arassso

Dodatkowy rozdzielacz C-385

Polecane posty

arassso    3

Koledzy a wiec spraw ma sie tak mam rozdzielacza dwu sekcyjny od bizona. Chciałem w 385 rozbudować hydraulikę bo czesto brakuje mi wyjść.(mam tylko dwa czyli jedną parę). I pomyślałem sobie żeby nie zajmować tych co już są poprowadzić odrazu od pompy zasilanie rozdzielacza olejem. Wstawił bym trujnik i do rozdzielacza. Tylko mam problem jak załatwić odpływ gdzi by można podpiąć się zeby z rozdzielacza ten olej miał gdzie uciekać. Kiedys gdzieś czytałem o tych rozdzielaczach RBS czy coś takiego. Gdzie się wpina właśnie te rozdzielacze. Może w moim przypadku nie muszę od razu od pompy tylko pod któryś przewód przy podnośniku?? Myśle że gdybym założył odrazu od pompy w tedy szybciej by mi wszysto działało. Najbardziej wkurza mnie prasowanie bo mam 2 wyjśćia a tam są potzrebne trzy i jak zjeżdżam z pola musze przekładać zeby podnieść prasę. Wiem że odrazu od pompy jak by szedł trzeba by jakiś filter i zawór zamontować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

No chłopaki nie wiecie jak ?? ja co nieco z wyczytanych źródeł wiem ale nie do końca zawsze teg typu temat był ostro poruszany a teraz nie ma odzewu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08

w zetorach 8011 nad zaczepem do śruby centralnej jest taka wielka śruba wkręcona w obudowe. w moim akurat jest taka dziwna złączka niewiem nawet do czego ona miała być. Chyba można tam sie podłączyć kiedys nawet widziałem jak przez ten otwór jakiś facet oleju dolewał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arassso    3

Właśnie zastanawiałem się też czy tam powrotu się nie da. Ale zawsze lepiej spytać na forum niż zacząć kompinować i nie byc pewnym że się uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

jesli ten rozdzielacz jest z zaworem bezpieczeństwa to olej do miego podłacz bezposrednio spod filtrów o powrot dopasuj tam gdzie ci bedzie najprosciej i aby olej powracał do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    108

Powrót możesz podłączyć właśnie do tej śruby z tyłu w obudowie podnośnika. Ciekaw jestem czy jest tam śruba zaślepiająca czy są tam podłączone jakieś przewody.

Jak nic niema to wkręcić tam króciec redukcyjny i będzie zlew. Zobacz jak to jest zrobione w nowszych ursusach pod ten korek są podłączone przewody od siłowników wspomagających – zlew oleju, dodatkowe gniazdo do maszyn z zabezpieczeniami hydraulicznymi – zlew oleju.

 

Kolego a gdzie planujesz podłączyć zasilanie tego rozdzielacza nie biorąc pod uwagę już istniejących szybkozłączy. Aby nie tracić ich funkcjonalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

No właśnie myslałem żeby od razu z pompy dać trójnik do rozdzielacza i wstawić filter. Tylko pojawia się kolejne pytanie jak wstawie odrazu z pompy to czy bedzie mi działał podnośnik ??? Czy olej nie będzie mi krązył po obwodzie pompa rozdzielacz skrzynia pompa?? czy bedzie wszystko ok >?? rozdzielacz jest z zaworem bezpieczeństwa czyli myśle że powinno być dobrze jeśli włożę trójnik.

 

Jest jeszce jedno wyjście jeśli bedzie się własnie działo coś takiego że krązy mi właśnie tak jak napisałem czyli olej będzie szedł tam gdzie ma lżej zamątować zaworek na przewodzie który zasilał by rozdzielacz. W tedy gdyby taka sytuacja zaistniała że krąży nie mógł bym pracować podnośnikiem i rozdzielaczem na raz. Mi chodzi najbardziej o prasę. Nie mam takich użądzen maszyn gdzie musi działać podnośnik i hydraulika zewn razem zazwyczaj są to jakieś ciagane rzeczy gdzie potrzeba kilu wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1126

ja w ursusie 912 mam 2 pary wyjsc i tam z tylu obudowy podnosnika jest powrot swobodny od jednej pary no i powrot od silownika wspomagajacego a Ty jak bys chcial tam tez zrobic powrot to bys musial kupic taki trojnik zeby podlaczyc pwrot od tej pary i od silownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    108

Kolego arassso wydaje się, że jak podłączysz w ten sposób jak napisałeś olej popłynie lżejszą – nieobciążoną drogą, czyli albo przez rozdzielacz ciągnika albo przez rozdzielacz dodatkowy i tym sposobem nie będzie to działać chyba że wstawisz trójdrożny zawór tak jak to było w MF 255 ręcznie przestawiany ale chyba nie oto chodzi.

Kiedyś na forum pisałem, że można by połączyć taki układ w szereg, czyli pompa-dodatkowy rozdzielacz-główny rozdzielacz ciągnika. Jednak ktoś mnie skrytykował, że tym sposobem można doprowadzić do awarii dodatkowego rozdzielacza – pęknie w nim obudowa. Gdyby nie groźba awarii ten sposób był by dobry ze względu, że twój rozdzielacz jest kompletny od bizona, czyli ma zawór bezpieczeństwa – chyba, że niema?? Z tym pęknięciem obudowy chodziło komuś o to, że gdy w głównym rozdzielaczu cieśninie wzrośnie maxymalnie wtedy ten wpięty pęknie. O ile pamiętam w bizonie rozdzielacze są połączone w szereg.

Ciekawe co inni myślą o takim połączeniu?

Ciekawe jak to jest zrobione oryginalnie? w ciągniku z dodatkowym RBS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

Właśnie zakładając ten temat chciałem się dowiedzieć jak sa podłaczone z rbsami ale nikt jakoś nie pisze. A siłownika wspomagającego nie mam w podnośniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

Podłącz sobie pod wyjścia te co masz wężami pod szybkozłącza pod rozdzielacz i zblokuj dźwignie od hydrauliki zewnętrznej w pozycji pracy.

Do rozdzielacza dajesz węże z szybkozłączami ( najlepiej jak sobie gdzieś zamocujesz żeby węże się nie plątały)

Ja tak mam podpiętego TURa i rozdzielacz 3 sekcyjny w 360 bo potrzebowałem 2 pary wyjść.

jak założysz rozdzielacz 2 sekcyjny to masz 4 wyjścia hydrauliki - powinno Ci wystarczyć, zabezpieczony cały układ przed zbyt wysokim ciśnieniem hydraulicznym w rozdzielaczu ciągnika..

nie ma co więcej kombinować

pozdrawiam


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    108

Fabryka to jednak inaczej rozwiązała a podłączanie do szybkozłączy ciągnika to ograniczanie funkcjonalności hydrauliki.

Nasuwa się jedno pytanie jak w takim układzie obsługiwać siłowniki jednostronnego działania np. przyczepa wywrotka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    83

Nie radzę podpinać rbsa szeregowo czyki: pompa ->rbs->podnośnik.Przerabiałem ten temat w 1224 w takim przypadku rbs nie ma swobodnego powrotu i będzie go rozsadzało ,panuje na tym odcinku zbyt duże ciśnienie dla rbsa!Jeśli rozdzielisz zasilanie z pompy na 2 ,czyli puścisz je na rozdzielacz(rbs) oraz na podnośnik to całe ciśnienie jakie da pompa przepłynie przez rbs i przez swobodny powrót znajdzie sie w skrzyni (rbs musi mieć swobodny powrót), w tym wypadku nie będziesz miał ciśnienia na podnośnik i nie będzie on działał.Rozdzielacz dodatkowy jaki wstawiłem u siebie to rozdzielacz 2 sekcyjny z cyklopa i w końcu został podłączony pod jedno z gniazd fabrycznych a powrót został podpięty w tylnej części pokrywy podnośnika tam gdzie jest ten duży korek.Przy tym podłączeniu mogę obsługiwać jednocześnie dwa siłowniki 2 stronnego działania i jeden siłownik jednostronnego działania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    10

tak jak koledzy mówią nieradze podpinać szereowo bo ci rozsadzi rozdzielacz albo bedzie na okrągło wyciskac oringi z niego! w połączeniu równolegle to bys musiał zastosowac jakiś trujnik (zawór) który by rozdzielał strumień oleju na dwa np 50/50 lub 70/30 ale bez względu na rurznice ciśnień w obu obwodach! a taki trujnik to wydatek około 1000zł :angry: wiem bo sam tak chciałem zrobic w 12stce i sie pytałem o takie zawory i do tego jeszcze by ci podnosnik wolniej chodził ;) więc najprosciej czyba bedziesz miał sie wpiąc pod jedno istniejące już wyjscie albo tak jak ja zamontowac drugą pąpę ale mysle że w twoim przypadku to nieopłacalne ;)

 

pozdro i wesołych swiąt :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

RBS zasilany jest bezpośrednio z rodzielacza z obwodu zewnętrznego. Nie można używać równocześnie RBSa i obwodu zewnętrznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel30    0

Witam.

Mam ursusa C385 i chcę zamontować jak najprościej dodatkowy rozdzielacz do sterowania hydrauliką zewnętrzną na kijka dodatkowych wyjść eurozłącz. Ciągnik mój posiadał dwa wyjścia (jest to model 902 z1978 roku). Dodatkowo zamontowałem dwa dodatkowe gniazda ,które za pomocą rurek wspawałem i połączyłem z tymi oryginalnymi i są ogólnie cztery wyjścia. W celu działania niezależnych dodatkowych gniazd potrzebne jest mi dodatkowy rozdzielacz za pomocą którego mógłbym sterować innymi urządzeniami podłączonymi do ciągnika które posiadają np. 4 przewody hydrauliczne i potrzebują każde osobnego sterowania.Jak to wszystko dobrze i prawidłowo zamontować,i co wtedy z rozdzielaczem tym w ciągniku , czy za każdym razem będzie trzeba blokować wajche w odpowiedniej pozycji , żeby używać rozdzielacza dodatkowego. Proszę o dobrą rade i wyjaśnienie mi tego wszystkiego . Dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wreszcie ciekawy temat ;d no więc tak są dwa sposoby albo przerabiać cała hydraulikę to znaczy od rodzielacza albo go zostawić i zrobić na błotniku czy gdzie tam uważasz zamontować rozdzielacz ze złączmi i połączyć te wyjścia z ciągnika z tamtym rozdzielaczem wtedy w ciągniku blokujesz wajchy od hydrauliki i operujesz tlyko tamtymi jest jeszze sporo sposobów jak coś to pisz :unsure: postaram się pomóc

 

http://www.allegro.pl/item902169595_rozdzielacz_hydrauliczny_4_sekcyjny_60_litrow.html

 

albo jeszcze wczepić sie do układu hydraulicznego i powstawiać rozgałęziacze lub jak masz od pompy hydraulicznej to bezpośrednio przerobić cały układ ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel30    0

Widziałem kolego kiedyś na aukcji właśnie jak ursus 1614 miał zamontowany taki 3 sekcyjny rozdzielacz na błotniku tylko nie wiem jak miał go podłączonego ,stary rozdzielacz też był i z tłu miał 6 wyjść na eurozłącza i tak bym właśnie chciał mieć u siebie. Masz może jakiś schemat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jeżeli chcesz to mogę poświęcić ci trochę czasu i krok po kroku opisać ci sposób zamontowania rozdzielacza(jest to taki jak w ładowaczu cyklop 2 lub 3 pary wyjść) tak jak jest w orginale a nie jakieś cuda z twojej strony chciałbym zdjęcie "plecaka"z przodu i z góry żeby stwierdzić czy jest to stary czy nowy typ a póżniej możemy działać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ok to wytłumacz mu krok po kroku ja zrobiłem u kolegi i chodzi dobrze więc ;[ dobra pozostawiam temat waszym postom ;[ pozdrowienia i bezpieczniej pracy życzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągniki seri 385 i pochodne każde są przystosowane do dodatkowego rozdielacza należy tylko wykręcić zaślepkę z rozdzielacza głównego (z przodu plecaka stary typ z góry nowy typ)w to miejsce wkręca się specjalny kruciec i już masz wyjście oleju na hydraulikę zewnętrzną podłączasz to do rozdzielacza zewnętrznego sekcji ile chcesz ,wyjście (powrót oleju)podłączasz z tyłu plecaka pod tą śrbę co jest odprowadzany przelew z siłowników pomocniczych i to cała filozofia jeżeli chcesz mogę podać numery katalogowe części lub fotki dla leprzego zrozumienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Merc mógł byś wrzucić fotkę. I jeszcze jedno przez RBS w pozycji neutralnej chyba olej przepływa swobodnie do zlewu. Czy nie obędzie się bez zaworu odcinającego przy rozdzielaczu? w celu korzystania z fabrycznych szybko złącz i podnośnika. bo olej sobie "prostszą" drogę wybierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Neveragain
      Problem mam takiego typu że po podłączeniu pod te gniazdo które daje cisnienie na siłownik wspomagający- nie ma cisnienia tam...
      Gdzieś tam słyszałem że może być to wina tego że jest to stary plecak ( starego typu). 
      Mam na oku drugi- też na jedną parę wyjść hydraulicznych i tu pytanie. Jak poznać że cisnienie akurat w tym plecaku będzie szło na siłownik wspomagający?
    • Przez ZO-9
      Panowie nie jestem zwolennikiem przerabiania fabryki ale po kilkunastu awariach kilku remontach w pseudo warsztatach zajmujących się naprawami podnośników skończył mi się problem z awaryjnością podnośnika. Po kilku rozsądnych przemyśleniach ,podpatrzeniach, dokształceniach przerobiłem podnośnik w 1614 ,a mianowicie całkowicie odłączyłem stary rozdzielacz co jest pod korpusem, wymieniłem nowy siłownik główny,  wymieniłem siłowniki pomocnicze na grubsze, zamontowałem nowy zwykły rozdzielacz 4 sekcyjny 80l na błotnik zaraz przy siedzeniu. W rozdzielaczu zastosowałem dwie sekcje nurnikowe z zatrzaskiem na opuszczaniu i podnoszeniu  ( czyli jednostronnego działania) i dwie dwustronnego działania. Pierwsza nurnikowa jest do sterowania podnośnika, druga nurnikowa do pługa, agregatu (hydropaku), przyczepy, i dwa wyjścia zewnętrzne np. do talerzówki, tuza. W korpusie poodlączałem wszystko co niepotrzebne zostawiłem tylko zawór regulacji opuszczania co wychodzi pod siedzeniem. Nie zmieniła się zasada działania podnośnika, wszystko działa jak należy, żadnych zbędnych mechanizmów, reaguje na każdy nawet najmniejszy ruch dźwignią, żadnych zacięć, blokowania, opadania, pulsowania podnośnika podnosi i opuszcza bardzo płynnie nawet na wolnych obrotach ciężki agregat talerzowy który waży 2t. Koszt naprawy to około 1700zł i myślę że długo, długo nie będzie potrzeby zaglądania do niego. Dla chętnych. numer tel. 697408849 to mogę jeszcze coś dopowiedzieć. Polecam
    • Przez mid7
      Witam
      Mam taki problem w 914,w sobotę wyjechał z garażu z zestawem i bez żadnych problemów mi zarzucił siewnik i podniósł cały zestaw, następnie podjechałem sie potankować i tam juz hydraulika przestała działać wcale a podnośnik na pełnych obrotach przez dwie mnuty jakos podniósł zestaw,nie wiedziliśmy co za przyczyny, więc wyrzuciłem z lewej strony ten włącznik pompy i załączylem ją za pomocą metalowego drązka i wszytko się naprawiło, myślalem ze to było przyczyną więc pojechałam siać zboże po 5 godzinach siewu na jednym koncu pola podniosl bez problemu a na drugim juz stało się to co rano przed wyjazdem z tym że hydraulika jak by lepiej działa bo troche uniósł siewnik ale tak jakby nie mogł go poradzić, a podnośnik tak samo jak rano duze obroty i jakos uniósł,dodam jeszcze że w niedziele rano na zimnym oleju wszystko chodzi dobrze, może ktoś z was miał taki przypadek,
      Co może być przyczyną takich problemów?
    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez bamber96
      Dzień dobry.
      Czy ktoś już montował i jakie opinie na temat pompy Hylmeta https://sklep.hylmet.pl/pzs-30ne-turbo-wzmocniona-pompa-hydrauliczna-do-tura-ursus-c-385-seria-900-100-zetor-p-1245.html
      Te filmy z YT do mnie nie przemawiają  Może jednak warto wydać połowę mniej i kupić tą 42L. https://sklep.hylmet.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocniona-ursus-c-385-zetor-pzs-26n-8584420901-pz2-26-5ks-84420901-p-160.html
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj