Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dominik1992

pronar 1221a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
dominik1992    0

problemem jest to ze na altenatorze jest ladowanie 14.. a po wlaczeniy swiatel halogenow swieca one tak jakby polowe tego pradu dostawaly.. co jest tego powodem?? wszystko jest w orginale z elektryka oraz akumulatory sa nowe a ciagle trzeba ladowac przed odpaleniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Masz ten sam problem co u mnie . Każdy mówi sprawdź paski jak są napięte ale to własnie nie jest wina pasków . Ja jak u siebie włącze wszystkie światła i halogeny to na alternatorze na wysokich obrotach jest 14 V ale już w ciagniku na bezpiecznikach czy nawet na akumulatorach jest juz niecałe 12V , a na wolnych już tylko 10 V oczywiście przy wszystkich właczonych odbiornikach. Dlatego może być tak że przy właczonych wszystkich światłach alternator nie ładuje a prąd pobierany jest całkowicie z akumulatorów i gdy się przyjeżdża do domu w nocy albo ciągnik pochodzi trochę na wolnych obrotach na światłach i się od razu gasi to rano już nie ma siły ciągnik odpalić . A jak właczysz wszystkie światła to na wolnych obrotach opada Ci wskazówka od obrotów silnika , albo jak dodasz gazu to się rozjaśniają ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1992    0

no wlasnie nawet na max obr ladowanie wynosi 10 V na alternatorze.. wskazowka to wogole wariuje jak sie tylko wlaczy halogeny:pp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

endrius    9

No to widocznie nie tylko u mnie się takie rzeczy dzieją . Jak tylko się ociepli to jadę or razu do elektryka niech to wszystko dokładnie posprawdza , bo szkoda tylko akumulatorów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1992    0

no ale zime jakos trzeba przezyc:D ponoc sie jakies kable przecieraja kolo bezpiecznikow w calej tej sieci... trzeba to sprawdzic jak najszybciej bo mozna przez to dostac kur.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    17

ja miałem tak samo w mtz 82ts i od nowości ostatnio mi się spalił alternator elektryk powiedział ze nie ma sensu go naprawiac i pojechałem po nowy w sklepie koles gadał ze są różne alternatory 700 watt i więcej akurat mi pasowął ten 700watt ale jak bym chciał założyć silniejszy to musiałbym poczekać troche bo nie miał na sklepie ale z tym po ładowaniu widze dużą różnice i swiatła tez tak nie przygasają mocno jak wcześniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

A ja mam alternator od nowości 1000 W to powinno ładnie wszystko śmigać . A gdzie w Pronarach znajduje się regulator prądu czy jest tak w samochodach wmontowany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Nie ma w pronarach tego lato-zima...

 

 

 

Panowie jak dojdziedzie co było to piszcie tutaj ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Marcin u mnie w Pronarze jest regulator napięcia w alternatorze, i jest lato-zima, na obudowie jest napisane w którą stronę powinno się przekręcić śrubkę aby było lato albo zima :D


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati171892    7

a wkładałeś mu jakies dodatkowe oświetlenie? u mnie w MTZ-cie tez tak miałem przy zgaszonych światłach ładował na 14v a przy włączeniu bez gazu dochodziło nawet do 10v a gdy dodałem gazu to nie było już 14 tylko tak coś koło 12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Nawet jak byś dodał jakieś dodatkowe oświetlenie to nie powinno takiej sytuacji , bo altek ma wystarczającą moc, po prostu coś jest namieszane i teraz trzeba to znaleźć . Jeśli takie coś jest u wielu użytkowników owego ciągnika to musi być coś fabrycznie popieprzone .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Byłem dzisiaj u elektryka i jeszcze raz zrobił dodatkowe pomiary i doszedł do wniosku że ten alternator jest za słaby, co prawda jest na nim wybite te 1000 W ale przy pełnym oświetleniu na ciągniku wychodzi około 550 W a on nie daje rady naładować . Przy pełnych obrotach sinika tzn. 2200 obr. napięcie pokazuje nie całe 13.8 V, a na wolnych 600 obr. tylko 10,6 V. Także nie ma szans żeby akumulatory były porządnie na ładowane . Na tej osłonie zaznaczone jest że można regulować, a tam w środku żadnej regulacji nie ma . Zakładał może ktoś do Pronara nowy alternator, może jakiś mocniejszy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×