Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Posiadam John Deere 2130 ls, bez przedniego napędu. Podczas redukcji biegów skrzynia strasznie rzęzi i trudno jest mi wbić bieg. Żeby zredukować muszę znacznie zmniejszyć prędkość graniczącą z zatrzymaniem się, bo nie chcę wbijać biegów na siłę. Podczas rozpędzania też troszkę słychać, jak w 60-ce. Na postoju wchodzą normalnie. Co to może być za problem? synchronizacja? Sprzęgło? Proszę o pomoc.

Opublikowano

W tej skrzyni nie mam rewersu. Wspomaganie działa elegancko, podnośnik czasami szarpie delikatnie, ale jak podnoszę na pusto, pod obciążeniem nie. Sprawdzałem stan jakiś czas temu, ale na zgaszonym i było znacznie ponad górny stan, więc stwierdziłem, że jest ok. Ale sprawdzę jeszcze na włączonym silniku, niedawno się dowiedziałem, że tak się robi. Może też być wina zużytego oleju? Jeśli chodzi o synchronizację to właśnie nie wiem czy jest, ale pytałem innego rolnika co ma taki sam ciągnik to powiedział, że nie ma takich problemów.

Opublikowano

Jeśli będziesz spuszczał olej to popatrz czy czasem niema w nim mosiężnych opiłków to będzie znaczyć że masz zużyty synchronizator jeśli nie będzie to problem tkwi w czymś innym :)

Opublikowano

Ta skrzynia nie jest synchronizowana, myśle że masz problem ze sprzęgłem, a oleju zawsze jest ponad stan jak sprawdzasz na zgaszonym silniku.

Opublikowano

Zakupiłem nowy, oryginalny olej i dziś chciałem go wymienić. Mam tylko jeden problem. Zeszło mi ze skrzyni i podnośnika (bo mam 2 kurki spustowe) ok 25-28 l, a koleś w sklepie (deeler JD) sprawdzał w katalogu i powiedział mi, że wchodzi do niego aż 55 l. I teraz nie wiem czy on się pomylił, czy miałem aż tak niski stan??!! Olej był jednak zużyty, a opiłków mosiężnych nie widziałem. Może ktoś z użytkowników takiego lub podobnego ciągnika wie ile tego oleju tam wlać???? I czy wymiana polega tylko na spuszczeniu zużytego oleju i zalaniu nowego (oczywiście nowy filtr), czy trzeba coś jeszcze robić?? np. ze zbiornikiem wyrównawczym???? Pytam, bo pierwszy raz to robię, a nikt w pobliżu się nie zna na takich ciągnikach.

Opublikowano

wg. tractordaty J.D 2130 do skrzyni wchodzi tu podane są dwie możliwości "services"-25,5l i "dry" 36,6l tak że wydaje mi się że oleju miałeś dosyć ,jeżeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegów w trakcie jazdy to wina leży po stronie sprzęgła,u mnie występuje ten sam objaw ,jak dłużej ciężko popracuje to słyszę na postoju jak sprzęgło dziwnie pracuje prawdopodobnie jest źle wyrównoważone przy zakładaniu poprzedni właściciel ciągnika złożył je niewłaściwie , zabieram się za to już od 10 lat

Opublikowano

Wyczyściłem też smok, nie był bardzo brudny, prawie w ogóle, ale trochę metalowych (ale nie mosiężnych bo specjalnie dokładnie oglądałem) opiłków było. Wlałem już nowy i weszło ok 40 l. Na odpalonym silniku jest górny stan. Jak trochę popracował to stan (o dziwo) się zwiększył, ale na drugi dzień zaraz po odpaleniu był lekko poniżej górnej kreski, ale później się zwiększył powyżej, także jest dobrze.

Problem z ciężko wbijającymi się biegami pozostał. Faktycznie albo sprzęgło, albo coś w skrzyni jest wyjechane.

Co do sprzęgła, to wydawało mi się, że to "żyleta" i jest raczej dobre, nie ślizga się. Ale biegi wchodzą opornie. Przy gwałtowniejszym puszczeniu zrywa i czasami potrafi podnieść przód (a mam obciążniki 4x40). Trochę ciężko chodzi jak dla mnie. Wczoraj coś lekko skrzypiało. Jakoś się je smaruje? Dodam, że nie jest hydrauliczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v