Skocz do zawartości

Claas Commandor hyrdostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam problem z hydrostatem w swoim kombajnie Claas Commandor 114CS a mianowicie troche ciężko chodzi mi joystick w przód bo w tył to normalnie. do przodu odczuwam troche opór i kombajn jakby nie rozwija pełnej prędkości. dodam ze stalo sie to po tym gdy mylismy komore silnika myjka wysokocisnieniowa i podejrzewam ze woda musiala sie dostac pod ta dzwigienke gdzie linka jest zaczepiona i moze skorodowalo??? i ciezko chodzi. niewiem.. mialem wlaczony 3 bieg i jechalem scierniskiem i nagle mi kombajn jakby zwolnil. czy to moze pompa??? pomozcie. plis. a jeszcze jest tak czasami ze jak gwaltowniej rusze joystickiem w przod to kombajn sie trzesie a nieprzyspiesza i zwiekszenie obr nic nie daje. jakby pas sie slizgal ale jest dobrze napiety. z drugiej strony moze ta linka daje ciala juz. nie wiem. prosze o jakies rady, sugestie, pomoc w tej sprawie.

A i maszynami z hydrostatem zawsze jezdzi sie na fullgazie prawda? pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

nikt sie niewypowie??? :blink: hydrostat w claasach mamy taki sam przecież.

Opublikowano

Według mnie to chyba nie będzie wina linki, skoro Ci czasami szarpie (a pas się nie ślizga) to znaczy że główna pompa od hydrostatu ma przerwy od pobieranie oleju (nie ma ciągłości strumiena), za ciągłość strumienia odpowiada druga pompa zasilająca. Według mnie to może być wina pompy zasilającej. Ale ręki uciąć bym nie dał.

Opublikowano

czyli ta pompa co jest obok osi co ida do niej te grube przewody???

Opublikowano

Każdy hydrostat jest tak zbudowany, że przy silniku ma główną pompę hydrauliczną + małą pompę zasilającą, a dapiero dalej jest silnik hydrauliczny np. przy osi koło skrzyni biegów.

Opublikowano

rozumiem. czyli chodzi o pompe głowna.. a może to wina nieszczelności na przwodach? bo od tamtej pory pompa jest cala czarna (tzn zalana w oleju delikatnie i zasyfiona) ale z drugiej strony olej na bagnecie nie wskazuje zuzycia..

Opublikowano

Ja mam całkowicei inną pompę, ale mnie nie podoba się ten wysiek. Spróbuj zlokalizować na początku skąt to się wogule poci bo być może to jest wina uszczelnienia.

Opublikowano

Niechce sie wtrącać ponieważ nie mam takiego kombajnu ale mam sieczkarnie do qq i tam jest układ jezdny claasa i czasem na 3 jak jeżdże po dużych górach na drodze w transporcie to układ jezdny nagle zwolni z początku nie wiedziałem co sie dzieje ale później sie skapłem to ma chyba zwiazek z temp. oleju pewnie sie przegrzał i rozłączyła sie pompa , masz w kabinie guzik do włanczania jakiegoś obwodu hydraulicznego niewiem jak to nazwać jak ja tego nie włącze to hydraulika sieczkarni mi nie działa i układ jezdny jest wolniejszy sieczkarnia wolniej jedzie a jak jest włączony to szybciej jedzie jakby półbieg sie włączył, tak jak mówiłeś jechałeś po ścierni i kombajn zwolnił być może olej sie przegrzał i pompa zostałą wyłączona ( w sensie obwód rozłączony) a co do tego że szarpie hmmm kolega niby mądzre mówi że może być mało oleju ale to z kolei wykluczają czujniki poziomu ;) , a ztym że manetka ciężko chodzi to spoko u mnie też ciężko chodzi jak zaczynam sezon poprostu linka sie troche przyrdzewieje i już nasmaruj powinno pomóc , a z tym co pisałeś że tak jakby pas ślizgał przecież są zabezpieczenia przeciążeniowe żeby pomp nie uszkodzić pewnie ciśnienie przelewem idzie trzeba bieg zredukować i tyle , ale to szarpanie hmmm ciekawa sprawa a olej jaki masz polski do układów hydrostatycznych to jest hydrol lhv jeśli masz jakiś kiepski olej to może jest to zjawisko kawitacji ( ale chyba nie ono zachodzi w mniejszej skali)

Opublikowano

@Andrzej24871 żadnego guzika u mnie do właczania obwodu hydraulicznego nie ma. watpie żeby było to spodwodowane temp. oleji i żeby sie przegrzał to sie stało rano. a mianowicie tak o 9 zabrałem by nasmarować kombajn, ok 9.30 wyjechałem z garażu na plac pod stanowisko z "kraszerem" umyliśmy komore silnika dokladnie i byc moze gdzies woda padla na wrazliwa czesc pompy. moze bledem bylo to ze nieczekalismy dlugo az wsychnie i pasy byly mokre. przejechalem ok 1km na pole i wtedy mi to sie stalo i od tamtej pory mi joystick ciezko zaczol chodzic. (gdy silnik wyłacznony to chodzil ciezko a na wlaczonym leciutko) i od tamtej pory jakby joystick wychyla na max do przodu i niejedzie mi tak szybko jak wczesniej. co do napiecia pasa moze slizgal sie jak byl mokry. ale jest dobrze rolka napiety tak jak jest napisane w instrukcji ok 2.5- 3.5cm. olej jest francuski (chyba ze poprzedni wlascieciel nie ruszal hyrdostatu to wychodzilo by ze jest oryginal niemiecki) i dodam olej jest w pompie na takimn samym poziomie na miarce. a pompa wygglada jak wyzej na zdjeciu, troche obsyfiona. mowisz zredukowac (1 i 2 roboczy i 3 transport to mam wogole 3 nieuzywac??? oj jechal bym z predkoscia konia heh) gdy jechalem przed tym zdarzeniem po szosie na 3 fullgazie to za mna samochodem powiedzial ze jechalem ok 35/h w kombajnie pokazywalo 25km/h. to teraz jezdzi mi nieco wolnie i joystick ciezko chodzi. wczesniej bylo tez tak ze chodzil ciezko a po jakims czasie znowu jak miodzio. moze pas hydrostatyczny jest juz stary i mimo napiecia slizga sie. a moze to jakis drobny wyciek na pompie psuje mi to heh.

Opublikowano

Kolego miałem podobną sytuacje w 96 mój to już ledwo co jechał miałem wyjmować pompę ale wymieniłem jeszcze pas podkreslam że stary wizualnie nie wyglądał na zużyty ani nie widać było gołym okiem że ma jakis poslizg.Po wymianie kombajn dostał powera jak nowy.

Opublikowano

Moim zdaniem to wymień filtry hydrauliki, może masz je zapchane i masz mniejszą przepustowość i dlatego szarpie kombajnem. Z hydrostatem kombajn powinien na wolnych obrotach silnika i najwolniejszej prędkości ruszać płynnie bez szarpnięć zarówno do przodu jak i do tyłu jeżeli tak nie jest to albo nie ma oleju albo filtry są zapchane lub zużyła się pompa lub silnik hydrauliczny.

Opublikowano

Moim zdaniem to wymień filtry hydrauliki, może masz je zapchane i masz mniejszą przepustowość i dlatego szarpie kombajnem. Z hydrostatem kombajn powinien na wolnych obrotach silnika i najwolniejszej prędkości ruszać płynnie bez szarpnięć zarówno do przodu jak i do tyłu jeżeli tak nie jest to albo nie ma oleju albo filtry są zapchane lub zużyła się pompa lub silnik hydrauliczny.

narazie jest dobrze. moze to kwestia gestosci oleju.. bo narazie chodzi elegancko. ale przewiduje kupic pas i zrobic przeglad calego napedu hydro. dzieki za sugestie :rolleyes: pozdro

Opublikowano

z moich doświadczeń, temp, czy jakość oleju nie odgrywał mi na jeżdzie, umnie hydrostat strasznie się poci, co 1 dzień koszenia dolewam 0,5 l oleju nieraz mi się zwarzył bo szkoda było czasu to lało się jaki był w garażu, ale chodzi płynnie i bez zarzutów, jedynie co to jak miałem za niski stan oleju to niedomagał a zwłaszcza na wzniesieniach,ważna jest czystość filtrów

Opublikowano

z moich doświadczeń, temp, czy jakość oleju nie odgrywał mi na jeżdzie, umnie hydrostat strasznie się poci, co 1 dzień koszenia dolewam 0,5 l oleju nieraz mi się zwarzył bo szkoda było czasu to lało się jaki był w garażu, ale chodzi płynnie i bez zarzutów, jedynie co to jak miałem za niski stan oleju to niedomagał a zwłaszcza na wzniesieniach,ważna jest czystość filtrów

a pocił Ci sie ze zwolnic, przewodów czy na pompie?

jeżeli chodzi o ta gęstość to miałem na myśli to, że kombajn kupiłem we Francji a tam klimat troche inny, a u nas przeciez jak kosilem kukurydze to temperatury spadały sporo ponizej zera czyli olej mogl byc za gesty itp.

kontroluje codziennie stan oleju i niezauwazylem ubytku przez sezon 2009. pozdrawiam ;)

Opublikowano

ze zwolnicami to nie wiem jak tam u Ciebie jest.

a tych złączy nie da się podokręcać?

mowisz, że 0,5l na dzień oleju dolewałeś no to nieźle go wysysa

Opublikowano

Moim zdanie nie zaszkodzi sprawdzić filtry, wymienić pasek i zlikwidować wycieki (o ile to możliwe). W moim dominatorze 80 kapie z pompy głównej, ale boimy się to rozebrać, bo może być gorzej, a ta pompa (Linde) nie jest tania.

 

Co do zwalniania kombajnu, to może ci się śruba od napięcia linki poluzowała. Mój tata zrobił tak, że kombajn stoi gdy dźwignia jest w 1/3 wstecznego, a prędkość maksymalna do przodu jest większa.

Opublikowano (edytowane)

zacznij od najprostrzego czyli sprawdz poziom oleju ;) pisales ze szarpie ale na pochylosciach?? poprostu tak jakby bylo za malo oleju potem sprawdz pas ;) wiesz od najprostrzych rzeczy zaczyaj ;p

Edytowane przez kravter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v