Skocz do zawartości
przemek1025a

turbo w 1025a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

czesc dzis rozleciało mi się turbo w 105 jak orałem zaczoł bardzo dymic na czarno gdy wchodził na obroty a gdy już wszedł to na siwo i zjechałem domu, sprawdziłem czy płynu w chodnicy nie ubyło ale nie ubyłobo myślałem że to uszczelka pod głowicą. sprawdziłem wtryski wszystkie po kolei i jak każdy popuszczałem po kolei to i tak nie przestawał dymic więc to nie to, ale ubyło oleju więc pomyślałem żę może to turbo i zdjołem wąż ssący a on cały w oleju od sirodka i zapaliłem tak i mniej już dymił, odkręciłem zasys przy turbie a tam wirnik lata na boki (czyli łożyska)i ociera odkręciłem obudowe te małe m6 i wirnik przytarty, odkręciłem jeszcze te m8 4szt.ale 2 mi się ukręciły i nie wiem jak dalej to rozebrac prosze i opis jeśli miał ktoś z tym doczynienia!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jak ją odkręcic tumi srubami co są w pionie chybana klucz 14? odkręciłem te 8m 4szt. ale jest tak zapieczona że nie chce wyjśc ta częśc co śa przy niej rurki od smarowania z tej co napędza wydech. ile taka regeneracja może kosztowac i gdzie to robią, a słyszałem że można samemu zrobic kupic zestaw naprawczy? i czemu rozleciała mi się po 800mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fredf9    3

Wirnik turbiny jest wywarzany na specjalnej maszynie a wiec nie polecam naprawy samodzielnie.Naprawa nie powinna być droga w 1000zł na pewno się zmieścisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

nie wiem czy oplaca sie remontowac jak nowe kosztuje 720 zl. A moglo wysiasc po 800 mt np z tego w zgledu ze zanim sie silnik rozgrzal to od razu dostawal duze obciazenie, lub po ciezkiej pracy gdy silnik mocno rozgrzany nie poczekales kilka minut przed zgaszeniem, tylko go gasiles tak jak zwykly silnik bez turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam praktycznie nie ma możliwości ażeby samodzielnie zregenerować turbo gdyż po wymianie uszczelnienia i ułożyskowania turbina wyważana jest dynamicznie na specjalnej wyważarce . Proszę sobie wyobrazić różnicę 1 grama na wirniku który obraca się z prędkością do 200 tyś obr.min.Gdy już załatwisz temat z naprawą lub kupno nowej sprawdż koniecznie cz jest drożny ten przewód którym z turbo odprowadzany jest olej bo jeżeli jest tam ograniczony spływ oleju to turbina się zatrze mimo tego że ma smarowanie pod ciśnieniem. druga sprawa to gdy jest słabe ciśnienie na silniku to efekt jest podobny .Dlaczego tak się dzieje to mogę to opisać jeżeli kogoś to interesuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to faktycznie nie ma co kombinowac samemu i regenerowac jeśli cena nowej jest tańsza, a czy była by możliwośc założyc jakąś większą? kolego mercedes250d jak możesz to opisz wszystko co wiesz.

 

nigdy mu nie dawałem po garach jak był zimny ale prawie zawsze gasiłem po ciężkiej pracy bez wystudzenia, a ciśnienie ma dobre bo kontrolka gaśnie jak już kręci rozrusznikiem i jak był na serwisie to wcześniej od razu nie gasła i podkręcili mi przepływ taką śrubką koło filtra,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam praktycznie nie ma możliwości ażeby zamontować turbinę innego typu z tego powodu że jak wiesz turbo napędzane jest energią spalin czyli odpowiedni przepływ spalin wprawia w ruch wirnik turbiny która musi zassać i wpompować do silnika odpowiednią ilość powietrza jest to proces tak silnie z sobą związany że inaczej nie da rady (zależy to od pojemności skokowej silnika, obrotów,jednostkowej dawki paliwa)a to że ci padła to chyba poprostu miałeś pecha i prawdżten odpływ o którym pominałem wcześniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli nie ma szans żeby wycisnąc z niego więcej koników? dziś skojarzyłem taki fakt że ciekł mi olej z pod filtra chyba z tej rurki co zasila turbo czy możliwe żeby się coś przytkało przy turbo i pompa nie przepchała oleju tylko puszczała w miejscu przykręcaniu tej rurki i było słabe ciśnienie a i turbo też było całe upocone. gdzie kupie takie turbo i ile naprawde kosztuje, rino pisał że 720zł ale nie napisał nic więcej czy sam kupywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Turbo allegro

Tu masz turbinkę. Sprawdź czy to taki model ;)

A swoją drogą każdy brak, lub pogorszenie smarowania łożysk turbiny może zakończyć się awarią

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki sprawdzałęm na swoim turbo ale tam są całkim inne numery a wygląda identycznie, ma ktoś katalog z cześciami do 1025a? jaki jest numer katalogowy tej sprężarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki, dziś dzwoniłem do najbliższego delera Pronara (kiśla) i przez tel. powiedział mi 1000zł za turbo do 105KM ale nie podawałem mu żadnego numeru ani symbolu mam nadzieje że to o tą chodzi,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam na wstępie małe sprostowanie z tego co zauważyłem to pomieszały mi się modele ciągników przecież ty masz pronara a ja skojażyłem że to jest 1014 czyli ursus. i dlatego podałem całkiem inny model tej turbiny w pronarze na magistrali jest filter oleju i podejżewam że to on był przyczyną uszkodzenia i to nie jest pierwszy przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×