Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem nic odnośnie tych kombajnów, mogłem coś przeoczyć oczywiście.

 

Zakupiłem niedawno sampo 580 rocznik 90. Poszukuje katalogu części oraz instrukcji użytkowania.

 

Będę ogromnie wdzięczy za pomoc : )

Opublikowano

Wiem wiem. Bizon 2020 (M140) Nieznacznie się różnią. Może właśnie posiadał by ktoś instrukcję od takiego bizona? Katalog znalazłem od sampo 500. Postaram się niedługo dodać do galerii kilka zdjęć sampo. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam posiadam kombajn SAMPO ROSENLEW

 

TAki jak tu podaje link ten sam silnik http://www.allegro.pl/item937357280_sampo_rosenlew_nie_class_bizon_massey_ferguson.html

 

 

 

Robiony jest praktycznie w nim generalny remont, została wymienina uszczelka głowicy lecz to nie ona okazała sie winowajcą gotującej wody ......

 

Głowicę zdjąłęm i zawiozłem do zakładu gdzie sprawdzają głowicę jest wporządku ....., pękniety jest blok lecz jest on zaspawany powiedzmy klejem pekniecie 1 mm dlugosci 6 cm ;/ , w kombajnie wyrzuca wodę przez chłodnicę i gotuje, spala wiecej oleju niz ropy chyba ;) , pierscionki do wymiany wraz z panewkami są praktyczne zatarte , TULEJA ma około 1 mm (nie przesadzam)wyżłobienia tzn u samej góry jest ok *tj 0.5 cm) potem dołek jakies 6 cm i przy samym dole tak jak na samej górze , podejrzewamy że pęknięta jest tuleja dlatego tak sie dzieje z wodą ......

 

Mam pytanie jak wybić tą tuleje zrobiłem sciągacz tj talerz (wielkosci tuleji) na dole sruba 22 i u góry powiedzmy ze płaskownik , prubowaełem to dziiaj wyciągnać 2 drewienka położyłem i kreciłęm żęby wypchało do góry lecz bezskutku ;/ jaki jest sposób żeby ją wyciągnąc mozna nagrzac tuleje i wtedy prubować , ???? prubowałem tez sciagnąc mocno sciagaczem i zdłołu wybijac i lipa pomocy

Opublikowano

papaj747

 

tuleji nie nagrzewj bo podczas nagrzewania sie rozszeza i nie wyjdzie ci na pewno. wez jakis tepy przecinak lub cos podobnego i pukaj od dolu do okola tak zeby rownomiernie sie unosila. powinni sie udac a jak bedziesz skladal to taka mala podpowiedz sworzen od tloka wrzuc do lodowki lub zamrazarki a tuleje podgrzej latwiej sie sklada. powodzenia i pozdrawiam.

Opublikowano

chyba blok podgrzać żeby lepiej tuleja weszła ;p. Udeżałem dzisiaj młotkiem własnie dookołoa od dołu ta tuleja jest jakby przyspawana no bez kitu ale ona wogole nawet niechce sie ruszyc ???? ....

 

i jeszcze jedno pytanie gdzie można dostać do niego częsci ;/ niemogę nigdzie znaleźc

Opublikowano

bloku nie grzej to nic nie da a tuleja musi wyskoczyc tylko treoche cierpliwosci czasu i sily i wszystko da sie zrobic. a z czesciami to nie wiem gdzie tego szukac. ale jak juz robisz remont to by trza bylo zawiezc wal do szlifu blok na osiowanie i wtedy to pochodzi asz ciebie przezyje ;)

Opublikowano

Z tego co mogę się domyśleć są to tuleje suche. najprostrzy sposób to ją poprostu połamać wbijając odpowiednio zaostrzony przedmiot (może być śrubokręt lub coś w krztałcie szpikulca)pomiędzy tuleję a blok i popęka jak szkło bo wyjęcie jej w całości graniczy z cudem. to jest sprawdzony sposób gożej będzie ją wprasować gdyż mała odchyłka od pionu, cichy trzask i po tulei.Moja rada jeżeli nie masz doświadczenia oddaj go do jakiegoś zakładu żeby ci wstawili te tuleje naprawdę wyjdzie dużo taniej niż jak będziesz to robił sam chyba że chcesz się nauczyć Powodzenia.

Opublikowano

Mam nadzieje ;) . Tylko chciałem to zrobić po tzw kosztach ..... MYslałem nad nowymi pierscionkami i tulejami , wał jest ok (przynajmniej tak mi sie wydaje ogladnie to jeszcze mechanik niedugo) o co chodzi z osiowaniem ????

 

przykładowo jeżeli zriobił bym szlif cylindrów i do robił lub kuipił pierscionki to trzeba zmieniacć tłok na wiekszy pewnie tak ;/ ??

Opublikowano

Czy możesz podać więcej informacji na temat tego silnika czy tam są mokre tuleje czy suche i teraz jeżeli miał ciśnienie oleju to możesz olać szlif wału tylko zrobić górę jeżeli ma mokre to możesz szlifować, tłoki i pierścienie oczywiście nadwymiar jeżeli suche to wymiana na nowe, stare tłoki i nowe pierścienie nominał

Opublikowano

Myślę nad "stare tłoki i nowe pierścienie nominał" + tuleje nowe , wyjdzie to taniej niz nowy tłok ;/ , kombajn użytkuje sie raz w roku tylko u siebie niejest to jazda na jakis zarobek dlatego chce jechac po kosztach bo po prostu sie nie opłaca ;/ niewiem nic o tym sinliku 3 cyllindrowy chyba valmet (cos takiego) ,

 

 

mercedes250d Uczy się na błędach ( tylko szkoza ze sie za nie placi ;/ ) tuleje są i tak popsute wieć mogę zaryzykować

 

jak rozpoznac suche czy mokre tuleje ????

Opublikowano

moim zdaniem tuleje jak wymienisz na nowe to nie bedziesz ich szlifował, więc zarówno tłoki jak i pierścienie zakładasz nominalne, bo jak tuleja ma tak jak piszesz 1 mm dołek to wątpliwa sprawa z uratowaniem jej

ale też doradzam oddanie bloku do jakiegoś specjalisty, oni już beda wiedzieli co z tym zrobić.

Opublikowano

Właśnie takim mniejszym kombajnem jestem zainteresowany tak najlepiej heder 3m ale tych sampo to nie wiem jak z częściami, pasują od bizona 2020 do 580 ?

Opublikowano

Witam wszystkich mam wielki problem z moim kombajnem Sampo 500 (to jest chyba to samo co bizon sampo czy MF 16). Sprawa wygląda tak ci którzy wiedza jak wyglądają kombajny wymienione wcześniej nie muszę tłumaczyć ze silnik kombajnu jest umieszczony z boku od silnika wychodzi oś napędzająca wszystko w kombajnie. Ta oś jest umocowana od strony silnika na sprzęgle gumowym a od strony kuł pasowych na łożysku. Cały problem polega na tym ze dana oś wyklepuje obudowę od łożyska i oś przesuwa się o dosłownie centymetr w głąb i koło pasowe zawadza łopatkami chłodzącymi o śruby mocujące obudowę łożyska. Jeśli ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak rozwiązać ten problem serdecznie proszę o odpowiedz z góry dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Turbina
      Witam wszystkich,koledzy spotkał się ktoś z kombajnem duńskiej firmy DRONINGDORK?????????????
      Piszcie co wiecie o tych maszynach,jak się sprawują no i czy da do tego części,pozdrawiam.........
    • Przez Miro12
      Witam posiadam kombajn MF 186 i od pewnego czasu zaczol się grzać odrzutnik słomy od prawej strony,łożyska i nawet inny odrzutnik bym zakładany i po godzinie pracy w polu ponownie się zaczęło grzać proszę o pomoc jaka może być tego przyczyną ?kombajn chodzi z sieczkarnia dodam 
    • Przez maniek321
      Witam, potrzebuje pilnie schematu zasady działania przekładni od wysypu buraków ze zbiornika. Jal ona się załącza i działa? Mam problem z nią, ponieważ gdy ciągnę dźwignie, to raz się załączy, a raz nie da się jej ruszyć i trzeba włączać ją we 2 ludzi, tzn jeden ciągnie na linkę, drugi uderza młotkiem w przekładnie i wtedy się załącza. W tym roku tak mi się to zrobiło. Tak to tyle lat działało 
    • Przez Janek54321
      Ile mogę realnie dostać za Bizona Supra Z056 od pierwszego właściciela sprowadzonego z Płocka w 88r kolor miodowy, z daszkiem bez sieczkarni oryginalny przebieg 930mth, nie kosił na usługach obsługiwany przez 1 operatora stan super. ?
    • Przez Janek54321
      Witam gdzie znajdę bezpiecznik od reduktora obrotów naganiacza, 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v