Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z tego co ja wiem to jest troche różnic w silniku 11441 i 12441 bo moja 11 to nie wiem czy spełnia chociaż Euro II a ta nowa 12441 spełnia TIR III czyli nie tylko pompa inna bo by na bank takiej normy nie spełnił przecież są inne chłodnice powietrza doładowywującego inna turbosprężarka i kolektory i pompa tam jest kilka przeróbek które kosztują dosyć dużo a rzeczywiście jak wszystko uciągnie 11 to po co iść w koszty wymiany części co ze starymi dobrymi i co ze zwiększonym zużyciem paliwa dla mnie nie ma sensu ingerować w fabryczne ustawienia napewno prócz tych żeczy któe wymieniłem jest jeszce coś innego w silniku i napewno lepiej chodzi ta 12 bo mam kolege co go ma to ma moc już przy ok 1100obr/min i jest żywszy a ta 11 co ja mam to trza koło 1500obr/min trzymać minimum żeby się cieszyć z mocy, pozdrawiam użytkowników Fortery.

 

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Opublikowano

Z instrukcji obsługi wynika, że wszystkie forterry i proximy mają tą samą pojemność silnika, śmiem więc twierdzić, że to ten sam silnik, po różnych zabiegach wzmacniających. Z tego, co orientowałem się w danych katalogowych nowej 12441, to moc faktycznie wynosi 122KM, ale moment ma ten sam co 11441, więc chyba nie warto płacić za dodatkowe 10 KM kilkunastu tysięcy. Różnica w mocy będzie tylko przy maksymalnych obrotach, i tam ta 12441 będzie mocniejsza. Notabene, po gwarancji w zwykłej 11441 można też podnieść o te 10 KM moc. Koszt szacunkowy - 1200zl

Opublikowano

sąsiad teraz tez kupił 12441 a ja mam forterre 11441 z silnikiem euro III kupiłem z 3 miesiące temu i przyjechał do mnie to porównywaliśmy są identyczne oprócz pompy wtryskowej i wtrysków ma również turbo i intercooler

Opublikowano

nie będe się spierał ale moja 11441 nie jest identyczna z 12441 tylko ja mam z 2003r i na pewno nie spełnia normy euro III i przydymi na przegazówkach a o cenę tej przeróbki na 122KM spytam ale nie za koło 1000zł moment obrotowy ten sam owszem tylko w naszych 11 moc powyżej 1500obr/min mamy a tam dużo niżej coś mi się zdaje że przeoczyliśmy to że w 12 jest inne turbo raczej ze zmienną geometria łopatek i wątpię że taka przeróbka jest wskazana..

 

a nowa 12441 spełnia TIR III i to właśnie fajnie a mój właśnie tylko euro II i przydymić lubi.

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Opublikowano

Po dłuższym zastanowieniu - masz pawoo86 racje, te bardziej restrykcyjne normy emisji, weszły od nowego roku. I chyba właśnie dlatego zetor przestał wsadzać te 6-cio cylindrowe silniki od lamborghini, które spełniały tylko euro 2. Jeśli chodzi o tą przeróbkę to chodziło chyba o tuning pompy, czy jakoś tak. Ale co do tego ostatniego, to nie jestem pewien, bo na razie nie jestem zainteresowany

Opublikowano

Bawił się ktoś i mierzył ciśnienie doładowania przy maksymalnym obciążeniu silnika? ja mam zamontowany wskażnik ciśnienie doładowania w 10540 i na seryjnym ustawieniu pompy mam 0.9 bara.

Opublikowano

Forterry z drugiej połowy 2007r maja normy spalin Euro3 i maja akumulator pod kabina...i tylko tym sie róznia ;)

Krzysiu z tego co wiem to ty w swojej z 2003r masz normy Euro1, od 2004 weszły Euro2 w zetorkach :P

Opublikowano

To znaczy że dymek w Zetorze to norma?Szkoda że Zetor nie robi już 120 km. na szóstce silniku, miałem w planie kupić taki, no ale wyszło jak wyszło i jest czwórka i troche mi się nie podoba że puszcza te dymki..

Opublikowano

Samo ustawienie większej dawki paliwa na pompie doda zauważalnie mocy. To są silniki doładowane, przy większej dawce, turbo dmuchnie troche więcej i moc będzie. Tylko niech nikt nie mówi, że jest to samo co mocniejsza wersja. Owszem warto mieć czasem większy zapas, ale trzeba go umieć rozsądnie wykorzystywać. W 12 jest inna turbosprężarka. Jeśli będziemy cały czas wymagać wydajności która ma 12 od 11 to napewno ucierpi na tym jej żywotność, możliwe, że dość znacznie. Jak już wspominali poprzednicy 12 ma lepszy dół i mimo, że nie ma większej max wartości momentu to ma go przyjemniej rozłożoną. No i intercooler... 12 ma wymiennik powietrze-powietrze, 11 ma rozwiązanie z chłodzeniem płynem, tak jak wcześniej chociażby 10540, co nie jest najwydajniejsze. Zdaża się, że płyn na wyjściu tej chłodnicy jest cieplejszy niż na wejściu. Jakie są dokładnie różnice w modelach można sprawdzić w katalogu częsci.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

nie ma ;) dziala to na zasadzie (tzn nigdy nie patrzylem na zaden przekroj, wiec moge sie mylic, ale chetnie poslucham innej opinii) zmiany nastawy lopatek turbiny przy zmianie predkosci z jaka obraca sie wirnik. jest to korzystne w tego wzgledu, ze w pewnym momencie podczas przyspieszania wzrastaja opory, moze dojsc nawet do odrywania sie mas powietrza od powierzchni lopatki, wiec zmniejsza sie kat, a wydajnosc i ilosc napompowanego powietrza sie zwieksza, pomimo zmniejszenia nastawy kata natarcia. przy niskiej predkosci opory nawet wieksze, nie przeszkadzaja tak bardzo i jest korzystnie zwiekszyc kat i wtlaczac nawet przy malej ilosci spalin odpowiednio duzo powietrza :)

Opublikowano

A co to za ustrojstwo ( zaznaczone czerwoną obwódką)? I co dziwne powinno działać a w moim stoi nieruchomo i na wolnych obrotach i na wyższych.

 

Opublikowano

wg mnie nie da rady przez zmiane pompy wtryskowej uzyskac 120 KM bo jest kilka roznic poza pompa miedzy tymi modelami. nie pytajcie jakie bo nie wiem ale sasiad pytal o to mechanikow z kalisza.

Opublikowano

Moim zdaniem również bardziej się opłaca kupić forterre 125 niż forterra 115 ponieważ jest o 10KM mocniejszy a kosztuje 159tyś a 115 156tyś to ceny mówią wiele. Ale co mnie interesuje to ogólna jakość nowych zetorów tej seri i czy ktoś ma dokładny cennik opcji dodadkowych Forterry takie jak przedni wom, tuz, klima itp. Oraz to czy można założyć Tur jak jest wom z przodu, bo na moją logike to nie przeszkadza jedno drugiemu lecz nie spotkałem takiego traktora który miało by takie połączeni??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v