Skocz do zawartości
zeno

ursus 2812

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
zeno    7

Witam. Chciałbym się zapytać czy ursus 2812 będzie lepszy do tura niż ursus c 330. Dodam tylko że w c 330 mam przerobiony rozdzielacz i podnosi nawet do 1t. Czy w 2812 będzie możliwość takiej przeróbki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Nie mam tura ale w 2812 to raczej nic nie przerobisz nie ma szans, pozatym 2812 to dla mnie to bliżej temu ciągnikowi do c 330 bardziej niż do 3512 takie jest moje zdanie ze względu na to że 2812 jest 20cm krótszy i ma podobny rozstaw osi jak c 330, pozatym w c 330 łatwiej jest zrobić wspomaganie kierownicy, no i 2812 ma jeszcze szybszy wsteczny niż 3512 tak więc jeśli lubisz pracę c 330 to raczej nic nie zyskasz zzakładając tura na 2812 n chyba że chcesz mieć szybki wsteczny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

focus07 co do rozdzielacza to ja np. mam 3 sekcyjny prawdopodobnie z trola i bardzo dobrze sie sprawuje w tym ciągniku bo 3512 to niemal że ten sam ciągnik co 2812, to dobry ciągnik do tura , bo nawet bez obciążników tylnych mozna nim latać z belą:)i jest do tego wspomaganie, więc to chyba świetny ciągnik do ładowacza i spalanie zapewne mniejsze od c-330:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

do ładowacza lepsza jak dla mnie wydaje sie C-330 wsteczny ma taki akurat i cieżka na tyle a i z tym wspomaganiem lepiej jest przy niej założyć. Sam mam tura na 2812 i hmm no niby dobry ale trzeba robić na biegach polowych bo drogowe sie nie nadają (duuuuużo na szybkie) i ta hydraulika duzo kombinowania a i hamulec jest do kitu w 2812 i przy częstym urzywaniu ma sie dość (w roku zbieram około 400 belek słomy, ponad 140 rozrzutników obornika ładuje to moge coś powiedzieć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

w ciapku do tura wsteczny jest za wolny. Prędkość wstecznego taki jak w 3512 był by dużo lepszy.

 

Robisz na polowych?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

(w roku zbieram około 400 belek słomy, ponad 140 rozrzutników obornika ładuje to moge coś powiedzieć)

ja robie tego 2 razy więcej a nie mam tura, to że przy kolcach do gnoju spaw jest na spawie i nie ma już co do czego zespawać zastanawiam się nad turem ale z tego co tutaj się mogę dowiedzieć, to na "tych" ciągnikach tur to nie jest najlepsze rozwiązanie i wydajność raczej jest mniejsza niż ze zwykłym kolcem na TUZ przy belach, takie wyciągam wnioski ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak pracuje na polowych ale zauważ że mój 2812 jest sporo szybszy od Twojego 3512 bo tylni most jest inny w tych ciągnikach, mój nie posiada zwolnic przez co na wstecznym jest dużo za szybki. Z nabranym turem nie da sie ruszyć :/ Nie mówie ze sie nie nadaje bo już przy zbiorze bel pracuje na drogowych i da się a nawet idzie to wszystko sprawnie tylko przy ładowaniu obornika z pryzmy zaczynają sie schody ale po nabraniu wprawy da sie rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

witam mam okazje kupic ursusa 2812 z turem 3A z 97r ma 1500 mth

cena to 5000 zł tylko tylny most jest uszkodzony

jak myslicie oplaca sie ten zakup i naprawa ciagnika i wtedy bym sprzedal swoja c-330

czy lepiej kupic tura do c-330

prosze o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Zależy co się zepsuło dokładnie. Nieraz bardziej opłacałoby sie kupić tylny most kompletny z U31512/ Mf255, zamontować go do 2812 i mieć spokój. Przy zmianie ciagnika, zauważ, że silnik perkinsa jest bardziej wrażliwy na jakość paliwa niz silnik z c330. Wadliwe są także hamulce bębnowe, często nie działają. Jak lubisz się bawić w takie rzeczy, mam na myśli skręcanie takiego sprzętu to ja bym go brał, w końcu to coś nowszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

mf 255 to ja juz mialem i to byla kupa zlomu chodzi mi o silnik bo skrzynia tylny most hamulce dzialaly bez zazutu

tylko po gwarancji pekl wal padly 4 pompy wtryskowe i 2 razy byl remont robiony i tak sie zastanawiam czy kupic tego 2812 moze tura przelozyc do ciapka i naprawic i sprzedac za dobra kase go

a czy jest nowszy czy nie to mnie to nie interesuje bo ja bym nim tylko nawoz w oborze ukladal bo innym traktorem sie tam nie zmieszcze i nic innego by ten czy siapek nie robil ewentualnie snieg odsniezac albo wapno ladowac bo do ciezkich prac mam pronara a do lzejszych zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Nie wiem jak jest z mocowaniami, czy dużo trzeba przerabiać. Ale jak tak mówisz to pewnie byś jeszcze wyszedł na swoje, jakbyś go kupił, przełożyl tura. A ostatecznie pobawić się z tym mostem i sprzedać za ponad 16 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukio1414    1

Ja mam ursusa 2812, w turze chodzi bardzo dobrze(tylko trzeba dobry opcięrznik na tył ok 800kg) jest bardzo łatwo przerobić na trzy sekcje, a tak to jest ok niepatrz na to rze c-330 podnosi tone a co walniesz na tył?? Ja osobiście polecam ci 2812 ale twoj wybor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nicik83    0

Witam mam następujący problem z podnośnikiem:po zgaszeniu szybko opada z podpiętym sprzętem,przyznam że olej w skrzyni jest od nowości ciągnik z 1993 r.Przy podczepieniu chwytaka do bel na tył ciągnika ma problem z podniesieniem belki powyżej 400-500 kg. Chciałbym założyć tur do tego ciągnika ale nie wiem czy sobie poradzi.Tur potrzebny jest mi do belek i obornika.Co może być przyczyną z tymi problemami z podnośnikiem.W niedługim czasie planuje wymienić olej na nowy ale ciekawe czy to coś pomoże.Jaki udzwig tura jest przy tym ciągniku i jakiej firmy polecacie tura do tego ciągnika.W innych postach coś czytałem że może być to wina jakiegoś grzybka pod rozdzielaczem,.Z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adi4512
      Zamierzam założyć do mojego 4512 przedni napęd, więc poszukuje takiego w dobrym stanie. Jeżeli ktoś z użytkowników AF ma na sprzedaż lub wie kto ma to prosił bym o kontakt na PW bądź na GG 12251578, albo jeśli możecie to wstawiajcie linki
       
      Z góry dziękuje, adi4512
    • Przez Agro3512
      Witam. Mam U 3512 Agro.Kabina fajna ale bez radia i troche mi się nudzi przy robocie. Planowałem wstawić radio,
      ale ta kabina jest cała wytapicerowana nawet na dachu.Zastanawiam się nad zakupem głośnika Bluetooth,ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie.Jeśli tak to powiedzcie jaki głośnik kupić by go było słychać w ciągniku na wys obrotach.
    • Przez janioigienio
      Witam,
      Od zakupu mojego ursusa 3512 denerwuje mnie podłoga z której źle jest wsiadać i wychodzić z ciągnika. Mam pomysł aby pedały które są wciskane w dół przerobić tak aby były wciskane do przodu tak jak było to w nowszych 3512 z komfortową kabiną. Czy możliwe jest dokupienie pedałów i części aby to przerobić ? Proszę o komentarze, Pozdrawiam . 
    • Przez kris14
      Witam.
       
      Mrozy nie odpuszczają, więc skusiłem się na zakup grzałki do mojego MF 255.
       
      Paczka przyszła szybko, grzałka o mocy 600W, polskiej produkcji, [oklaski dla firmy za "obszerną" instrukcję montażu :lol: ]
      W domu podłączyłem sobie grzałkę na chwilkę żeby zobaczyć czy działa- w 2s mocno się nagrzała- to mi wystarczyło żeby zobaczyć że działa prawidłowo.
       
      Na AF znalazłem informacje gdzie to zamontować- korek w bloku po stronie gdzie jest rozrusznik.
       
      Przystąpiłem do montażu.
      W pierwszej kolejności musiałem wymontować alternator- ukłony dla ułomnych konstruktorów którzy wymyślili alternator przy sprężarce i do tego przykręcany w ten sposób!!! :wacko:
       
      Z wybiciem korka nie było większych problemów.
       
      Montaż samej grzałki też przebiegał w miarę gładko- należało ją wbić młoteczkiem i gra.
      Połączenie jest szczelne, nic nie cieknie.
       
      No to składamy ciągnik z powrotem- znowu ten nieszczęsny alternator! I tutaj następna niespodzianka- nie można zamontować alternatora ponieważ przeszkadza w tym gniazdo grzałki, nosz kurw.... ;[
      Szukałem jakiś informacji w internecie, pytałem znajomych czy mogę lekko te gniazdo odgiąć, zdania były różne, ale postanowiłem zaryzykować bo ciągnik musi być złożony i musi palić. Delikatnie przez dźwignie odgiąłem gniazdo w dół, na tyle aby można było zamontować alternator i podpiąć wtyczkę. Zmontowałem wszystko. Potem zalałem układ płynem, odpowietrzyłem [odpaliłem ciągnik] i popracowałem trochę- nic nie cieknie, jest ok.
       
      Przyszła znowu mroźna noc: -20st. Dzisiaj bez żadnych uprzedzeń poszedłem w południe podłączyć kabelek do grzałki żeby ładnie się nagrzało, minęła godzina- poszedłem zobaczyć czy się nagrzał płyn- spuściłem z bloku trochę- zimny.
       
      Pomyślałem że to może wina wtyczki że coś nie łączy, poprawiłem połączenie, minęła następna godzina, sprawdzam- znowu zimne. Grzałka nie grzeje!
       
      Moje pytanie jest następujące: W którym etapie montażu mogło dojść do uszkodzenia grzałki? Przy wbijaniu? Przy doginaniu jej aby pasowała do pozostałego osprzętu?
       
      Proszę o pomoc
    • Przez piterxxx
      Witam.
      Mam do sprzedania kompletną przednią oś do U3512 wraz ze wspornikiem kołami, błotnikami, drążkami kierowniczymi no i mechanizmami przekładni kierowniczej. Sprzedam  w całości lub na części, cena do uzgodnienia.
      Wszystko do konca dobrze działało, bez luzów. 
      Oś została ponieważ zamontowałem przedni napęd i wspomaganie.
      Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv.
      Tel. 606 347 727
×