Skocz do zawartości

jak jest ze spalaniem w pronarze 82a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja spalaniu na mth nie bede pisał bo pronar pronarowi nie równy i mth/mth tez, najlepiej to zauważ kiedy rezerwa zacznie Ci sie świecić jak traktor jest bez ruchu, zobacz ile czasu porobisz, tak w średnio cięzkiej robocie to okolo 3godz zegarowe powinieneś zrobić, tam rezerwy jest 20 bodajże

 

 

Już galancie mth przejeździłem/przejeździliśmy i wiem ze głupotą było kręcić silnik na 2500obr, 2000-2100 jest wystarczające w zupełności

 

 

 

Porób dzien ma takich obr a na takich...

 

 

 

 

Nie są to ciągniki łakome na paliwo ale przydepnąć im tez trzeba bo powolne są :D

Opublikowano

A mnie się zdaje że coś koło 1800 obr to max (mam mtz starego) wtedy jest najnizsze spalanie i najwyższy moment

 

Sprawdzcie coś w kazdym ciągniku ostatnio jeździlem z przyczepą i pod górkę zawsze gaz do końca efekt-znaki dymne i redukcja następnym razem zamiast gaz w podloge to go odpuszczalem gdzieś tak do połowy efekt-znaki dymne nieznaczne moc jakby większa bo redukować nie trzeba było

Opublikowano
A ja spalaniu na mth nie bede pisał bo pronar pronarowi nie równy i mth/mth tez, najlepiej to zauważ kiedy rezerwa zacznie Ci sie świecić jak traktor jest bez ruchu, zobacz ile czasu porobisz, tak w średnio cięzkiej robocie to okolo 3godz zegarowe powinieneś zrobić, tam rezerwy jest 20 bodajże

 

 

Już galancie mth przejeździłem/przejeździliśmy i wiem ze głupotą było kręcić silnik na 2500obr, 2000-2100 jest wystarczające w zupełności

 

 

 

Porób dzien ma takich obr a na takich...

 

 

 

 

Nie są to ciągniki łakome na paliwo ale przydepnąć im tez trzeba bo powolne są :D

 

nie da rady sprawdzić bo max w tym ciągniku to 2100 więcej nie łapie pewnie jakiś ograniczony?

Opublikowano

A więc tak, mój Pronar na 1ha orki zimowej nie łyknie więcej niż 10l w czasie 1 godz a mth nie wyskoczy przy obrotach silnika 1800-2000. Dodam że jak wożę słomę w lecie przez cały dzień to wybije 3 mth, a spalanie tak jak ktoś już wcześniej wspomniał to 7l i więcej nie powinien łyknąć :)

Opublikowano

Zrobiłem dzisiaj mały test, to jest zatankowałem pronarka 82a pod sam korek, pojechałem wyorywać łąkę pług 4x35cm ponieważ trzeba było orać naprawdę głęboko jezdziłem na 3biegu ze wzmacniaczem jakieś 4km/h nie przekraczałem 1200obr/min orało się bardzo wolno ale po powrocie do domu i dolaniu paliwa do pełna okazało się że dolałem jedynie 8 litrów ON a zaorałem 1,05h łąki jeszcze do tej pory nie mogę uwierzyć w to co się stało.

Opublikowano

marcin974 mnie też zawsze kusi żeby wkręcić do 2000 albo i lepiej co prawda mój pronarek załapuje jedyne 2100 ale jakoś sobie radzi ,swoją drogą takie wolne oranie jest bardzo ekonomiczne normalnie orząc z szybkością ok 9-10km/h i obrotach 2000/min spala mi jakieś 11 litrów i to w polu a nie jak wczoraj przy wyorywaniu łąki niecałe 8 litrów na hektar ciekawe co by było jak bym orał jeszcze wolniej ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W każdym ciągniku ,niezależnie od marki spalanie zależne jest od mocy oddawanej przez jednostkę napędowa.To że ciągnik przy np.1600 obr pali mniej jak przy 2200 jest logiczne i uzasadnione.Problemem jest jedynie to że np.MTZ przy 1600 obr nie dysponuje 80 km lecz sporo mniejszą mocą.Silniki typu D-243 spalają ok 170 g paliwa na 1KM,co przekład się na ok. 200 ml/KM, a wynik a to z tego iż litr paliwa waży ok 0.8 kg.Ciągnik tej klasy obciążony maksymalnie spali ok 16 l/h.Wyniki nawet w orce są mniejsze, gdyż uwrocia nie są wykonywane przy pełnym obciążeniu jednostki.Spotykam się z informacjami iż ciągnik komuś tam spalił 4 l/h i to oczywiście prawda,tylko nie zapominajmy ze w takim przypadku ciągnik oddawał średnio ok.20 KM.Niestety nie istnieje perpetum mobile, a w paliwie zawarta jest określona ilość energii cieplnej,a z tej tylko ok 35-40 % może być przy dzisiejszej technologii zamienione na pracę.Porównanie spalania ma sens, ale w identycznych warunkach i z podpiętym takim samym narzędziem.Wszystko inne to pic na wodę.A pewne jest jedynie to iż ile byśmy paliwa nie wlali i tak je spalimy,mniej lub bardziej efektywnie.

Opublikowano

Xemit widzę że na lekcjach fizyki nie siedziała obok Ciebie żadna ładna koleżanka bo uważnie słuchałeś o zacofaniu naszej cywilizacji i marnotrawieniu energji nie tylko z paliwa. ;) zgadzam się z Tobą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v