Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

 

Jestem nowy na tym forum i to moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc jesli cos robie nie tak ;)

Wracajac do tematu

Kupujemy ciagnik przez PROW na ok 100ha mozliwe ze gospodartwo bedzie powiekszane.

Traktor bedzie pokonywal trasy tylko przy sprzedazy zboz (skup znajduje sie kilkadziesiat km od gospodarstwa. Utrudnieniem sa ludzie jadacy latem nad mozem akurat na tej trasie... trasa a3) Traktor bedzie uzywany raczej wszechstronnie (glownie orka,siew,transport)

Mam do was pytanie jaki ciagnik bedzie do tego lepszy Deutz m620 skrzynia powershift czy TTV620 bezstopniowa

Ceny ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie

315tys.zl -M620[/b] (pelna opcja przedni TUZ kabina amortyzowana pneumatycznie, os amortyzowana , zwiekszona wydajnosc pompy itp.

330tys.zl- TTV620 (wyposazenie jak w M620)

 

Jeszcze jedno pytanie

Czy skrzynia w deutzach bezstopniowa jest ta sama co w fendt'ach?

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich ;)

Opublikowano

Witam co do wyboru skrzyni to napewno wybrał bym bezstopniową z tego powodu iż miałem okazję na pokazach firmy Case testować oba modele i stwierdzam iż power z tym szarpaniem podczas zmiany biegów mie ma szans do bezstopniówki co do parametrów deutza to nie mogę pomóc Pozdrawiam

Opublikowano

Ja też ze swojego doświadczenia wiem jak jeździ się skrzynią bezstopniową a jak biegówka.Bezstopniówką fajniej się jeździ na pewno większa wygoda ;) Tylko nie wiem jak jest w DF bo w fendzie niema trybów tylko wszystko jest napędzane przez:silnik hydrauliczny,pompę hydrauliczną i przekładnie planetarną.Gdzieś czytałem że bezstopniówki "nie lubią" hamowania przekładnią , a tu napisałeś że będziesz ciągał przyczepy.Ale jak w fendach działa to i w DF też napewno ;) Z resztą coraz więcej nowych traktorów jest wyposażonych w bezstopniówki więc muszą działać ;) Wybór należy do ciebie :)

Opublikowano

Na tegorocznym Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem DF-a i mówił że ich skrzynia bezstopniowa jest lepsza niż Fendt-a ponieważ przy awarii wymienia się tylko silnik hydrauliczny a przy Fendt-cie trzeba wymienić całą skrzynię, ale to są informacje od przedstawiciele.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skrzynia bezstopniowa w DF jest taka sama jak w odmianach bezstopniowych JD iCNH. O ile na temat TVT i CVX nie słyszałem nić złego, o tyle na temat AutoPowr tak. Zdarzały się awarie i niestety serwis nie chciał remontować skrzyń, tylko wymieniać całą skrzynię na nową.

Opublikowano

Taka sama jak w JD z serii 6x30 i 7x30 Premium dokładniej ;) ale to na marginesie w JD psują się te skrzynie ale z tego co czytam tu i tam w wersji English to w Df chwalą Econoom'a....

Opublikowano

adrian300895

napisales ze bezstopniowki ponoc "nie lubia" hamowania przekladnia.Wynika z tego ze sa najwygodniejsze ale dosc awaryjne?? Gdzie bym sie nie pytal i zreszta przegladajac to forum wyraznie wynika ze najlepsza skrzynia do transportu jest wlasnie bezstopniowa.

W trakcie transportu kiedy tylko jest to mozliwe hamuje sie silnikiem/przekladnia a w bezstopniowce mam wytracac predkosc hamulcem? Gdzie tu ekonomia o ktorej tak pisza w bezstopniowkach...

Opublikowano

troche zle kapujesz moim zdaniem ;)

hamowanie silnikiem ze zwykla skrzynia polega na odjeciu nogi z gazu, w praktyce pojazd prawie ze sie toczy, natomiast w przekladni bezstopniowej mozna hamowac przekladnia i jest to ruch gwaltowny. sily bezwladnosci przy hamowaniu pojazdu z taka masa sa tak duze, ze nie posluza jej dobrze.

do hamowania sluzy hamulec, tak samo jak w zwyklej skrzyni, roznica polega na tym ze w przekladni mechanicznej nie mamy innego wyjscia by zahamowac.

 

to zdecydowanie nie swiadczy o awaryjnosci!!!!!

Opublikowano

hamowanie silnikiem polega na odjęciu nogi z pedału gazu tak jak piszesz ;) zaleta tego jest że pojazd jedzie "pchany" przez przyczepę nie spalając przy tym ani grama oleju napędowego (rozpędzona przyczepa oprócz oporów powietrza i tarcia musi również ruszać wałem korbowym silnika pokonując przy tym dodatkowe opory zależne od rodzaju przełożenia skrzyni w danej chwili) i zwalnia a więc skrzynią mechaniczną można hamować. brzozak2 mylimy chyba pojęcia mówisz o zahamowaniu mi chodzi głównie o hamowaniu tj. zwalnianiu.;):D;) Tak czy innaczej próbujesz mi pomoc dziękuje i doceniam to. Nasunąłeś mi tym jeszcze jedno pytanie

 

Czy w skrzyni bezstopniowej po odjęciu pedału gazu (bez ruszania joystkicka) możliwe jest zwalnianie takie jak w skrzyni mechanicznej czy będzie on się toczył "bez oporów" (tylko tarciem kół i naporem powietrza traktor będzie zwalniał)??

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

 

Chciałem też powrócić do tematu docelowego tj.

 

Który ciągnik byście wybrali?M620 czy TTV620?? dlaczego ten?

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

Opublikowano

Hamowanie w sensie zwolnienia pedału gazu jej nie szkodzi ale z dużym ładunkiem zalecane jest użycie hamulca.

 

Gorzej jeśli zdejmujemy nogę z gazu, ciągnik delikatnie zwalnia a kierowca dochodzi do wniosku że pomoże sobie jeszcze zmienieniem zakresu na mniejszy, obroty silnika lecą w górę, dochodzą do maksimum i zaczyna się katowanie skrzyni bo silnik nie pozwala na wyjście poza zakres swoich obrotów czyli około 2500.

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

 

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat.

Opublikowano

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat. ;) ;) ;)

 

Spodziewałem się jakiejś troszkę bardziej obszerniejszej wypowiedzi.

Pytając się o straty mam na myśli w stosunku do zwykłej skrzyni lub powershift'a.

Myślałem że to dosyć logiczne....

Opublikowano

M620 od TTV620 różni się nie tylko przekładnią ale także i silnikiem, bo M-ka ma 2 zawory na cylinder a TTV-4.

Osobiście skłaniałbym się w stronę silnika 4-zaworowego ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.

Do porównania byłby lepszy model M625, który to już posiada głowicę 4V i ma moc zbliżoną do modelu M620, tylko pewnie na niego musimy troszki poczekać...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na pewno w takich samych warunkach TTV, będzie spalał więcej niż M, bo bezstopniówka chodzi na optymalnym przełożeniu, więc pracuje efektywniej.

Opublikowano

W moim DF TTV 620 nie patrzymy czy on tam ma jakieś straty. On ma ciągnąć i mało palić. No powiem wam że pali średnio 17l/mtg w 5 obracalnej. A przyczep nie ciągałem więc nie wiem jak z tym hamowaniem

Opublikowano

brzozak2 widzę że wjechałem ci na ambicje. Napisałem tego posta żeby się dowiedzieć który ciągnik lepiej wybrać a nie rozpisywać się nad znaczeniem słowa "hamowanie". Wyczuwam jakieś dziwne parcie z twojej strony żeby zupełnie odbiec od tematu. Nie będę już więcej tłumaczył o tym bo wystarczy kliknąć w dowolnej wyszukiwarce jest o tym bardzo dużo, a poza tym Twoje ostatnie dwa posty są trochę sprzeczne...

 

PS hamulec w fachowym określeniu służy do zamiany energii potencjalnej na energię kinetyczną (tj ciepło)efektem tego jest wytącenie prędkości potocznie zwane "hamowaniem";p;p;p

Mimo to pozdrawiam Cię brzozak2 ;)

Opublikowano

Skrzynia bezstopniowa ma większe straty ale w zamian łatwiej dostosowuje się do oszczędnych obrotów silnika i przez to spalanie całkowite będzie mniejsze.

 

Byłbym bardziej za TTV ką, przyjemność z jazdy nieoceniona ;)

Opublikowano

Jeśli dam radę to coś wyjaśnię;d

skrzynia TTV z DF(produkcja ZF) jest podobna do tej z CNH z tym że jest to uproszczona wersja, w Case mogę przełączać zakresy bez zatrzymania w DF trzeba zastopować ale przekładnia jest bardzo podobna i pochodzi tak jak te z CNH a firmy ZF (z tym że mówię tu o CVX i t7500 a nie o PUMIE CVX i NH autocommand bo tu już nowa skrzynia produkowana przez CNH)

 

Fendt ma swoją skrzynią(zajebistą zresztą z małymi wykluczeniami oczywiście, np. stopniowy wzrost mocy mechanicznej ;)) i JD też swoją konstrukcję(ale też produkcji ZF) skrzynia w JD jest trochę przekombinowana (9 sprzęgieł)

 

starty mocy w przekładni DF są podobne bardzo do skrzyni opisanej tu w moich postach:

 

technika jazdy z przekładnią VARIO - Agrofoto.pl Forum - strona 3

 

Co do strat mocy jeszcze to jest to sprawa dyskusyjna ale przychylam się do opinii kolegi że na godzinę zegarową więcej paliwa a na hektar mniej niż powershift

 

edit

 

No niestety zdjęcia ktoś pousuwał...;/ jak coś kolego podeślę Ci na meila, co do wytracania prędkości to już nie wszystko pamiętam z tego szkolenia ale chyba też bardzo podobnie jak w Case też chyba był tryb pedału gazu jako pedału gazu i jako pedału prędkości ale też jakoś ograniczony, muszę pomysleć wieczorem teraz lece hej

Opublikowano

robertbara i RolnikSprzedawca

Dzięki wam ;)

właśnie o takie coś mi chodziło. Super informacje.

Naprawdę bardzo mi to pomogło i rozmyło wszystkie wątki.

Pozdrawiam ;):);)

Opublikowano

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (można to przyrównać do przełączania biegów na niższe) przez co elementem wytracającym prędkość pojazdu w końcowym efekcie jest silnik.

Opublikowano

No juz dzis śmigałęm TTV u kolezki swierzo odebranym i powiem wam,że w środku jak w samolocie, wszystkiego od groma i dla mnie jakos on pasuje, miedzy innymi ze wzgledu na ta skrzynie i mnóstwo elektroniki.

Opublikowano

troche lipa jak trzeba zakresy przelaczac przy zatrzymaniu, jak wtedy wyglada transport z 40 tonowym ladunkiem.

 

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem

dokladnie o to mi chodzilo, tylko nie umialem tego tak ladnie napisac :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v