Skocz do zawartości
pool123456789

Pronar 82 SA tiuning

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar

Witam zakładam ten temat bo szukałem informacji i nic nie mogę znaleźć. Chcę abyście się podzielili przeróbkami jakie zastosowaliście w swoich pronarach. Ja mając 82 SA wymieniłem nagłośnienie bo firmowe to każdy wie jak gra (inne radio, głośniki i transmiter żebym mógł słuchać dowolnej muzyki) teraz nie da rady żebym radia nie posłuchał nawet przy ostrym gazowaniu. Podczas obciążenia orki w kabinie buczy przekładnia dlatego zastosowałem na całej podłodze i błotnikach wygłuszenie pianka wygłuszająca lecz tu spodziewałem się lepszego efektu jest trochę ciszej lecz nie tego oczekiwałem. Dodatkowo zamontowałem wiatrak w kabinie jaki montuje się w busach lub tirach podłączany pod zapalniczkę ten akurat dobrze się sprawdza tylko muszą byc pozamykane drzwi i okna. Wymieniłem też gniazda hydrauliczne zakręcane na szybko złącza. Planuje jeszcze wymianę oświetlenia roboczego na bardziej wydajne. To jak narazie tyle, Dodam fotki wolna chwila.

 

PS. piszcie co wy pozmienialiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no więc tak u wujka w pronarze 82TSA założyłem koguta stroboskopowego nowe radio dodatkowe oświetlenie 6 halogenów z przodu na dachu i 4 z tyłu bo często pracuje w nocy wydajniejszą pompe hydraluiczną chodzi z turem więc jest potrzebna z hydrauliką i z wyciszeniem zrobiłem tak samo jak ty moze wydać się to głupie ale ciągnik chodzi dość często w transporccie więc został wzbogacony w CB RADIO czasami jest przydatne . Ten pronar pełni cczasmi funkcje koparko łądowarki oprócz tego zę ma tur to jeszcze podczepiany jest do niego mikrus 12 można sobie czasmi dorobić sprawuje się super czekam na inne posty mozę jeszcze coś u wujaszka pozmieniam :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Ja tam tez duzo kombinowałem, zmiana podświetlenia pulpitu, kogut, radio, głośniki, kalkson pneumatyczny, zmiana żarówek w lapach, zmiana nagrzewnicy, jeszcze tam kombinowane było ale juz nie pamiętam :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pronar82a    30

A ja się mogę pochwalić tym że mam założone prawdziwe Xenony w swoim Pronarku 82A jako chyba jeden na AF mam xenony w ciągniku :unsure: Światła po prostu bajecznie świecą, różnica powalająca. Dalsze przeróbki to zmiana podświetlania zegarów, z oryginalnego na niebieskie, podświetlone przełączniki od świateł i od nawiewu na niebieski kolor, zmiana radia na radio z MP3, USB, kartę pamięci i aux, założyłem koguta i wentylator, no i chyba tego tuningu Pronara ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

w rusku mam firmowe radio blaukpunktu i głosniki pioneera, bedę zakładał niebieskie żarówki pod zegary, klakson od stara, wsjo fundusze mnie ograniczaja :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać mam jeszcze klakson od tira na sprężone powietrze dajegłośno :unsure: zamontowałem z przodu tuz i takie tam a i jeszcze doprowadziłem wyjście hydrauliki z przodu czasami się przydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

To zrób fotki bo Ci nie wierzę kolego...

 

Co do mojego to: kogut,radio,głośniki,żarówki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak zdąże zrobić to ok bo PRONAR 82TSA JEST NA SPRZEDAŻ I BĘDZIE KUPIONY W JEGO MIEJSCY PRONAR 1523A bo tamten na wujka gospodarstwo jest troche mały a z tego co wiem to już jest kupiec jak zdąze to ci te zdięcia zrobie i wstawie na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

koleszko MANIEK21071995 .widze że sie bardzo nudzisz ,założyłeś konto na AF chyba tylko po to aby opowiadać nam bajki . Proponuję abyś poszukał rozrywki w innym dziale (5,10,15} teleranek' a nie opowiadał bredni o sprzęcie twojego idealnego wójka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz ja sie niechce kłócić ale wyjście hydrauliczne z przodu to problem dla ciebie podłączyć przewód z tyłu przeprowadzic przy ramie i zamontować z szybkozłączem z przodu chyba pomyliłeś forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×