawdzić, gdy dźwignie będą należycie ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miałem to samo.Wymiana regulatora siłowego załatwila problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja również mam taki problem podciągnołem cięgno do oporu i nic to nie pomogło również zbiornik przesunołem do tyłu i żeby nic nie ocierało i zbytnio nie pomogło żeby podnośnik działał to trzeba wajche z przebiciem z rozmachem docisnąc lub gdy wajcha jest w pozycji podnoszenia a nie podnosi to musze drugą ręką wciskac kiper i wtedy podnosi, ile ten rozdzielacz kosztuje? i czy chodzi o ten pod siedzeniem czy o ten główny pod kierownicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O ten pod siedzeniem.Postępowałem podobnie jak ty,ale po rozgrzaniu oleju manewrowanie dżwigniami stało się upierdliwe i po wymianie polowy hydrauliki okazało się że uszkodzony element to regulator siłowy i kosztuje http://www.allegro.pl/item982407922_regulator_silowy_r80_mtz_belarus_oryginal_nowy.html Nie wiem tylko cz w 1025 jest taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lepo    0

Mam taki problem żeby podnośnik podnieść do góry to trzeba dźwignię od podnoszenia ustawić na środek i wtedy podnosi, jak podniesie trzeba znowu w pewne miejsce przesunąć bo cały czas by chciał podnosić ale już jest na maxa. Jest tam jakaś regulacja tego?? Przy pracy z podnośnikem bardzo to utrudnia pracę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
richtik    0

W 1221 za funkcję zaworu siłowego odpowiada rozdzielacz monobloka znajduje się z tyłu ciągnika jest razem z zaworem bezpieczeństwa, a ten zawór ci się nie blokuje albo nie rzyga olejem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×