Skocz do zawartości
zetor1111

Zetor 6340 -pompa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

zetor1111    2

Witam Chcę sie was poradzić jaką pompę wybrać do mojego zetorka ponieważ mam na nim tura i trochę wolno chodzi i pomyslałem żeby założyć pompę o większej wydajności :) Macie coś takiego zrobione u siebie ?????? Mam możliwość kupienie pompy o wydajności ok 70 l\min tylko nie wiem czy nic sie nie stanie w ciągniku :) Jaką pompę polecacie????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

farmer7745    11

A gdzie masz teraz pompę, pod mostem czy przy rozrządzie?Ta pod mostem ma 32L na min,a z przodu troszkę więcej.Jak chcesz założyć pompę o większej wydajności to pamiętaj że filtr powinien być do niej odpowiednio dobrany o takim przepływie jaki ona ma przy max. wydajności, a raczej będzie się to wiązać z wymiana obudowy.

70L to sporo, ale znasz dokładnie jej parametry, bo wydajność jest podawana w cm3/obr i każda z nich ma określone max-e. obr-y.Dlatego powinieneś znać obroty w miejscu gdzie będzie zainstalowana i ważny jest również kierunek obr. bo są pompy lewe i prawe.

Co do przyłącza to wiadomo że przekrój (ssący o większym przekroju) przewodów również musi być odpowiedni, każde przewężenie spowoduje wzrost temperatury oleju i spadek wydajności.

Niestety sama pompa to nie wszystko, jak chcesz bez "stresu" śmigać z turem uwzględnij to co napisałem, a jak masz taki model ZETORA to może zainwestować i założyć pompę koło rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor1111    2

pompa jest z lewej strony bloku to jest ten nowszy zetor bo te z serii 52 - 77 to mają pompę z przodu . A jak bym założył pompę o wydaności 50 l\min to musiał bym zmieniać ten filtr i obudowę :) ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


farmer7745    11

Jak masz pompę przy rozrządzie i tur ci nie podnosi za szybko, to pewnie jest ta o mniejszej wydajności. Z katalogu wynika że były tam montowane pompy o wydajności 32L (nr. kat. z napędem 7245-4151) i 40L (nr. 7245-4152), ze sprzęgiełkiem lub bez.

Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..

Podobnie jak pompy filtry również są dwa, nr. kat. 7011-4550 to ten standartowy z obudową i 50.425.901.

Powinieneś sprawdzić jaką pompę i filtr masz żeby po ewentualnej modyfikacji było wszystko ok.

Wybacz że tak się rozpisałem o tym filtrze, bo znam przypadek ZETORA gdzie właśnie dołożona była mocniejsza pompa i jak rozsypało się łożysko w skrzyni to niestety filtr nie spełnił swojej roli i zaczęły się kłopoty.

ZETORY serii 52xx do 77xx miały pompy montowane pod tylnym mostem o wyd. 32L (z tego co wiem to seria 33xx do 73xx również) tylko niektóre szczególnie sprowadzane z zachodu mają dołożoną inną pod chłodnicą, ale to było robione na własną rękę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..

 

Mówisz o filtrze na ssaniu pompy? Zbyt mała przepustowość ograniczy wydatek pompy, jednak cały olej będzie filtrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

farmer7745    11

Pompa powinna mieć tabliczkę znamionową i na niej jest jej nr. i wydatek w cm3/obr. i np jak będzie pisało 22,5 to znaczy że przy 1000 obr. daje 22,5 L na min.Dlatego wcześniej pisałem o tych obrotach.

Jeszcze kwestia ciśnienia bo każdy układ ma zawór bezpieczeństwa który jest wyregulowany na określoną wartość i jeśli jest to np. 180 bar. to pompa powinna umieć wytworzyć takie właśnie ciśnienie.Z reguły są montowane mocniejsze, ale zasada jest taka że im większy wydatek tym mniejsze max. ciśnienie i dopuszczalne jej max. obr..

Filtry są oczywiście montowane i na ssaniu i na powrocie.W ZETORZE wstępny filtr to sitko miedziane i krążki magnetyczne, takie rozwiązanie jest dobre bo minimalnie hamuje przepływ oleju i pompa się "nie męczy".Natomiast filtr dokładny jest na powrocie jak olej przejdzie przez rozdzielacz to przez niego wraca do skrzyni i ja właśnie to wykorzystałem montując chłodnicę oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luki0489    8

Aby szybciej chodził tur to można by spróbować podpiąć go bezpośrednio pod pompę i ominąć rozdzielacz... co wy o tym sądzicie? może ktoś tak ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stprocent    0

Jak zamontować siłownik hydrauliczny dwu sekcyjny zamiast śruby zbiorczej(cięgna) . Gdzie podłączyć dopływ ciśnienia oleju ; z pompy czy z szybko złącza ? Proszę o szybka odpowiedz wszystko oczywiście jest napisane do zetora 6340

Edytowano przez stprocent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego czy oprócz siłownika będziesz jeszcze potrzebował wyjść np do obrotu pługa, ale najlepiej to mi się wydaje żebyś dorobił sobie dwa wyjścia z drugiej strony, bo jest możliwość zwłaszcza jeżeli masz tylko jeden siłownik wspomagający podnośnik to bez problemu wyprowadzisz sobie dwa wyjścia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×