Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pronarek82

jak jest ze spalaniem w pronarze 82a

Polecane posty

pronarek82    1

niedawno zakupiłem pronara 82a 2007 rok 154mth interesuje mnie ile spala na mth i czy pali dużo w porównaniu do innych marek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREKrrrr    0

Ja miałem pronara 82 SA i palił mi w lekkich pracach tak około 7l na mtg a w ciężkich to już różnie zależy od techniki jazdy i warunków :D tak mniej więcej 12l na mtg .


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

A ja spalaniu na mth nie bede pisał bo pronar pronarowi nie równy i mth/mth tez, najlepiej to zauważ kiedy rezerwa zacznie Ci sie świecić jak traktor jest bez ruchu, zobacz ile czasu porobisz, tak w średnio cięzkiej robocie to okolo 3godz zegarowe powinieneś zrobić, tam rezerwy jest 20 bodajże

 

 

Już galancie mth przejeździłem/przejeździliśmy i wiem ze głupotą było kręcić silnik na 2500obr, 2000-2100 jest wystarczające w zupełności

 

 

 

Porób dzien ma takich obr a na takich...

 

 

 

 

Nie są to ciągniki łakome na paliwo ale przydepnąć im tez trzeba bo powolne są :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    64

A mnie się zdaje że coś koło 1800 obr to max (mam mtz starego) wtedy jest najnizsze spalanie i najwyższy moment

 

Sprawdzcie coś w kazdym ciągniku ostatnio jeździlem z przyczepą i pod górkę zawsze gaz do końca efekt-znaki dymne i redukcja następnym razem zamiast gaz w podloge to go odpuszczalem gdzieś tak do połowy efekt-znaki dymne nieznaczne moc jakby większa bo redukować nie trzeba było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1
A ja spalaniu na mth nie bede pisał bo pronar pronarowi nie równy i mth/mth tez, najlepiej to zauważ kiedy rezerwa zacznie Ci sie świecić jak traktor jest bez ruchu, zobacz ile czasu porobisz, tak w średnio cięzkiej robocie to okolo 3godz zegarowe powinieneś zrobić, tam rezerwy jest 20 bodajże

 

 

Już galancie mth przejeździłem/przejeździliśmy i wiem ze głupotą było kręcić silnik na 2500obr, 2000-2100 jest wystarczające w zupełności

 

 

 

Porób dzien ma takich obr a na takich...

 

 

 

 

Nie są to ciągniki łakome na paliwo ale przydepnąć im tez trzeba bo powolne są :D

 

nie da rady sprawdzić bo max w tym ciągniku to 2100 więcej nie łapie pewnie jakiś ograniczony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

A więc tak, mój Pronar na 1ha orki zimowej nie łyknie więcej niż 10l w czasie 1 godz a mth nie wyskoczy przy obrotach silnika 1800-2000. Dodam że jak wożę słomę w lecie przez cały dzień to wybije 3 mth, a spalanie tak jak ktoś już wcześniej wspomniał to 7l i więcej nie powinien łyknąć :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Zrobiłem dzisiaj mały test, to jest zatankowałem pronarka 82a pod sam korek, pojechałem wyorywać łąkę pług 4x35cm ponieważ trzeba było orać naprawdę głęboko jezdziłem na 3biegu ze wzmacniaczem jakieś 4km/h nie przekraczałem 1200obr/min orało się bardzo wolno ale po powrocie do domu i dolaniu paliwa do pełna okazało się że dolałem jedynie 8 litrów ON a zaorałem 1,05h łąki jeszcze do tej pory nie mogę uwierzyć w to co się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

ale 1200 obr? nie wytrzymałbym tak orac ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

marcin974 mnie też zawsze kusi żeby wkręcić do 2000 albo i lepiej co prawda mój pronarek załapuje jedyne 2100 ale jakoś sobie radzi ,swoją drogą takie wolne oranie jest bardzo ekonomiczne normalnie orząc z szybkością ok 9-10km/h i obrotach 2000/min spala mi jakieś 11 litrów i to w polu a nie jak wczoraj przy wyorywaniu łąki niecałe 8 litrów na hektar ciekawe co by było jak bym orał jeszcze wolniej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

przy niższych obr to więcej spali za wolne obr bez przesady

Ale wlaśnie 1200-1600 a może 1800 powinny być optymalne dla 240 D tzn małe spalanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W każdym ciągniku ,niezależnie od marki spalanie zależne jest od mocy oddawanej przez jednostkę napędowa.To że ciągnik przy np.1600 obr pali mniej jak przy 2200 jest logiczne i uzasadnione.Problemem jest jedynie to że np.MTZ przy 1600 obr nie dysponuje 80 km lecz sporo mniejszą mocą.Silniki typu D-243 spalają ok 170 g paliwa na 1KM,co przekład się na ok. 200 ml/KM, a wynik a to z tego iż litr paliwa waży ok 0.8 kg.Ciągnik tej klasy obciążony maksymalnie spali ok 16 l/h.Wyniki nawet w orce są mniejsze, gdyż uwrocia nie są wykonywane przy pełnym obciążeniu jednostki.Spotykam się z informacjami iż ciągnik komuś tam spalił 4 l/h i to oczywiście prawda,tylko nie zapominajmy ze w takim przypadku ciągnik oddawał średnio ok.20 KM.Niestety nie istnieje perpetum mobile, a w paliwie zawarta jest określona ilość energii cieplnej,a z tej tylko ok 35-40 % może być przy dzisiejszej technologii zamienione na pracę.Porównanie spalania ma sens, ale w identycznych warunkach i z podpiętym takim samym narzędziem.Wszystko inne to pic na wodę.A pewne jest jedynie to iż ile byśmy paliwa nie wlali i tak je spalimy,mniej lub bardziej efektywnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Xemit widzę że na lekcjach fizyki nie siedziała obok Ciebie żadna ładna koleżanka bo uważnie słuchałeś o zacofaniu naszej cywilizacji i marnotrawieniu energji nie tylko z paliwa. ;) zgadzam się z Tobą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×