Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapewniam cię ,że ma EHR i do tego rewers bez konieczności uzycia pedału sprzęgła , biegi pod obciązeniem i ogólnie komfort w kabinie jest naprawde duzo wyzszy niz w 308ci .

Opublikowano

niewiem jak jest wyposażony NH bo technicznie Fendt300 i Valtra A są niejako podobne ale jest tańsza o cały vat a jak DF jest w tej cenie i z tym wyposażeniem to te wszystkie modele bije na głowe!!! to i jeszcze czas mam zmienić zdanie...

Opublikowano

A tytuł brzmiał JD 5720 czy Valtra A 85 :D-ja wybrałem JD -wielu ludzi pisze,że JD jest ok ale te zużycie paliwa...-a gdybym tak powiedział,że dalej jest ok a zużycie paliwa po jakichś 500 mth spadło na łeb na szyję ?-to co wtedy JD czy Valtra ?Aha-porównujcie porównywalne z porównywalnym a tu już gdzieś widziałem Agrotrona i TS-A-było nie było z innej bajki :D

Opublikowano

@robertbara

 

jeżeli znasz kogoś kto kupił Fendt seri 300Ci i narzeka??? to ok. bo ja mam znajomych co mają akurat z tej seri traktorki i naprawde dzięki za inny traktor z ful opcjami, bo i tak będzie cienki przy możliwościach Fendt a ciekawe jak ma się sprawa użytkowników JD seri 5020 bo akurat w mojej okolicy też ludzie je mają i narzekają zrobie małe porównanie parametrów Fendt 308Ci: wzrost mom. obr. 62%, zakres stałej mocy 28%, jednostkowe zużycie paliwa średnio272g/kwh a teraz JD 5820: wzrost mom. obr. 34%, zakres stałej mocy 17%, jednostkowe zużycie paliwa średnio304g/kwh i 16/16biegów, podnośnik moc 2644kg a w Fendt 3267kg i coś mi się wydaje że skoro taki przestażały ten model Fendt to JD jeszcze długo musi się ulepszać żeby być konkurencją bo przy takiej różnicy osiągów silnika to to że JD ma 16 biegów w tym 4 zakresy pod obciążeniem a Fendt 21 bez biegów pod obciążeniem i sprzęgło hydrokinetyczne to bez obaw w ciężkiej pracy to ten JD może z rolnetką sprzodu Fendt-a wypatrywać a jak mu braknie paliwa to można z 308Ci pożyczyć bo jeszcze będzie miał sporo w baku za swoją oszczędność a na bank Fendt za swoją kase oferuje jakość produktu i niezawodność z całym szacunkiem do JD ale bajerów ma moc które nie pomogą słabemu silnikowi wręcz przeciwnie pochłaniają dużo jego energi przez co jest jeszcze bardziej paliwożerny, i nie musicie się ze mną zgadzać w mojej okolicy Fendt-y się nie psują prawie wogóle a JD zdarzają się wpadki i bym zapomniał fajnie blado nowoczesny silnik JD wypadł nie??? a ruóżnica w wadze tych maszyn jest nie duża bo Fendt waży:4540kg a JD 5820 ma 4240kg

Opublikowano

Skomentuje to tak : naczytałeś sie prospektów . Ja mam JD i nie powiem na niego ,że jest paliwożerny (no chyba ,że trafił mi sie wyjątkowy egzemplarz) ,a silnik w tym ciągniku to naprawde jego duzy plus . W porównaniu do Forterry 10641 to jeżdząc JD nie zauważam dużej róznicy w mocy nie wiem może z powodu gigantycznej turbodziury w Zetorze .

Opublikowano

Jaro zawsz jak silnik przepracuje 500 1000 mth to dopiero wtedy jest dobrze dotarty i znacznie spada zuzycie paliwa

Krzysiu a nieuważasz ze sprzęglo hydrokinetyczne niejest w 100% sprawne i też pobiera zatraca troche energi?

Opublikowano

Widzisz krzysiu a w mojej okolicy to właśnie Fendty się psują :D-a tak poważnie to akurat u mnie zdecydowanie więcej jest JD niż Fendtów-i niekoniecznie chodzi tutaj o cenę (było nie było większość dużych mleczarzy w Polsce tu mieszka)- i jeszcze gdzieś to już pisałem-mówił mi to serwisant z Joskina-człowiek baaaaardzo dużo jeżdżący po gospodarstwach,że bardziej awaryjny jest Fendt (elektronika i silnik)-i co Ty na to ?-czy też stawiamy prawdomówność serwisanta pod znakiem zapytania ?:D.Co do jakości-w ubiegłym roku w Szepietowie oglądałem JD 5820 w wersji PowerQuad Plus i Fendta 309-na bank lepiej wykończony był JD-a na materiałach to ja się akurat znam.

Opublikowano

a tak wogole Fendt ma silnik DFa i ma parametry bardziej podkrecone i jeszcze pali mniej ciekawe i Fendt ma silniki o stosunkowo malej pojemności to i bardziej wysilone i tak bardzo trwałe?

Opublikowano

9,2 daN/cm2 to żadne wysilenie. W małych mocach nie ma to znaczenia.

Przy małych ciagnikach pojemność nie ma "az takiego znaczenia" Choć wiadome jest ze silnik JD dłużej wytrzyma. Większy, mniej wysilony.Czyste prawa fizyki.

Sytuacja sie zmienia przy większych mocach. Dlatego Fendt w ciagnikach powyżej 150KM zawsze zostaje w tyle.

Opublikowano

a wracając do tematu może fendt nie powala jakością tak jak kiedyś, ale jego konstrukcja mówi ze jest to traktor na lata, wlot powietrza na wysokości dachu,

niezależny układ hydrauliki, sprzęgło hydroniczne, pompa paliwa umieszczona w bloku przez co jest smarowana olejem a nie jak to bywa rożnej jakości paliwem.

ja bym sie mocno zastanowił jeśli miałbym wybierać miedzy Df K100 a Fendt 308ci

 

ale tak poza tym to powinno być tak ze co 3 latka sobie zmieniamy traktor :D:) :) i wtedy bym mogli sobie wszystkiego po trochu stestować JD, Valtre, Df żeby takie czasy nastały :D

Opublikowano

No wszystko ok-to co piszesz artur-ale mój stary Zetor ma

-wlot powietrza wiadomo gdzie

-suche sprzęgło

-pompę rzędową

-ma 19 lat z czego 5 lat w Turze,6 lat w takim zawieszanym kombajnie-nonstop temperatura powyżej 100

-i chodzi :D

Ciekawe czy te nasze Fendty ,JD czy jeszcze coś tam tyle wytrzymają ?

I jeszcze tak na marginesie-gdzieś tam w RPT było coś o Valtrze która przepracowała ponad 14000 mth-ktoś tam się wypowiadał,że taki przebieg zawdzięcza regularnej zmianie olejów itd-to ja na to ,że u mego kuzyna był do niedawna 7211 z 1989 r-olej świeży to on widział chyba jak poprosił :D nie pamiętam aby choć raz był umyty (do sprzedaży to i owszem :) ) filtr powietrza-a co takiego ?:),nonstop przeciążany,zaliczył nawet węgieł stodoły (zwycięsko bo kuzyn musiał ten węgieł odbudować-on na trzeźwo to chyba kompletnie nie jeździ :) )-w momencie sprzedaży miał ponad 13000 mth-o to jest ciągnik.Wiem ,że to taki trochę Off-topic-ale nie mogłem się powstrzymać :)

Opublikowano

to ja tez cos dorzuce o zetorach :D

nie dawno rozmawiałem ze znajomym ma dwa zetory 7211z 88r 5340 z 99r.

-7211 kupił uzywanego w 98r miał już ok 8000h teraz ma 13000h.na 10 tys robił mu kapitalny remont silnika bo zaczał brac olej...

-5340 + tur 6 z hydramotu kupiony jako nowy, 2500 tys mth remot silnika-zaczął brać olej...

 

7211 prasował rocznie samej słomy ponad 2000 bel plus siano i sianokiszonka ok 1000, a 5340 tylko przy turze...

Opublikowano

No i dlatego zrezygnowałem z kupna Proximy.Jeszcze jeden przykład-znajomek ma 7211 z 1989 (suchutki) i 7340 z 2004-890 mth-silnik zalany,tył zalany,żeby napęd wyłączyć musi cofnąć z lekka-kolo wściekły :D

Opublikowano

fajnie że znamy się na wykończeniu jak już porównuje się Fendt 308Ci i JD 5820 bo Fendt ma wszystko masywne i widać od razu że trwałe np. błotniki metalowe solidnie zrobione jak się patrzy z tyłu na ciągnik to jest coś w tej klasie a JD no nie wiem a jak JD 5820 silnik jest trwalszy niż Fendt-a 308Ci i to ktoś tak powie to dzięki za takie gadanie bo można w wiele żeczy uwierzyć ale w to to hoho bo te Fendt-y robią po 30tys mth do remontu bez żadnego problemu,

Opublikowano

@krzysiu-a widziałeś kiedyś ciągnik z 30 tys mth na liczniku ?-bo ja nie-poczytaj sobie zachodnie fora dyskusyjne-oni mają więcej Fendtów,JD,NH-polecam np http://www.landtreff.de/viewtopic.php?t=10...=stunden-znajdź choć jeden ciągnik z takim przebiegiem-i o awaryjności np.Fendta 309 też można się sporo dowiedzieć (częste problemy ze sprzęgłem,uszczelka pod głowicą),o starszych JD (pękające przewody hydrauliki),o Valtrze że dużo pali :D itd-my tutaj mamy po prostu zbyt mało zachodniego sprzętu żeby prosta statystyka dała nam jaki taki pogląd na wartość owych sprzętów.Co do JD to serie 6020 i 5020 uchodzą za bardzo bezawaryjne-a jeszcze biorąc pod uwagę ilość wyprodukowanych sztuk- tym bardziej (znaczy miałem na myśli 6020 )

Opublikowano

Sam bede kupował ciągnik w tym przedziale ale troche się opuźni zakup z tego wzglądu że Lepper kiepskie miejsce na liście mi wylosował i moge pomarzyć o ochłapach ze SPO :angry:

 

Oglądając 5720 wszystko jest ok - rama , gabaryty ale kabina nie powaliła mnie na kolana w porównaniu z MF którym już jeżdże 5 rok to nie jest nic nadzwyczajnego , tłumik przy masce - dopłata chyba z 4000 tys żeby był przy słupku rozmieszczenie pedałów też nie jest idealne , ale do wszystkiego idzie się przyzwyczaić nawet do JD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v