Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HMS to chyba sekwencja na uwrociach o ile się nie mylę. Bo HCS to amortyzacja kabiny, a TLS resorowana oś. Myślę że jest to bardzo przydatne przy orce na polach o regularnych kształtach. Kuzyn pokazywał mi to w praktyce. Nawet fajnie operował tylko kierownicą tylko nei pamiętam czy też rewersem. Obejrzyj filmik z orki @robertabary jemu też szybko idzie :lol:

Opublikowano

Tak,HMS to sekwencja na uwrociach.Możesz zapisać określoną liczbę manewrów (dokładnie nie pamiętam ile) i jak dojeżdżasz do poprzeczki zostają one wykonywane np.wyrzucenie skrzyni na tryb neutralny,wyłączenie wałka,podniesienie podnośnika,po nawrocie załączenie wałka,opuszczenie podnośnika i załączenie tempomatu.Bardzo przydatna funkcja,zwłaszcza w długich pracach.Jakby coś się nie zgadzało proszę o sprostowanie użytkowników bo opisywałem to na przykładzie Fendta :lol:

Opublikowano

Co w nim można zrobić? do czego jest przydatny?

 

Można zapamiętać sekwencje wielokrotnie powtarzanych funkcji i przywołać je w każdym momencie, m.in. blokady mechanizmu różnicowego, podnośnika, tylnego WOM, przedniego WOM, napędu przednich kół i zaworów hydrauliki zewnętrznej jeśli są elektrohydrauliczne. Zapamiętywana jest również odległość przebyta przez ciągnik pomiędzy realizowaniem poszczególnych funkcji czyli zapis nie jest zależny od prędkości.

  • Root Admin
Opublikowano

traktor o którym mysle ma jeszcze niby cos co się nazywa Field Office i to własnie jest powieszone na słupku miedzy szyba przednia a prawymi drzwiami - czy to moze byc spiete z HMS czy to są 2 usługi i kazda powinna miec swoj monitor?

Opublikowano

HMS w serii 6010 może:

włączyć i wyłączyć blokadę mechanizmów różnicowych

włączyć i wyłączyć przedni napęd

tylko wyłączyć WOM!!!

 

Aktywuje się go po zapisaniu tych funkcji podnosząc lub opuszczając narzędzie czyli opuszczasz: blokada i napęd ON podnosisz WOM napę i blokady OFF!! WOM ze względów bezpieczeństwa trzeba włączyć ręcznie!!

System wydaje się ciekawy i nowatorski ale coś takiego stosował już Massey Ferguson w ciągnikach serii 3000 od 1988 roku?!

 

W serii 6020 system HMS ma więcej funkcji i sterowany jest oddzielnym przełącznikiem i możemy go wzbogacić o sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej jeżeli to zawory sterowane elektrohydrauliczne SCV, oraz zmianę półbiegów w skrzyni AQ lub tempomat w skrzyni AP!!

 

Przydatna funkcja podczas orki i tu przykład system HMSII robi za naciśnięciem jednego przycisku:

podnosi plug

wyłącza blokady

wyłącza napęd

obraca pług

redukuje do 1 półbiegu

A po naciśnięciu sekwencji drugiej robi wszystko na odwrót oprócz obrotu pługa

 

System ten to nic innego jak coś w stylu nagrywarki która nagrywa to co my nacisnęliśmy a potem to tylko automatycznie odtwarza!

 

W przeciwieństwie do HMS system HMS II rozpoznaje i zapamiętuje kolejność funkcji oraz jak się nie mylę czas pomiędzy nimi jak również możemy zapisać rożne czynności pod pierwszą sekwencją a inne pod drugą

 

A i dodam HMS nie posiada monitora a monitor na prawym słupku nie ma z nim nic wspólnego!

 

Pozdr sapacz

  • Root Admin
Opublikowano

jak się "nagrywa" funkcje w 6010? czy hms to zawsze włączenie blokady i przedniego napedu? i tutaj nie potrzeba nic nagrywac?

 

i jeszcze jedno - zwiazane po czesci z HMSem i Monitorem wydajnosci, jesli ustawie maszyne na 3m szerokosci to kiedy monitor wydajnosci zalicza do areału? jak maszyna jest opuszczona czy wszystkie przejazdy na danym polu? chodzi mi tutaj konkretnie o sianie zboża

Opublikowano
jak się "nagrywa" funkcje w 6010? czy hms to zawsze włączenie blokady i przedniego napędu? i tutaj nie potrzeba nic nagrywać?

O dobre pytanie trzeba po kombinować ale chyba najpierw przycisk HMS potem funkcje czyli napęd blokady a na koniec przycisk podnośnika w dół lub w górę i HMS zapamiętanie(jeżeli jest). W każdym bądź razie jest to skończona liczba kombinacji, popróbuj sam. Jedno jest pewne ciągnik musi jechać żeby wklepać funkcje do HMS i żeby je aktywować takie zabezpieczenie JD wymyślił

 

A nagrywać możesz wszystko tzn blokada napęd wałek lub sam napęd HMS daje ci szansę wyboru!

 

Pozdro sapacz

Opublikowano

Czy w serii 7010 HMS działa tak samo. Chodzi o dokładnie model 7710 Skrzynia PQ 20x20 z rewersem mechanicznym, wersja europejska. Chcę to rozszyfrować bo kolega takiego kupił i nie wie jak tym się posługiwać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Walczaklu
      Może ma ktoś instrukcję procedury kalibracji podnośnika tylnego w traktorze z tematu...?
      Będę zobowiązany...
    • Przez maniek6414
      Witam.
      To mój pierwszy post bo nie mogę nic znaleźć w necie konkretnego. Mam poważny problem z JD 6910 2000 r. skrzynia  AutoQuad II, gdyż nagle przestał jeździć. Po wybraniu biegu i ustawieniu rewersu do jazdy w przód lub do jazdy w tył ciągnik nawet nie drgnie, brzęczek piszczy i miga "N" na rewersie jakby był załączony postój. Bezpieczniki sprawdzone, znajomy elektryk nie wie co to może być. Sytuacja powstała nagle po tygodniowym postoju ciągnika. Pomocy bo czas ruszać w pole a tu nie ma jak.
    • Przez aprochota
      witam mam problem z 6910. a mianowicie. ciągle słychać jak zakańcza się pompa hydrauliczna w czasie jazdy. na postoju tego niema i w trakcie jazdy jak naciśnie się hamulec to też ustaje wydaje mi się że przy dłuższej pracy olej się bardzo nagrzewa bo jak sie podnosi pług to bardzo powoli podnosi a jak się kręci kierownicą to już w ogóle nie podnosi. dodam jeszcze jak go kupiłem 3 lata temu to już ta pompa się załączała ale sporadycznie. teraz praktycznie non stop się zakańcza. ktoś coś podpowie?
    • Przez thebestacc
      Cześć. Problem zaczął się podczas wożenia siana z 1 pokosu. Po postoju gdy odpaliłem ciągnik zapaliła się kontrolka stop i ciśnienia oleju. Zgasiłem ciągnik, następnie odpaliłem i było wszystko w porządku. Podczas żniw na nowo zapaliła się z 2 razy, a podczas wożenia obornika kontrolka nieustannie zaczęła migać, a pozniej jak się okazało ukręciła się flansza napędu pompy. Po jej wymianie problem na chwile ustąpił, ale pojawił się na nowo. Postanowiłem zmienić olej wraz z wszystkimi filtrami, jak się okazało stare filtry były naprawdę brudne. Wszystko było w porządku przez około 10 godzin pracy. Dodam że wszystko działa jak należy, a gdy wjadę na rowne podłoże kontrolka momentalnie przestaje świecić. Poziom oleju na tej miarce jest tak jak powinien być, a oleje i filtry oryginalne John Deere. Ciśnienie na pompie to ponad 200 bar, więc bardzo dobre. W czym może tkwić problem? Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez michal822
      Witam kupiłem 6210 i wziąłem sie za serwis olejowy  i pytanie do posiadaczy czy w tym modelu jest sitko filtrujące  przekładni tak jak w wersji 6910. Czy w modelach 4cyl juz go nie bylo 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v