Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
korowiow

Blokada kół Bizon Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
korowiow    0

Witam

podczas pracy na polu w pewnym momencie kombajn nagle szarpną/zahamował tak, że tylne koła uniosły się lekko. Następnie przy próbie ruszenia słychać było odgłosy (jakby tarcia - "szczękotania"). Na 3-ce było ono najmniej zauważalne. Po "rozpędzeniu" i wrzuceniu luzu ww odgłosy zanikały. Po pewnym czasie kombajn stanął na biegu wstecznym który nie można było "wyrzucić". Dodatkowo kombajn w ogóle na biegu wstecznym nie rusza tak więc jest zupełnie unieruchomiony.

Czy miał ktoś podobny problem lub też czy podejrzewa co może być przyczyną? Jedyne co przychodzi mi do głowy do uszkodzenie skrzyni biegów ale sam nie wiem. Czy jeśli jest to skrzynia to żeby się do niej dostać konieczne jest zdjęcie sieczkarni ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Jakie zdejmowanie sieczkarni? przecież skrzynie biegów jet z przodu a sieczkarnia z tyłu. Ponieś heder do oporu podstaw sobie i odkręć pokrywę skrzyni obstawiam mechanizm różnicowy albo tryby od biegów ewentualnie jakieś łożysko.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marcin91    280

Bez zajrzenia do skrzyni niczego się nie dowiesz. Jeżeli zablokowało koła to może jakiś tryb albo łożysko poszło, w najgorszym przypadku mechanizm różnicowy. W moim przypadku kiedy miałem awarię skrzyni biegów, biegi wchodziły aczkolwiek kombajn nie ruszał i nic nie zgrzytało w środku.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalzok    0

witam

mam identyczny problem...tylko że kombajn nie chce ruszyc że silnik gaśnie

Jak wyjąłem wałek pośredni to silnik chodził na luzie..

Podejżewam cos z wałkiem dolnym jest nie tak...

Czy wie ktoś jak go wyjąć?????

Po sprawdzeniu koła są całe....

Mechanizm różnicowy i reszta jest wpożądku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korowiow    0

Witam ponownie zdemontowałem pokrywę skrzyni i znalazłem

usterkę mianowicie brakuje kulek i sprężyny od wodzika biegów I i wstecznego przez co nie jest on blokowany w wyznaczonych mu pozycjach

powoduje to blokowanie skrzyni . U mnie również kombajn nie chciał ruszyć i przygasał .Po odblokowaniu skrzyni (co nie było proste) przyjechałem sprzętem z z pola . Pozostaje założyć kulki i tu mam problem gdyż w odróżnieniu do wodzika II i III gdzie jest oprawa, nie wiem jak mają się trzymać na swoim miejscu (posługuje się katalogiem części).

Sprawa zgrzytów zgrzyt nie jest jednostajny mianowicie pojawia się jak by cyklicznie dając wrażenie że występuje w określonej pozycji kół co ciekawe bizon w rytm tych zgrzytów zwalnia co powoduje bujanie. Występuje tylko podczas jazdy i tylko w czasie gdy napędzane są koła wciśniecie sprzęgła w czasie jazdy likwiduje zgrzyt nie jest on metaliczny przypomina bardziej "wycie"

Dziękuje za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezes893    0

czy u was w suprach też wystepuje takie wycie na 2 i 3 biegu na przyspieszaczu podobny dzwiek do wycia tylnego mostu w c-360????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ten tup tak ma. To taki a`la silnik odrzutowy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek    2
Witam ponownie zdemontowałem pokrywę skrzyni i znalazłem

usterkę mianowicie brakuje kulek i sprężyny od wodzika biegów I i wstecznego przez co nie jest on blokowany w wyznaczonych mu pozycjach

powoduje to blokowanie skrzyni . U mnie również kombajn nie chciał ruszyć i przygasał .Po odblokowaniu skrzyni (co nie było proste) przyjechałem sprzętem z z pola . Pozostaje założyć kulki i tu mam problem gdyż w odróżnieniu do wodzika II i III gdzie jest oprawa, nie wiem jak mają się trzymać na swoim miejscu (posługuje się katalogiem części).

Sprawa zgrzytów zgrzyt nie jest jednostajny mianowicie pojawia się jak by cyklicznie dając wrażenie że występuje w określonej pozycji kół co ciekawe bizon w rytm tych zgrzytów zwalnia co powoduje bujanie. Występuje tylko podczas jazdy i tylko w czasie gdy napędzane są koła wciśniecie sprzęgła w czasie jazdy likwiduje zgrzyt nie jest on metaliczny przypomina bardziej "wycie"

Dziękuje za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze rady

Może jak kulki i sprężyny Ci się wysypały to samoczynnie inny bieg chciał wskoczyć i stąd te zgrzyty-wycie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koyot23    0

witam

koledzy mialem ten sam problem 2 lata temu i dzisiaj to samo. Ostatni dzien zniw 2009. A wiec zaczne od tego ze jesli mogles sciagnac kombajn z pola do domu i miales mozliwosc kierowani to wyklucza awarie mechanizmu roznicowego. A wiec umnie usterka dotyczy dolnego walka od wstecznego i I. A dokladniej lozysko sie wysypalo i zblokowalo wszystko. A czy mogles jechac na II i III? Umnie byla mozliwosc jazdy na II i III ale zgrzytalo. Jeszcze u siebie dzisiaj nie rozbieralem ale obstawiam dolny walek.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korowiow    0

Kombajn naprawiony przyczyną niesprawności było uszkodzone łożysko wałka sprzęgłowego

(to większe od strony skrzyni) opadanie wałka powodowało złe zazębianie i blokady skrzyni

włączanie biegu III to łączenie wałka sprzęgłowego z wałkiem głównym skrzyni biegów

(na wprost) a więc podtrzymywaniem wałka sprzęgłowego co wyjaśnia fakt że tylko na III biegu

nie było zgrzytów. Wymieniłem obydwa łożyska wałka sprzęgłowego uszczelniacz oraz tarcze sprzęgłową całkowity koszt naprawy wraz z uszczelkami 120 zł .Sprzęt przetestowany wszystko działa OK.Wszystkim wielkie dzięki za pomoc

 

Posta piszemy tylko w oknie "białym"!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×