Skocz do zawartości
bruno

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
bruno    0

Witam Wszystkich

 

Jestem nowy na tym forum i to moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc jesli cos robie nie tak ;)

Wracajac do tematu

Kupujemy ciagnik przez PROW na ok 100ha mozliwe ze gospodartwo bedzie powiekszane.

Traktor bedzie pokonywal trasy tylko przy sprzedazy zboz (skup znajduje sie kilkadziesiat km od gospodarstwa. Utrudnieniem sa ludzie jadacy latem nad mozem akurat na tej trasie... trasa a3) Traktor bedzie uzywany raczej wszechstronnie (glownie orka,siew,transport)

Mam do was pytanie jaki ciagnik bedzie do tego lepszy Deutz m620 skrzynia powershift czy TTV620 bezstopniowa

Ceny ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie

315tys.zl -M620[/b] (pelna opcja przedni TUZ kabina amortyzowana pneumatycznie, os amortyzowana , zwiekszona wydajnosc pompy itp.

330tys.zl- TTV620 (wyposazenie jak w M620)

 

Jeszcze jedno pytanie

Czy skrzynia w deutzach bezstopniowa jest ta sama co w fendt'ach?

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam co do wyboru skrzyni to napewno wybrał bym bezstopniową z tego powodu iż miałem okazję na pokazach firmy Case testować oba modele i stwierdzam iż power z tym szarpaniem podczas zmiany biegów mie ma szans do bezstopniówki co do parametrów deutza to nie mogę pomóc Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też ze swojego doświadczenia wiem jak jeździ się skrzynią bezstopniową a jak biegówka.Bezstopniówką fajniej się jeździ na pewno większa wygoda ;) Tylko nie wiem jak jest w DF bo w fendzie niema trybów tylko wszystko jest napędzane przez:silnik hydrauliczny,pompę hydrauliczną i przekładnie planetarną.Gdzieś czytałem że bezstopniówki "nie lubią" hamowania przekładnią , a tu napisałeś że będziesz ciągał przyczepy.Ale jak w fendach działa to i w DF też napewno ;) Z resztą coraz więcej nowych traktorów jest wyposażonych w bezstopniówki więc muszą działać ;) Wybór należy do ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piochu    7

Na tegorocznym Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem DF-a i mówił że ich skrzynia bezstopniowa jest lepsza niż Fendt-a ponieważ przy awarii wymienia się tylko silnik hydrauliczny a przy Fendt-cie trzeba wymienić całą skrzynię, ale to są informacje od przedstawiciele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia bezstopniowa w DF jest taka sama jak w odmianach bezstopniowych JD iCNH. O ile na temat TVT i CVX nie słyszałem nić złego, o tyle na temat AutoPowr tak. Zdarzały się awarie i niestety serwis nie chciał remontować skrzyń, tylko wymieniać całą skrzynię na nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja o przekładniach fenda też nic złego nie słyszałem oprócz tego że chłop przesiadł się z 30-stki w fenda vario i jak szarpnął dżojstik to aż go wyrwał ;) (ale to na marginesie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Taka sama jak w JD z serii 6x30 i 7x30 Premium dokładniej ;) ale to na marginesie w JD psują się te skrzynie ale z tego co czytam tu i tam w wersji English to w Df chwalą Econoom'a....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

adrian300895

napisales ze bezstopniowki ponoc "nie lubia" hamowania przekladnia.Wynika z tego ze sa najwygodniejsze ale dosc awaryjne?? Gdzie bym sie nie pytal i zreszta przegladajac to forum wyraznie wynika ze najlepsza skrzynia do transportu jest wlasnie bezstopniowa.

W trakcie transportu kiedy tylko jest to mozliwe hamuje sie silnikiem/przekladnia a w bezstopniowce mam wytracac predkosc hamulcem? Gdzie tu ekonomia o ktorej tak pisza w bezstopniowkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

troche zle kapujesz moim zdaniem ;)

hamowanie silnikiem ze zwykla skrzynia polega na odjeciu nogi z gazu, w praktyce pojazd prawie ze sie toczy, natomiast w przekladni bezstopniowej mozna hamowac przekladnia i jest to ruch gwaltowny. sily bezwladnosci przy hamowaniu pojazdu z taka masa sa tak duze, ze nie posluza jej dobrze.

do hamowania sluzy hamulec, tak samo jak w zwyklej skrzyni, roznica polega na tym ze w przekladni mechanicznej nie mamy innego wyjscia by zahamowac.

 

to zdecydowanie nie swiadczy o awaryjnosci!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

hamowanie silnikiem polega na odjęciu nogi z pedału gazu tak jak piszesz ;) zaleta tego jest że pojazd jedzie "pchany" przez przyczepę nie spalając przy tym ani grama oleju napędowego (rozpędzona przyczepa oprócz oporów powietrza i tarcia musi również ruszać wałem korbowym silnika pokonując przy tym dodatkowe opory zależne od rodzaju przełożenia skrzyni w danej chwili) i zwalnia a więc skrzynią mechaniczną można hamować. brzozak2 mylimy chyba pojęcia mówisz o zahamowaniu mi chodzi głównie o hamowaniu tj. zwalnianiu.;):D;) Tak czy innaczej próbujesz mi pomoc dziękuje i doceniam to. Nasunąłeś mi tym jeszcze jedno pytanie

 

Czy w skrzyni bezstopniowej po odjęciu pedału gazu (bez ruszania joystkicka) możliwe jest zwalnianie takie jak w skrzyni mechanicznej czy będzie on się toczył "bez oporów" (tylko tarciem kół i naporem powietrza traktor będzie zwalniał)??

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

 

Chciałem też powrócić do tematu docelowego tj.

 

Który ciągnik byście wybrali?M620 czy TTV620?? dlaczego ten?

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Hamowanie w sensie zwolnienia pedału gazu jej nie szkodzi ale z dużym ładunkiem zalecane jest użycie hamulca.

 

Gorzej jeśli zdejmujemy nogę z gazu, ciągnik delikatnie zwalnia a kierowca dochodzi do wniosku że pomoże sobie jeszcze zmienieniem zakresu na mniejszy, obroty silnika lecą w górę, dochodzą do maksimum i zaczyna się katowanie skrzyni bo silnik nie pozwala na wyjście poza zakres swoich obrotów czyli około 2500.

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

 

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat. ;) ;) ;)

 

Spodziewałem się jakiejś troszkę bardziej obszerniejszej wypowiedzi.

Pytając się o straty mam na myśli w stosunku do zwykłej skrzyni lub powershift'a.

Myślałem że to dosyć logiczne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

M620 od TTV620 różni się nie tylko przekładnią ale także i silnikiem, bo M-ka ma 2 zawory na cylinder a TTV-4.

Osobiście skłaniałbym się w stronę silnika 4-zaworowego ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.

Do porównania byłby lepszy model M625, który to już posiada głowicę 4V i ma moc zbliżoną do modelu M620, tylko pewnie na niego musimy troszki poczekać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem i nie wiem kto tu myli pojecia :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na pewno w takich samych warunkach TTV, będzie spalał więcej niż M, bo bezstopniówka chodzi na optymalnym przełożeniu, więc pracuje efektywniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasiupila    1

W moim DF TTV 620 nie patrzymy czy on tam ma jakieś straty. On ma ciągnąć i mało palić. No powiem wam że pali średnio 17l/mtg w 5 obracalnej. A przyczep nie ciągałem więc nie wiem jak z tym hamowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

brzozak2 widzę że wjechałem ci na ambicje. Napisałem tego posta żeby się dowiedzieć który ciągnik lepiej wybrać a nie rozpisywać się nad znaczeniem słowa "hamowanie". Wyczuwam jakieś dziwne parcie z twojej strony żeby zupełnie odbiec od tematu. Nie będę już więcej tłumaczył o tym bo wystarczy kliknąć w dowolnej wyszukiwarce jest o tym bardzo dużo, a poza tym Twoje ostatnie dwa posty są trochę sprzeczne...

 

PS hamulec w fachowym określeniu służy do zamiany energii potencjalnej na energię kinetyczną (tj ciepło)efektem tego jest wytącenie prędkości potocznie zwane "hamowaniem";p;p;p

Mimo to pozdrawiam Cię brzozak2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Skrzynia bezstopniowa ma większe straty ale w zamian łatwiej dostosowuje się do oszczędnych obrotów silnika i przez to spalanie całkowite będzie mniejsze.

 

Byłbym bardziej za TTV ką, przyjemność z jazdy nieoceniona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dam radę to coś wyjaśnię;d

skrzynia TTV z DF(produkcja ZF) jest podobna do tej z CNH z tym że jest to uproszczona wersja, w Case mogę przełączać zakresy bez zatrzymania w DF trzeba zastopować ale przekładnia jest bardzo podobna i pochodzi tak jak te z CNH a firmy ZF (z tym że mówię tu o CVX i t7500 a nie o PUMIE CVX i NH autocommand bo tu już nowa skrzynia produkowana przez CNH)

 

Fendt ma swoją skrzynią(zajebistą zresztą z małymi wykluczeniami oczywiście, np. stopniowy wzrost mocy mechanicznej ;)) i JD też swoją konstrukcję(ale też produkcji ZF) skrzynia w JD jest trochę przekombinowana (9 sprzęgieł)

 

starty mocy w przekładni DF są podobne bardzo do skrzyni opisanej tu w moich postach:

 

technika jazdy z przekładnią VARIO - Agrofoto.pl Forum - strona 3

 

Co do strat mocy jeszcze to jest to sprawa dyskusyjna ale przychylam się do opinii kolegi że na godzinę zegarową więcej paliwa a na hektar mniej niż powershift

 

edit

 

No niestety zdjęcia ktoś pousuwał...;/ jak coś kolego podeślę Ci na meila, co do wytracania prędkości to już nie wszystko pamiętam z tego szkolenia ale chyba też bardzo podobnie jak w Case też chyba był tryb pedału gazu jako pedału gazu i jako pedału prędkości ale też jakoś ograniczony, muszę pomysleć wieczorem teraz lece hej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

robertbara i RolnikSprzedawca

Dzięki wam ;)

właśnie o takie coś mi chodziło. Super informacje.

Naprawdę bardzo mi to pomogło i rozmyło wszystkie wątki.

Pozdrawiam ;):);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (można to przyrównać do przełączania biegów na niższe) przez co elementem wytracającym prędkość pojazdu w końcowym efekcie jest silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Wracając do strat to jeśli dobrze pamiętam do w Vario im większa prędkość tym mniejsze straty, w Eccom jest chyba odwrotnie im mniejsza prędkość tym mniejsze straty także przy TTV będzie podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

No juz dzis śmigałęm TTV u kolezki swierzo odebranym i powiem wam,że w środku jak w samolocie, wszystkiego od groma i dla mnie jakos on pasuje, miedzy innymi ze wzgledu na ta skrzynie i mnóstwo elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

troche lipa jak trzeba zakresy przelaczac przy zatrzymaniu, jak wtedy wyglada transport z 40 tonowym ladunkiem.

 

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem

dokladnie o to mi chodzilo, tylko nie umialem tego tak ladnie napisac :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×