zeno

ursus 2812

Polecane posty

zeno    8

Witam. Chciałbym się zapytać czy ursus 2812 będzie lepszy do tura niż ursus c 330. Dodam tylko że w c 330 mam przerobiony rozdzielacz i podnosi nawet do 1t. Czy w 2812 będzie możliwość takiej przeróbki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Nie mam tura ale w 2812 to raczej nic nie przerobisz nie ma szans, pozatym 2812 to dla mnie to bliżej temu ciągnikowi do c 330 bardziej niż do 3512 takie jest moje zdanie ze względu na to że 2812 jest 20cm krótszy i ma podobny rozstaw osi jak c 330, pozatym w c 330 łatwiej jest zrobić wspomaganie kierownicy, no i 2812 ma jeszcze szybszy wsteczny niż 3512 tak więc jeśli lubisz pracę c 330 to raczej nic nie zyskasz zzakładając tura na 2812 n chyba że chcesz mieć szybki wsteczny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

focus07 co do rozdzielacza to ja np. mam 3 sekcyjny prawdopodobnie z trola i bardzo dobrze sie sprawuje w tym ciągniku bo 3512 to niemal że ten sam ciągnik co 2812, to dobry ciągnik do tura , bo nawet bez obciążników tylnych mozna nim latać z belą:)i jest do tego wspomaganie, więc to chyba świetny ciągnik do ładowacza i spalanie zapewne mniejsze od c-330:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

do ładowacza lepsza jak dla mnie wydaje sie C-330 wsteczny ma taki akurat i cieżka na tyle a i z tym wspomaganiem lepiej jest przy niej założyć. Sam mam tura na 2812 i hmm no niby dobry ale trzeba robić na biegach polowych bo drogowe sie nie nadają (duuuuużo na szybkie) i ta hydraulika duzo kombinowania a i hamulec jest do kitu w 2812 i przy częstym urzywaniu ma sie dość (w roku zbieram około 400 belek słomy, ponad 140 rozrzutników obornika ładuje to moge coś powiedzieć)


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

w ciapku do tura wsteczny jest za wolny. Prędkość wstecznego taki jak w 3512 był by dużo lepszy.

 

Robisz na polowych?? ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

(w roku zbieram około 400 belek słomy, ponad 140 rozrzutników obornika ładuje to moge coś powiedzieć)

ja robie tego 2 razy więcej a nie mam tura, to że przy kolcach do gnoju spaw jest na spawie i nie ma już co do czego zespawać zastanawiam się nad turem ale z tego co tutaj się mogę dowiedzieć, to na "tych" ciągnikach tur to nie jest najlepsze rozwiązanie i wydajność raczej jest mniejsza niż ze zwykłym kolcem na TUZ przy belach, takie wyciągam wnioski ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak pracuje na polowych ale zauważ że mój 2812 jest sporo szybszy od Twojego 3512 bo tylni most jest inny w tych ciągnikach, mój nie posiada zwolnic przez co na wstecznym jest dużo za szybki. Z nabranym turem nie da sie ruszyć :/ Nie mówie ze sie nie nadaje bo już przy zbiorze bel pracuje na drogowych i da się a nawet idzie to wszystko sprawnie tylko przy ładowaniu obornika z pryzmy zaczynają sie schody ale po nabraniu wprawy da sie rade.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

witam mam okazje kupic ursusa 2812 z turem 3A z 97r ma 1500 mth

cena to 5000 zł tylko tylny most jest uszkodzony

jak myslicie oplaca sie ten zakup i naprawa ciagnika i wtedy bym sprzedal swoja c-330

czy lepiej kupic tura do c-330

prosze o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2

Zależy co się zepsuło dokładnie. Nieraz bardziej opłacałoby sie kupić tylny most kompletny z U31512/ Mf255, zamontować go do 2812 i mieć spokój. Przy zmianie ciagnika, zauważ, że silnik perkinsa jest bardziej wrażliwy na jakość paliwa niz silnik z c330. Wadliwe są także hamulce bębnowe, często nie działają. Jak lubisz się bawić w takie rzeczy, mam na myśli skręcanie takiego sprzętu to ja bym go brał, w końcu to coś nowszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

mf 255 to ja juz mialem i to byla kupa zlomu chodzi mi o silnik bo skrzynia tylny most hamulce dzialaly bez zazutu

tylko po gwarancji pekl wal padly 4 pompy wtryskowe i 2 razy byl remont robiony i tak sie zastanawiam czy kupic tego 2812 moze tura przelozyc do ciapka i naprawic i sprzedac za dobra kase go

a czy jest nowszy czy nie to mnie to nie interesuje bo ja bym nim tylko nawoz w oborze ukladal bo innym traktorem sie tam nie zmieszcze i nic innego by ten czy siapek nie robil ewentualnie snieg odsniezac albo wapno ladowac bo do ciezkich prac mam pronara a do lzejszych zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    2

Nie wiem jak jest z mocowaniami, czy dużo trzeba przerabiać. Ale jak tak mówisz to pewnie byś jeszcze wyszedł na swoje, jakbyś go kupił, przełożyl tura. A ostatecznie pobawić się z tym mostem i sprzedać za ponad 16 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukio1414    1

Ja mam ursusa 2812, w turze chodzi bardzo dobrze(tylko trzeba dobry opcięrznik na tył ok 800kg) jest bardzo łatwo przerobić na trzy sekcje, a tak to jest ok niepatrz na to rze c-330 podnosi tone a co walniesz na tył?? Ja osobiście polecam ci 2812 ale twoj wybor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nicik83    0

Witam mam następujący problem z podnośnikiem:po zgaszeniu szybko opada z podpiętym sprzętem,przyznam że olej w skrzyni jest od nowości ciągnik z 1993 r.Przy podczepieniu chwytaka do bel na tył ciągnika ma problem z podniesieniem belki powyżej 400-500 kg. Chciałbym założyć tur do tego ciągnika ale nie wiem czy sobie poradzi.Tur potrzebny jest mi do belek i obornika.Co może być przyczyną z tymi problemami z podnośnikiem.W niedługim czasie planuje wymienić olej na nowy ale ciekawe czy to coś pomoże.Jaki udzwig tura jest przy tym ciągniku i jakiej firmy polecacie tura do tego ciągnika.W innych postach coś czytałem że może być to wina jakiegoś grzybka pod rozdzielaczem,.Z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witajcie, w przyszłości zamierzam przerobić swojego ferdka na sadowniczy, tzn zwęzić i założyć mniejsze opony coś na kształt ursusa 3502 i stąd zachodzi pytanie czy gwiazdy kół tylnych od c330 pasują pod rozstaw szpilek od ursusa 3512 ??
    • Przez miles3147
      Witam . Chciałbym  zapytać jaka jest wasza opinia na temat instalacji wodorowej w Ursusie 4514 ? http://allegro.pl/hho-generator-wodoru-ursus-zetor-ciagnik-rolniczy-i5904924105.html#thumb/8   i http://allegro.pl/hho-generator-21-zestaw-bus-ciagnik-3-5l-i5904923038.html . Widzę że to jest do pojemności 3,5 L a Ursus 4514 ma 3865 cm3 . Napisałem do sprzedającego czy może to zrobić żeby była do takiej właśnie pojemności jak ma 4514. Jeśli będzie taka opcja to jakie jest wasze zdanie na temat założenia takiej właśnie instalacji ? 
    • Przez Wojtek026
      Wom zależny w licencyjnych ciągnikach, czy ktoś w praktyce próbował to wykorzystywać np. do przyczepy z napędem jak to w praktyce się sprawdza?
    • Przez ferguson235
      Słyszeliscie ze 4512 był protopowym ciągnikiem na gaz. Jesli nie to poczytajcie to co napisałem na dole i wypowiecie sie co o tym sądzicie.
       
       
       
      Ciągnik prototypowy z silnikiem dostosowanym do zasilania paliwem gazowym. Wersja podstawowa ciągnika 4512 z 4-cylindrowym silnikiem "Perkins" o mocy 44,1 kW, którego produkcję rozpoczęto na przełomie roku 1987/88 miała w średnich gospodarstwach zastąpić całkowicie C-360. Ciągnik 4512 był wówczas nowym produktem opartym na zespołach układu napędowego i hydrauliki Massey-Fergusona. Zespoły te oraz silnik sprawdzone w konstrukcjach MF dawały gwarancję dłuższej żywotności i mniejszej usterkowości oraz uczyniły ciągnik ekonomiczniejszym i wydajniejszym od C-360. Bezpieczna i bogato wyposażona kabina z regulowaną wentylacją i odrębnym układem ogrzewania oraz poziomem hałasu obniżonym do 86 dB, uczyniła miejsce pracy kierowcy komfortowym.
       
      Silnik
       
      4-cylindrowy, chłodzony cieczą o pojemności 3860cm3
       
      moc znamionowa 47 kW
       
      Napęd
       
      sprzęgło suche, dwustopniowe
       
      skrzynia przekładniowa dająca 8 przełożeń do przodu i 2 wsteczne
       
      mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną
       
      zwolnice planetarne
       
      oś przednia wahliwa, nieresorowana
       
      układ kierowniczy hydrostatyczny
       
      hamulce wielotarczowe mokre
       
      Układ agregowania
       
      podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności podstawowej
      26+19 l/min lub 26+32 l/min, z regulacją siłową , pozycyjną i szybkości reakcji
       
      TUZ kat. II wg ISO, udźwig 2400 kg
       
      WOM 540/1000 obr./min
       
      zaczepy: górny zaczep transportowy, zaczep automatyczny do przyczep jednoosiowych oraz zaczep rolniczy wychylny
       
      tekst zaczerpniety z www.ursus.com.pl
       
    • Przez PRIMO
      Mam takie pytanie czy da się podnieść moc silnika w ursusie 5314 jeśli tak to jak to zrobić ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj