Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam!

Nie ukrywam jestem zielony w temacie forum jak i w temacie który poruszam.

trochę poczytałem ale wole dopytac bardziej doswiadczonych.

Już wiem co chcę i za ile.

Jestem na kupnie mf 255 i mam w zasadzie dwa pytania.

1. Na co zwrócić uwagę ogladając wystawionego do sprzedaży mf 255?

2. Jak sprawdzić i co sprawdzić mf 255 zanim podpiszę umowę?

Temat rozbija sie o ciagniki z roczników 1980-1985 bo takiego mam na oku.

Jak możecie to napiszcie pare podpowiedzi lub podeslijcie jakieś linki.

Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

w latach 80-85 były już w sprzedaży mf 255? ale mniejsza o to, jeśli już zdecydowaleś się na zakup ciągnika około 25cio letniego, to nie masz na co zwracać za bardzo uwagi bo wszystko może być możliwe he he, przede wszystkim obczaj czy ciągnik nie był spawany połamany itp sprawy, w tym podpora przedniej osi i luz na przedniej osi czy oś się nie kałacze a odlew w którym jest osadzona nie jest spawany czy popekany, luzy na kierownicy to standard, pozatym silnik i czy na biegach terenowych nie ma odgłosów ze skrzyni biegów ogólnie można oblukać jak bardzo jest wypracowany po stanie zaczepów pedału sprzęgła itp,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marioc14    3

przy zakupie zwroc tez uwage czy nie ma zadnych wyciekow szczegolnie z silnika najlepiej sprawdzac to na rozgrzanym silniku bo wiekszosc sprzedajacych wymyje i oczysci ciagnik a dopieru przy pracy sa widoczne jakies przecieki no i ogolnie sprawdz czy podnosnik dziala najlepiej podpiac cos ciezszego i zobaczyc jak sie zachowuje bo w wiekszosci mf przy podniesieniu ciezszej maszyny pompa glosno pracuje tak jakby cos walilo w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nickfrey    0

lepiej też kupić od rolnika, gdyz handlarz to Ci powie żeby lać paliwo i jechać na pole a od uczciwego rolnika zawsze dowiesz sie więcej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

na to nie ma reguły czy od rolnika czy od handlarza bo są zarówno uczciwi rolnicy jak i uczciwi handlarze a są też również nie uczciwi rolnicy jak i handlarze. a wracając do tematu to maszyna będzie stara więc wytykaj wszystkie barki i usterki i targuj jak najniższa cenę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

Tak, żeby nie zakładać nowego tematu... mf235 a mf255 Mam tytanie do osób, które miały styczność z obydwoma ciągnikami, czy różnica siły pomiędzy nimi jest odczuwalna, czy jest niemal identyczna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

porównywalne i nieporównywalne

maja po 3 cylindry

różnica 9 koni

motory identyczne tylko ciśnienie na pmpie i wtryskach ma niższe silnik 38 konny stąd mniej siły

niewielka jest różnnica

wyczujesz ale nie tak bardzo jak kolega pisze że c 330 i c 360 tam to niema co równać


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

235 jest szybszy na biegach i zwrotniejszy bo krótszy, jeśli tylko do lekkich prac 235 może być lepszym wyborem, ale nalezy pamiętać ze 235 ma nie tylko niższą moc ale i mniejszy rozstaw osi i mniejszą masę, oraz delikatniejszy tylny most i niektóre modele nie mają np. opuszczanego tylnego zaczepu do ziemi, ceny są porównywalne, lepszy będzie mf 255 ale i 235 radzi sobie z tymi samymi maszynami co wiekszy brat, ja bym wolał raczej poszukać zachodniego odpowiednika w 4 garach :) za podobną kase można kupić podobny rocznik a wyposarzenei jest lepsze i większa moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

różnica miedzy 255 a 235 jest taka ze 235 nie posiada zwolnic na tylnym moście i jest szybszy i jest różnica w hamulcach pompa wtryskowa troszkę inna w ustawieniach dawki ale jeśli była robiona w Polsce to jest taka sama albo mogła być na taką wymienioną wiem ponieważ posiadam oba egzemplarze polecam a różnica w mocy to jest 2 konie ale to tylko dzięki pompie paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

Tylko 2km różnicy, czy aby na pewno? Nie jest tak, że mf 235 ma 38km, a mf255 ma 47km...czyli różnica mocy wynosiła by 9km. Jak to jest, bo nie jestem tego pewien?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Piotrek tak jak piszesz. Jest 9 km różnicy. Silnik jest ten sam ale pompa ma mniejszą dawkę ustawiono przez co nie osiąga pełnej mocy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek10    4

No, to rozwiałeś Andrzej moje wątpliwości. Zapytam jeszcze o taką rzecz (nie jestem mocny z mechaniki) czy jeśli silnik w mf 255 dostaje większe dawki paliwa, wytwarza większą moc, to czy jego żywotność może być krótsza niż jak w mf 235?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkk2006    0

A dlaczego ma miec skrucona zywotnosc ? Co innego jakby byla turbina ale tu moc zwiekszona jest poprzez pompe paliwowa a nie turbine wiec zywotnosc bedzie podobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Dokładnie, wcale nie musi być tak że ten sam silnik z obniżoną mocą od razu musi mieć wiekszą żywotność, może być odwrotnie ze względu na uboższą dawkę paliwową a co za tym idzie wyższą temperaturę spalania, co do samego przypadku mf255/235 są to silniki bardzo żywotne pod warunkiem ze są dobrze użytkowane tzn. przede wszystkim nie zostały przegrzane, przegrzany perkins to już tragedia i tylko kapitalny remont zostaje żadne tam wymiany pierścionków itp. na dłuższą mete nie pomogą, dlatego przy kupnie należało by zwrócić uwagę czym zalany jest ciągnik czy płynem, podpytać kiedy płyn był zmieniany czy nie zmieniany, czy nowych gumowych przewodów od układu chłodzenia nie ma :), jaki jest poziom oleju no i czy niebieskiego dymka nie puszcza jak się troche rozgrzeje silniczek :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Dokładnie, wcale nie musi być tak że ten sam silnik z obniżoną mocą od razu musi mieć wiekszą żywotność, może być odwrotnie ze względu na uboższą dawkę paliwową a co za tym idzie wyższą temperaturę spalania, co do samego przypadku mf255/235 są to silniki bardzo żywotne pod warunkiem ze są dobrze użytkowane tzn. przede wszystkim nie zostały przegrzane, przegrzany perkins to już tragedia i tylko kapitalny remont zostaje żadne tam wymiany pierścionków itp. na dłuższą mete nie pomogą, dlatego przy kupnie należało by zwrócić uwagę czym zalany jest ciągnik czy płynem, podpytać kiedy płyn był zmieniany czy nie zmieniany, czy nowych gumowych przewodów od układu chłodzenia nie ma :(, jaki jest poziom oleju no i czy niebieskiego dymka nie puszcza jak się troche rozgrzeje silniczek :)

 

niebieski dymek to można zlikwidować przez regulacje zaworów i wymianę końcówek wtrysku :)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

To też ale zawsze mamy argument do negocjacji ceny, no a w jaki inny sposób można poznać że silnik olej bierze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafikn
      Witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy MF 362 lub tych którzy znają ten ciągnik. A więc tak jak z awariami tych maszyn jak jest z dostępnościom części zamiennych bo nie ma zbyt dużo tych ciągników w sprzedaży i trochę się obawiam Cena za ciągnik 50000 rok 1994 ciągnik z turem Bardzo proszę o pomoc
    • Przez uzytkownikagrofoto
      Potrzebuję zmienić 3512 na coś mocniejszego do paszowozu. W zasadzie gdyby się dało wsadzić silnik a4.236 do 3512 to też by wystarczyło. Może jeśli ktoś ma o tym pojęcie, to niech napisze czy to możliwe.

      Ale główne pytanie brzmi co wybrać: MF 375 czy Ursus 5314? Ale proszę o jakieś sensowne argumenty, a nie zaraz tu ktoś wyskoczy, że komfort lepszy w MF, że radio, albo że angielskie to lepiej poskładane niż polskie. Ja chcę wiedzieć czy dostanę do tego gdzieś części w miarę od ręki, a nie, że zadzwonię do Korbanka i mi ściągnie za 2 tygodnie z Afryki czy skądś. Na + dla MF jest rewers i to w sumie tyle. Traktor do paszowozu i zgrabiarki, a tu rewers mi nie jest koniecznie potrzebny
    • Przez Massey294s
      Witam. Miałem słabe ciśnienie oleju, nawet agregatu 600 kg nie chciał podnieść, komorę od prasy zwijającej ledwo, ledwo. Zmierzyłem ciśnienie na złączu wyjścia hydraulicznego i wyszło na ciepłym poleju na pełnym gazie 1,3 MPa. Nie myśląc długo oddałem pompe hydrauliczną do regeneracji (tą, która zamocowana jest w deklu rozrządu silnika). Zamontowałem pompę i ciśnienie nie wiele się zwiększyło, bo do ok 1,5 MPa na rozgrzanym oleju. Jakoś podnosi ten agregat, ale tylko na pełnym gazie. Nie chce odrazu obwiniać źle zregenerowanej pompy. Co może być jeszcze nie tak? Słyszałem, że w skrzyni jest pompa, która odpowiedzialna jest za podanie oleju do głównej pompy. Czy to prawda? Dodam, że układ przed jak i po wymianie często się zapowietrza (musze luzować rurkę wysokiego ciśnienia przy pompie, dopóki nie popłynie olej. Co jeszcze może być nie tak? W czym szukać błędów?
    • Przez Daniel480
      Witam, po raz kolejny zwracam się do was o pomoc. Podpowie ktoś w jakiej kolejności i z jakim momentem dokręcić śruby w głowicy w MF 294s? Silnik Perkins A4 103
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Nie mogę odnaleźć podobnego tematu na forum natomiast,
      w Mf255 posiadam silnik po kapitalnym remoncie 3p, podobnież jest to silnik od Ursusa c360 3p a nie oryginal Mf 255 ale to jest to samo bynajmniej tak mi się wydaje.
      Problem tkwi w tym, że leci czarny dym po dodaniu gazu, puszczeniu i ponownym dodaniu gdy wejdzie na obroty jest już bardzo mały ale jest.
      Ładnie wkręca się na obroty. Dodam że silnik ma po remoncie ok 10 mth
      Jak ma pomóc coś mogę wrzucić nagranie wideo.
      Bardzo proszę o pomoc nie chciał bym zakatować tego silnika
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj