bruno

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ???

Polecane posty

bruno    0

Witam Wszystkich

 

Jestem nowy na tym forum i to moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc jesli cos robie nie tak ;)

Wracajac do tematu

Kupujemy ciagnik przez PROW na ok 100ha mozliwe ze gospodartwo bedzie powiekszane.

Traktor bedzie pokonywal trasy tylko przy sprzedazy zboz (skup znajduje sie kilkadziesiat km od gospodarstwa. Utrudnieniem sa ludzie jadacy latem nad mozem akurat na tej trasie... trasa a3) Traktor bedzie uzywany raczej wszechstronnie (glownie orka,siew,transport)

Mam do was pytanie jaki ciagnik bedzie do tego lepszy Deutz m620 skrzynia powershift czy TTV620 bezstopniowa

Ceny ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie

315tys.zl -M620[/b] (pelna opcja przedni TUZ kabina amortyzowana pneumatycznie, os amortyzowana , zwiekszona wydajnosc pompy itp.

330tys.zl- TTV620 (wyposazenie jak w M620)

 

Jeszcze jedno pytanie

Czy skrzynia w deutzach bezstopniowa jest ta sama co w fendt'ach?

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam co do wyboru skrzyni to napewno wybrał bym bezstopniową z tego powodu iż miałem okazję na pokazach firmy Case testować oba modele i stwierdzam iż power z tym szarpaniem podczas zmiany biegów mie ma szans do bezstopniówki co do parametrów deutza to nie mogę pomóc Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też ze swojego doświadczenia wiem jak jeździ się skrzynią bezstopniową a jak biegówka.Bezstopniówką fajniej się jeździ na pewno większa wygoda ;) Tylko nie wiem jak jest w DF bo w fendzie niema trybów tylko wszystko jest napędzane przez:silnik hydrauliczny,pompę hydrauliczną i przekładnie planetarną.Gdzieś czytałem że bezstopniówki "nie lubią" hamowania przekładnią , a tu napisałeś że będziesz ciągał przyczepy.Ale jak w fendach działa to i w DF też napewno ;) Z resztą coraz więcej nowych traktorów jest wyposażonych w bezstopniówki więc muszą działać ;) Wybór należy do ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piochu    8

Na tegorocznym Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem DF-a i mówił że ich skrzynia bezstopniowa jest lepsza niż Fendt-a ponieważ przy awarii wymienia się tylko silnik hydrauliczny a przy Fendt-cie trzeba wymienić całą skrzynię, ale to są informacje od przedstawiciele.


http://www.youtube.com/user/Piochu2 - moje filmy na YT. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia bezstopniowa w DF jest taka sama jak w odmianach bezstopniowych JD iCNH. O ile na temat TVT i CVX nie słyszałem nić złego, o tyle na temat AutoPowr tak. Zdarzały się awarie i niestety serwis nie chciał remontować skrzyń, tylko wymieniać całą skrzynię na nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja o przekładniach fenda też nic złego nie słyszałem oprócz tego że chłop przesiadł się z 30-stki w fenda vario i jak szarpnął dżojstik to aż go wyrwał ;) (ale to na marginesie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Taka sama jak w JD z serii 6x30 i 7x30 Premium dokładniej ;) ale to na marginesie w JD psują się te skrzynie ale z tego co czytam tu i tam w wersji English to w Df chwalą Econoom'a....


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

adrian300895

napisales ze bezstopniowki ponoc "nie lubia" hamowania przekladnia.Wynika z tego ze sa najwygodniejsze ale dosc awaryjne?? Gdzie bym sie nie pytal i zreszta przegladajac to forum wyraznie wynika ze najlepsza skrzynia do transportu jest wlasnie bezstopniowa.

W trakcie transportu kiedy tylko jest to mozliwe hamuje sie silnikiem/przekladnia a w bezstopniowce mam wytracac predkosc hamulcem? Gdzie tu ekonomia o ktorej tak pisza w bezstopniowkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    239

troche zle kapujesz moim zdaniem ;)

hamowanie silnikiem ze zwykla skrzynia polega na odjeciu nogi z gazu, w praktyce pojazd prawie ze sie toczy, natomiast w przekladni bezstopniowej mozna hamowac przekladnia i jest to ruch gwaltowny. sily bezwladnosci przy hamowaniu pojazdu z taka masa sa tak duze, ze nie posluza jej dobrze.

do hamowania sluzy hamulec, tak samo jak w zwyklej skrzyni, roznica polega na tym ze w przekladni mechanicznej nie mamy innego wyjscia by zahamowac.

 

to zdecydowanie nie swiadczy o awaryjnosci!!!!!


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

hamowanie silnikiem polega na odjęciu nogi z pedału gazu tak jak piszesz ;) zaleta tego jest że pojazd jedzie "pchany" przez przyczepę nie spalając przy tym ani grama oleju napędowego (rozpędzona przyczepa oprócz oporów powietrza i tarcia musi również ruszać wałem korbowym silnika pokonując przy tym dodatkowe opory zależne od rodzaju przełożenia skrzyni w danej chwili) i zwalnia a więc skrzynią mechaniczną można hamować. brzozak2 mylimy chyba pojęcia mówisz o zahamowaniu mi chodzi głównie o hamowaniu tj. zwalnianiu.;):D;) Tak czy innaczej próbujesz mi pomoc dziękuje i doceniam to. Nasunąłeś mi tym jeszcze jedno pytanie

 

Czy w skrzyni bezstopniowej po odjęciu pedału gazu (bez ruszania joystkicka) możliwe jest zwalnianie takie jak w skrzyni mechanicznej czy będzie on się toczył "bez oporów" (tylko tarciem kół i naporem powietrza traktor będzie zwalniał)??

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

 

Chciałem też powrócić do tematu docelowego tj.

 

Który ciągnik byście wybrali?M620 czy TTV620?? dlaczego ten?

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    68

Hamowanie w sensie zwolnienia pedału gazu jej nie szkodzi ale z dużym ładunkiem zalecane jest użycie hamulca.

 

Gorzej jeśli zdejmujemy nogę z gazu, ciągnik delikatnie zwalnia a kierowca dochodzi do wniosku że pomoże sobie jeszcze zmienieniem zakresu na mniejszy, obroty silnika lecą w górę, dochodzą do maksimum i zaczyna się katowanie skrzyni bo silnik nie pozwala na wyjście poza zakres swoich obrotów czyli około 2500.

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

 

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat. ;) ;) ;)

 

Spodziewałem się jakiejś troszkę bardziej obszerniejszej wypowiedzi.

Pytając się o straty mam na myśli w stosunku do zwykłej skrzyni lub powershift'a.

Myślałem że to dosyć logiczne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

M620 od TTV620 różni się nie tylko przekładnią ale także i silnikiem, bo M-ka ma 2 zawory na cylinder a TTV-4.

Osobiście skłaniałbym się w stronę silnika 4-zaworowego ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.

Do porównania byłby lepszy model M625, który to już posiada głowicę 4V i ma moc zbliżoną do modelu M620, tylko pewnie na niego musimy troszki poczekać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    239

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem i nie wiem kto tu myli pojecia :/


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na pewno w takich samych warunkach TTV, będzie spalał więcej niż M, bo bezstopniówka chodzi na optymalnym przełożeniu, więc pracuje efektywniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasiupila    1

W moim DF TTV 620 nie patrzymy czy on tam ma jakieś straty. On ma ciągnąć i mało palić. No powiem wam że pali średnio 17l/mtg w 5 obracalnej. A przyczep nie ciągałem więc nie wiem jak z tym hamowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

brzozak2 widzę że wjechałem ci na ambicje. Napisałem tego posta żeby się dowiedzieć który ciągnik lepiej wybrać a nie rozpisywać się nad znaczeniem słowa "hamowanie". Wyczuwam jakieś dziwne parcie z twojej strony żeby zupełnie odbiec od tematu. Nie będę już więcej tłumaczył o tym bo wystarczy kliknąć w dowolnej wyszukiwarce jest o tym bardzo dużo, a poza tym Twoje ostatnie dwa posty są trochę sprzeczne...

 

PS hamulec w fachowym określeniu służy do zamiany energii potencjalnej na energię kinetyczną (tj ciepło)efektem tego jest wytącenie prędkości potocznie zwane "hamowaniem";p;p;p

Mimo to pozdrawiam Cię brzozak2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    68

Skrzynia bezstopniowa ma większe straty ale w zamian łatwiej dostosowuje się do oszczędnych obrotów silnika i przez to spalanie całkowite będzie mniejsze.

 

Byłbym bardziej za TTV ką, przyjemność z jazdy nieoceniona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dam radę to coś wyjaśnię;d

skrzynia TTV z DF(produkcja ZF) jest podobna do tej z CNH z tym że jest to uproszczona wersja, w Case mogę przełączać zakresy bez zatrzymania w DF trzeba zastopować ale przekładnia jest bardzo podobna i pochodzi tak jak te z CNH a firmy ZF (z tym że mówię tu o CVX i t7500 a nie o PUMIE CVX i NH autocommand bo tu już nowa skrzynia produkowana przez CNH)

 

Fendt ma swoją skrzynią(zajebistą zresztą z małymi wykluczeniami oczywiście, np. stopniowy wzrost mocy mechanicznej ;)) i JD też swoją konstrukcję(ale też produkcji ZF) skrzynia w JD jest trochę przekombinowana (9 sprzęgieł)

 

starty mocy w przekładni DF są podobne bardzo do skrzyni opisanej tu w moich postach:

 

technika jazdy z przekładnią VARIO - Agrofoto.pl Forum - strona 3

 

Co do strat mocy jeszcze to jest to sprawa dyskusyjna ale przychylam się do opinii kolegi że na godzinę zegarową więcej paliwa a na hektar mniej niż powershift

 

edit

 

No niestety zdjęcia ktoś pousuwał...;/ jak coś kolego podeślę Ci na meila, co do wytracania prędkości to już nie wszystko pamiętam z tego szkolenia ale chyba też bardzo podobnie jak w Case też chyba był tryb pedału gazu jako pedału gazu i jako pedału prędkości ale też jakoś ograniczony, muszę pomysleć wieczorem teraz lece hej


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

robertbara i RolnikSprzedawca

Dzięki wam ;)

właśnie o takie coś mi chodziło. Super informacje.

Naprawdę bardzo mi to pomogło i rozmyło wszystkie wątki.

Pozdrawiam ;):);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (można to przyrównać do przełączania biegów na niższe) przez co elementem wytracającym prędkość pojazdu w końcowym efekcie jest silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    68

Wracając do strat to jeśli dobrze pamiętam do w Vario im większa prędkość tym mniejsze straty, w Eccom jest chyba odwrotnie im mniejsza prędkość tym mniejsze straty także przy TTV będzie podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    69

No juz dzis śmigałęm TTV u kolezki swierzo odebranym i powiem wam,że w środku jak w samolocie, wszystkiego od groma i dla mnie jakos on pasuje, miedzy innymi ze wzgledu na ta skrzynie i mnóstwo elektroniki.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    239

troche lipa jak trzeba zakresy przelaczac przy zatrzymaniu, jak wtedy wyglada transport z 40 tonowym ladunkiem.

 

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem

dokladnie o to mi chodzilo, tylko nie umialem tego tak ladnie napisac :/


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez włodek
      Cześć,
      Zaczynam się powoli rozglądać za nowym ciągnikiem który zastąpi w cięższych pracach mojego 3p. Początkowo myślałem nad Ursusem 914 ale to wszystko już dość mocno wypracowane. Później mi się przypomniało, że znajomy. użytkuje Ursusa 4514 na areale ok 50ha jako główny ciągnik. Mówi że jest zadowolony. Daje sobie spokojnie radę a że ma wyłącznie produkcję roślinną a działek ma dużo, różnej wielkości, na niektóre z nich mówi że większym by nawet nie wjechał. Pożyczyłem sobie od niego na weekend i na pewno komfort pracy na plus w porównaniu do 914. Spalanie również miło mnie zaskoczyło. Ale decyzji jeszcze nie podjąłem. Dlatego też zakładam ten temat bo pomoże poradzicie mi coś innego. Moc myślę że 60 - 80km była by dla mnie ok. Ciągnik będzie pracował na ok 20ha. To co dla mnie jest teraz najważniejsze to napęd 4x4 i większy uciąg. Bo co z tego że mój 3p ma moc i daje radę skoro mało wiele i się grzebie bo jest za lekki. 
    • Przez marcin1993
      Witam, co sądzicie planuje zakupić ciągnik, który lepszy Belarus 820 czy Zetor major, ma być jako pomocniczy i do pługa do śniegu.
    • Przez Jacusiek
      Hejka, przymierzam się do kupna ciągnika i zastanawiam się nad dwoma, Renault 133.14 i Massey Ferguson 3090 oba o podobnej mocy, czy ktoś z was użytkuje te maszyny? Jak się sprawują jaką mają opinię i na co zwracać uwagę przy zakupie?
    • Przez zom3
      Jak w temacie co tu wybrać  Valtra T 195 versu. Massey Ferguson 8S,205 dyna 7 i ostatni zawodnik Steyr Absolut CVT 6200.
      Cenowo wygląda to tak że massey  najdroższy potem steyr i valtra.
      Jak tu wygląda awaryjność tych maszyn itp.
    • Przez NABUCH
      Witajcie jak w temacie szukam ciągnika na moje nieduże gospodarstwo-12ha.   Niestety po pracy mam mało czasu , z reguły pracuje w sobotę lub niedzielę  dodatkowo z nadgodzinami na tygodniu....więc przyszłościowo będzie praca po godzinach  lub w nocy . Obecnie mam MF255 którym tata obrabia wszystko  ale marnie to widzę żebym się takim ciągniczkiem wyrobił z pracami . Mamy głównie zboża /grykę  trochę wiśni. Pytanie do Was co warto wybrać. Myślałem o ciągniku ok 90 KM które pozwoliłyby spokojnie pracować z pługiem 3 x45 w obrocie  jakiś agregat uprawowo siewny  taki żeby spiąć go jeszcze na razie z poznaniakiem , brona talerzowa.
      Ziemie mamy 2-3 klasa trochę gliniaste i niestety bywa dosyć sucho  .
      Przeglądałem ogłoszenia i to co widziałem na rynku :
      Zetor proxima  90cl / 100HS
      New Holland TD5.85
      Kubota M 5091
      Deutz Fahr 5100G
      Obecnie jestem na ryczałcie ale chyba ze względu na zakup przejdę na vat żeby  wrzucić zakup ciągnika w koszty. Budzet ok 160-170k netto
      Nie zależy mi na wodotryskach , hydrauliczny rewers, klima , a bardziej na niezawodności ciągnika. Wiadomo że zwrot takiego ciągnika z pola będzie marny więc dobrze żeby ceny napraw jeszcze nie zabijały. Wcześniej szukałem używki ale ceny zrobiły sie takie że różnica pomiędzy używanym a nowym mocno zbliża.
      Po głowie chodził mi wcześniej zetor ze względu na  trochę większą masę ,stabilność i tańsze części . Niepokoją mnie informacje o marnym stanie samej fabryki która co roku jest na minusie po kilkdziesiąt mililonów PLN. Nigdzie jeszcze nie jeździłem , nie oglądałem naocznie jak wyglądają nowe modele.  Ktoś ma to już za sobą podpowie dlaczego wybrał to a nie tamto  ?
      Pozdrawiam W.
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj