Skocz do zawartości

Ursus c330 Zmiana silnika na Perkins 3p


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytasz z ciekawości czy masz konkretne plany?Zastanów się czy to ma sens? Co ci przyjdzie z dużego udźwigu jak przód będzie "niebo oglądał", ze zwykłą rotacyjną podnosi przodek, to ciekawe co by było z 900-1000 kg obciążenia z tyłu? Silniki w 235 i 255 są takie same, różnią się tylko dawką paliwa.

Opublikowano

Ja w swoim ciapku mam z przodu duzo obciazenia i mi by az tak nie latal.Moze kiedys sie takie cos zrobi ale narazie mam ciapka 4x4 i to mi wystarczy:D.A co do tych mf to czasem mf 255 nie jest silniejszy od 235????

 

Tu macie filmik z c330 3p silnik od mf 255 reszta od ciapka

Opublikowano (edytowane)

cała taka przeróbka kosztuje 4 tys silnik 3p -3 tys przestawka 600 zl + przestawka do przedniej osi 400

mf 235 jest slabszy o 2 konie od 255 wujek ma 255 i pul 3 spokojnie ciaga a sasiad 235 mowi ze cieżko idzie

Edytowane przez Ursus328
Opublikowano (edytowane)

ja niedługo też się będę zabierał za taką modyfikacje. silnik w mojej 330 juz kaput więc wpadłem na pomysł 330 3p ;) silnik pewnie będzie z tarpana, przystawka na allegro za 600 zł lub znajomy powiedział że dorobi za połowę tego (dorabiał do swojego 360 3p i lata na tym juz 5 lat ) :) Ciapek będzie u mnie latał w bronach, opryskiwaczu, siewce do nawozu i w siewniku punktowym do warzyw :) wczoraj nawet byłem zobaczyć taką 330 3p na żywo i powiem ze bajka :) daję link do niej : http://allegro.pl/ursus-c-330-3p-perfekcyjny-stan-jedyny-tego-typu-i2086723835.html

Edytowane przez czarson007
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A nie wiesz jak jest z wałkami sprzęgłowymi czy pasują? Koło zamachowe i docisk sprzęgła to zakłada się od 3p czy od c330?

Opublikowano

nie wiem. pytałem się gościa ale on już taką kupił i przez 2 lata chodziła u niego i nic się nie psuło i wcale tam nie zaglądał. u niego chodziła w pługu 3x30 i z przyczepami w transporcie :) on mechanicznie nic juz nie zmieniał tylko wizualnie ją dopieścił :) kabinka, maska itd :)

Opublikowano

Wszystko jedno który przecież jest ten sam, ważne aby był z tym zamulonym układem wtryskowym 38kM, a jeśli chodzi o sprzęgło to całe kompletne powinno być od 3p, a piasty tarcz sprzęgłowych powinny być przenitowane z c330

Opublikowano

Po przygodach zawartych w tym temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/47292-przezarty-blok-c-330/page__fromsearch__1 kupiłem silnik do c 330 z wózka widłowego, silnik już jest przystosowany do montażu ale po zagłębieniu się z tematem o C-330 3P naszła i mnie ochota na taki swap. Sprzedał bym tamten silnik i kupił Perkinsa 3-kę nawet w tej samej cenie tylko mam masę pytań na które jeśli nie znajdę odpowiedzi to będę musiał sobie darować tą przeróbkę.

Jeśli chodzi o obudowę sprzęgła Silnik3P-skrzyniac330 to jest na allegro za 600zł z linku który zamieścił @zenekc330, problem sprzęgła przedstawił @bobytempelton.

Więc tak:

1.Co z łożyskiem oporowym, od c330 będzie pasować?

2.W ciapku mam okrągły przodek (starego typu), co zrobić by pasował pod silnik 3P?

3.Problem kierowania, mam 2 drążki (te cienkie starego typu), rozcinać je i przedłużać czy przerobić na jeden drążek i czy ów jeden drążek jakby kupić spasował by od c 360? A może cała przekładnia jedno-drążkowa z c360?

4.Chłodnica może pozostać stara czy musi być od 3P?

5.Połączenie układu przelewowego sztywnym przewodem z bakiem c330, jak to ma być rozwiązane?, bo z pod baku od kranika giętki przewód nie stanowi problemu.

6.A i bym był zapomniał, silnik 38KM jest trudno dostępny, 48KM nie będzie za mocny? Da się jakoś go przykręcić na pompie na te 38KM, btw ta moc 48 nie była by wykorzystana i spalał by trochę więcej jak ten słabszy silnik.

7.Kupując silnik 3P po czym poznam, że on ma 38 albo 48KM?

Już nie pytam o gaszenie, obrotomierz, bo to naprawdę nie istotne.

Sory, że tak dużo ale skąd mam to wiedzieć :unsure: Myślę, że ktoś z AF wspomoże i przy okazji skorzysta ktoś inny :)

Opublikowano

W oryginalnie była założona przekładnia od c360, ale możesz kupić sobie wspomaganie do c330; cała przednia oś wraz z mocowanie musi być od c360; chłodnica stanowczo od c360; jak nie będziesz strasznie katował ciągnika to 48KM nie będzie za dużo, ale trzeba uważać; podobno można założyć pompę od silnika 38km do 48KM tyle wiem na ten temat

Opublikowano

Chłodnica od c330 nie pasuje bo dolny przewód jest po prawej do perkinsa musi być z lewej, poza tym osie są takie same ale wsporniki inne i żeby połączyć silnik z przodem trzeba mieć przejściówkę i wspornik osi od c360.

Opublikowano

a więc tak. ja już zacząłem zbierać części do takiej modyfikacji. chłodnica pójdzie nówka c-360, filtr powietrza mf255, wspomaganie orbitrol, przodek zostaje ten co jest, jutro jadę po te płyty łączące silnik z przodkiem, wspornik podpasuje od 330 (nowe otwory we wsporniku), przystawka łącząca silnik ze skrzynią już idzie kurierem z allegro za 600zł, sprzęgło pójdzie kompletne 360 3p lub mf255 (jeszcze nie wiem które podpasuje bo podobno do 1980 pasuje od 360 3p a po 1980 od mf'a, a ja tam nie widze różnicy :huh: ), silnik mam już kupiony od Tarpana(mocniejsza wersja;) ) jak coś będę wiedział to bede na bieżąco informował :)

 

 

koledzy mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy koło zamachowe c-330 jest takie samo jak od c-360 3p ???

Opublikowano

A jaki masz kolektor dolotowy w tym silniku od Tarpana? Bo może po niedużych modyfikacjach pod pasował byś filtr od c-330 W oryginalne w MF szły z kolektorami z wlotem powietrza od przodu silnika. Co do gaszenia to jasna sprawa, że linka od gaszenia MF: http://allegro.pl/linka-cieglo-gaszenia-mf-3-cyl-i2080502073.html. A i czy czasem w Tarpanach nie były inne płyty tylne niż w ciągnikowych wersjach tych silników?

Opublikowano

płyty tylne były te same w tarpanie.

owego czasu miałem silnik z 3p w żuku z oryginalną obudową sprzęgła z poznania-może to śmieszne ale benzyna była na kartki,i było jej duuuuużo za mało,a z on nikt się nie liczył.

Opublikowano (edytowane)

filtr od 330 podobno ma za małą "przepustowość" powietrza.... :) a że mój już domaga się wymiany to pójdzie na złom. :) dolot mam narazie od tarpana ale będzie przerobiony do przodu. filtr kupiłem nówke MF w agromie (75 PLN) i będę podług niego robił dolot :) na płyty są te same mocowania co normalne 3p :)

 

 

@grzegorz508 - od tego faceta co dałeś link właśnie biorę tą przystawke do "silnik 3p - skrzynia 330" :)

Edytowane przez czarson007
Opublikowano

jutro jadę po te płyty łączące silnik z przodkiem

Możesz powiedzieć dokładniej jak to wygląda?

 

A czy tą obudowę sprzęgła 3p-c330 kupiłeś ostatnią, bo nie widzę ich więcej na allegro? Czy ten koleś ma jeszcze więcej tych obudów?

Co do filtra to zakładam suchy od fata ducato z okrągłym wkładem, nawet do 3.5litrowego silnika by był dobry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v