Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
davinci

zetor forterra 12441 opinie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
davinci    0

Jak myślicie czy zmiana pompy wtryskowej w 11441 na mocniejsza uzyska 120 KM taką jaką niby ma 12441. I silnik jest za bardzo wyżyłowany czyli podkręcony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

moim zdaniem to nie ma co kombinować a po za tym to bedzie więcej palił więc nie wiem czy sie opłaca

 

 

 

 

pozdro żuraś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawoo86    0

Zacytuje wypowiedz Zetor7745. to jest to samo co 11441 tylko ma zwiekszona liczbe obrotow czy cos takiego na skrzyni i sie waly pi***za!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

z tego co ja wiem to jest troche różnic w silniku 11441 i 12441 bo moja 11 to nie wiem czy spełnia chociaż Euro II a ta nowa 12441 spełnia TIR III czyli nie tylko pompa inna bo by na bank takiej normy nie spełnił przecież są inne chłodnice powietrza doładowywującego inna turbosprężarka i kolektory i pompa tam jest kilka przeróbek które kosztują dosyć dużo a rzeczywiście jak wszystko uciągnie 11 to po co iść w koszty wymiany części co ze starymi dobrymi i co ze zwiększonym zużyciem paliwa dla mnie nie ma sensu ingerować w fabryczne ustawienia napewno prócz tych żeczy któe wymieniłem jest jeszce coś innego w silniku i napewno lepiej chodzi ta 12 bo mam kolege co go ma to ma moc już przy ok 1100obr/min i jest żywszy a ta 11 co ja mam to trza koło 1500obr/min trzymać minimum żeby się cieszyć z mocy, pozdrawiam użytkowników Fortery.

 

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Z instrukcji obsługi wynika, że wszystkie forterry i proximy mają tą samą pojemność silnika, śmiem więc twierdzić, że to ten sam silnik, po różnych zabiegach wzmacniających. Z tego, co orientowałem się w danych katalogowych nowej 12441, to moc faktycznie wynosi 122KM, ale moment ma ten sam co 11441, więc chyba nie warto płacić za dodatkowe 10 KM kilkunastu tysięcy. Różnica w mocy będzie tylko przy maksymalnych obrotach, i tam ta 12441 będzie mocniejsza. Notabene, po gwarancji w zwykłej 11441 można też podnieść o te 10 KM moc. Koszt szacunkowy - 1200zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davinci    0

sąsiad teraz tez kupił 12441 a ja mam forterre 11441 z silnikiem euro III kupiłem z 3 miesiące temu i przyjechał do mnie to porównywaliśmy są identyczne oprócz pompy wtryskowej i wtrysków ma również turbo i intercooler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Forterra 11441 ma silnik o normie czystości spalin - euro II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawoo86    0

Te już nowe Forterry 11441 mają Euro III,a wcześniejsze miały Euro II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

nie będe się spierał ale moja 11441 nie jest identyczna z 12441 tylko ja mam z 2003r i na pewno nie spełnia normy euro III i przydymi na przegazówkach a o cenę tej przeróbki na 122KM spytam ale nie za koło 1000zł moment obrotowy ten sam owszem tylko w naszych 11 moc powyżej 1500obr/min mamy a tam dużo niżej coś mi się zdaje że przeoczyliśmy to że w 12 jest inne turbo raczej ze zmienną geometria łopatek i wątpię że taka przeróbka jest wskazana..

 

a nowa 12441 spełnia TIR III i to właśnie fajnie a mój właśnie tylko euro II i przydymić lubi.

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    2

Dokładnie mój też dymi nawet sporo . No i ta moc ,która zaczyna sie powyżej 1500 obr. denerwujące to jest . :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Po dłuższym zastanowieniu - masz pawoo86 racje, te bardziej restrykcyjne normy emisji, weszły od nowego roku. I chyba właśnie dlatego zetor przestał wsadzać te 6-cio cylindrowe silniki od lamborghini, które spełniały tylko euro 2. Jeśli chodzi o tą przeróbkę to chodziło chyba o tuning pompy, czy jakoś tak. Ale co do tego ostatniego, to nie jestem pewien, bo na razie nie jestem zainteresowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Bawił się ktoś i mierzył ciśnienie doładowania przy maksymalnym obciążeniu silnika? ja mam zamontowany wskażnik ciśnienie doładowania w 10540 i na seryjnym ustawieniu pompy mam 0.9 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Forterry z drugiej połowy 2007r maja normy spalin Euro3 i maja akumulator pod kabina...i tylko tym sie róznia ;)

Krzysiu z tego co wiem to ty w swojej z 2003r masz normy Euro1, od 2004 weszły Euro2 w zetorkach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

To znaczy że dymek w Zetorze to norma?Szkoda że Zetor nie robi już 120 km. na szóstce silniku, miałem w planie kupić taki, no ale wyszło jak wyszło i jest czwórka i troche mi się nie podoba że puszcza te dymki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawełtdi    0

Samo ustawienie większej dawki paliwa na pompie doda zauważalnie mocy. To są silniki doładowane, przy większej dawce, turbo dmuchnie troche więcej i moc będzie. Tylko niech nikt nie mówi, że jest to samo co mocniejsza wersja. Owszem warto mieć czasem większy zapas, ale trzeba go umieć rozsądnie wykorzystywać. W 12 jest inna turbosprężarka. Jeśli będziemy cały czas wymagać wydajności która ma 12 od 11 to napewno ucierpi na tym jej żywotność, możliwe, że dość znacznie. Jak już wspominali poprzednicy 12 ma lepszy dół i mimo, że nie ma większej max wartości momentu to ma go przyjemniej rozłożoną. No i intercooler... 12 ma wymiennik powietrze-powietrze, 11 ma rozwiązanie z chłodzeniem płynem, tak jak wcześniej chociażby 10540, co nie jest najwydajniejsze. Zdaża się, że płyn na wyjściu tej chłodnicy jest cieplejszy niż na wejściu. Jakie są dokładnie różnice w modelach można sprawdzić w katalogu częsci.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

Panowie , a czy 12441 ma turbinę ze zmienną geometrią. I jak to działa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

nie ma ;) dziala to na zasadzie (tzn nigdy nie patrzylem na zaden przekroj, wiec moge sie mylic, ale chetnie poslucham innej opinii) zmiany nastawy lopatek turbiny przy zmianie predkosci z jaka obraca sie wirnik. jest to korzystne w tego wzgledu, ze w pewnym momencie podczas przyspieszania wzrastaja opory, moze dojsc nawet do odrywania sie mas powietrza od powierzchni lopatki, wiec zmniejsza sie kat, a wydajnosc i ilosc napompowanego powietrza sie zwieksza, pomimo zmniejszenia nastawy kata natarcia. przy niskiej predkosci opory nawet wieksze, nie przeszkadzaja tak bardzo i jest korzystnie zwiekszyc kat i wtlaczac nawet przy malej ilosci spalin odpowiednio duzo powietrza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

A co to za ustrojstwo ( zaznaczone czerwoną obwódką)? I co dziwne powinno działać a w moim stoi nieruchomo i na wolnych obrotach i na wyższych.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

wg mnie nie da rady przez zmiane pompy wtryskowej uzyskac 120 KM bo jest kilka roznic poza pompa miedzy tymi modelami. nie pytajcie jakie bo nie wiem ale sasiad pytal o to mechanikow z kalisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memphis54    0

W MF 5480 w silniku 4 cylindrowym moc wynosi 145km a z power boost'em nawet 155km czy nadal uważasz davinci że w 12441 120km to wyżyłowanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem również bardziej się opłaca kupić forterre 125 niż forterra 115 ponieważ jest o 10KM mocniejszy a kosztuje 159tyś a 115 156tyś to ceny mówią wiele. Ale co mnie interesuje to ogólna jakość nowych zetorów tej seri i czy ktoś ma dokładny cennik opcji dodadkowych Forterry takie jak przedni wom, tuz, klima itp. Oraz to czy można założyć Tur jak jest wom z przodu, bo na moją logike to nie przeszkadza jedno drugiemu lecz nie spotkałem takiego traktora który miało by takie połączeni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Gorczyk
      Witam, mam taki problem z przednim napędem w Zetorze proxima 90, a dokładnie z jego wyłączeniem. Ostatnio podczas transportu przy przedni napęd włączył się podczas hamowania a później już nie chciał odbić. Na pewno nie jest to wina bezpiecznika, zajrzeliśmy również do zaworu, wyczyściliśmy go ale to też nic nie pomogło, co jeszcze można zrobić? 
    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
×