Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Łukasz u mnie w ComandCenter nie ma nawet momentalnego spalania. Nie wiem skad sie wzięła ta funkcja. Ciekawe jak jest u BOBEK_FARMER@ Mimo wszystko mówiłeś o średnim spalaniu a takiego to napewno CC nie posiada

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Łukasz u mnie w ComandCenter nie ma nawet momentalnego spalania. Nie wiem skad sie wzięła ta funkcja. Ciekawe jak jest u BOBEK_FARMER@ Mimo wszystko mówiłeś o średnim spalaniu a takiego to napewno CC nie posiada

 

Te prostokątne okienka można zmieniać. :P Jak stał u dilera to miał dwa okna ze spalaniem ustawione.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Xqnd1yNpoa0

Edytowane przez Profil usunięty
Gość Profil usunięty
Opublikowano

BobeK@ wiem to doskonale lecz u mnie niestety takiego bajeru nie ma :(

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak. :)

 

jakkatowaliśmy 6630P to chwilowe spalanie było nawet TRZY cyfrowe

 

W takie bajki nie uwierzę... :) Sprawdzałem to na różne sposoby i więcej jak 45l/h nie udało mi się uzyskać wg. wskazań CC. Zobaczymy, co Amazonka z niego wykrzesze. :D

Opublikowano (edytowane)
Orka była robiona po rzepaczysku zrobionym talerzówką na głębokość 25-28cm

A jaką to broną talerzową udało się wam tak głęboko zryć? :D pow 1000 mm :ph34r: ? bo 660 to można jedynie pomarzyć

Wg moich prostych obliczeń: 25+35/2= 30l/h spalanie JD

matmy to ty chyba nie miałeś w życiu :wacko:

skoro droga w jedną stronę wynosi x, pokonana była z prędkością V a w drugą 0,7V? bliżej jest do spalania godzinowego 26l niż 30 a na ha wyjdzie ok 20l.ha i to już w cale nie jest tak dużo, zależy jaka gleba, jaka wilgotność gleby, jaka masa ciągnika (jego balast) ciśnienie w oponach i co ważniejsze głębokość orki

synek szefa jak pojechał orać 824 vario to przy pługu 3m na 25 cm to poniżej 22l/ha nie potrafił zejść :blink: ale on to jest ewenement na skalę światową

Edytowane przez bushmaster
Opublikowano (edytowane)

synek szefa jak pojechał orać 824 vario to przy pługu 3m na 25 cm to poniżej 22l/h nie potrafił zejść :blink: ale on to jest ewenement na skalę światową

kolega o tej talerzówce to przecinka nie postawił, to była orka na 25 cm

a spalanie 22 l/h to rewelacja, nawet forumowe Nh miały by problem tak oszczędnie orać ;)

PS rozumiem, że miało być 22 l/ha

Edytowane przez b0gdan
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mi wychodziło koło do 20 litrów na hektar, ale to wina za dużego ciągnika a w stosunku do maszyny i uzyskiwanych przez to wysokich prędkości orki. :)

Opublikowano

witam własnie bede konfigurował 5100R i pytanie takie zy jak wezme ta druga skrzynie co sama zmienia biegi czy jakos tak. to o ile spadnie zużycie paliwa?? czy warto ja brac?? czy spalanie bedzie minimalnie mniejsze ze nie warto??

Opublikowano (edytowane)

@gajor24 spalanie wzrośnie dlatego że w standardzie R jak zmieniasz z B 4 na C to sam dopasuje półbieg do prędkości np. na C 2 a jechałeś na B 4, a jak dopłacisz do tego że bedzie np ciągnik jechał na D i sam będzie przerzucał półbiegi od 1-4 podczas przyśpieszania i zwalniania to spali więcej bo: w R bardzo wysoko zmienia ten automat półbiegi jak D1 to żeby D2 włączył musi dojść do 1960- 2000obr/min i na D3 znowu do 1960obr/min i na D4 powtórka niby ma tam takie przekręcanie jak wysoko te biegi zmienia ale to mało daje najniżej to nie wiem czy przy 1800obr przeżuci na wyższy piszę na podstawie 5100r które mają koledzy 3 sztuki dużo szybciej się przełącza półbiegi samemu bo często jeździ się samym ciągnikiem lub z małymi ładunkami i przy 1500obr daje się wyższy półbieg a mało kiedy kręci więcej niż 1900obr/min ON drogi jest, oczywiście mając tą lepszą skrzynię idzie to ustrojstwo wyłączyć ale po co mieć coś co się nie używa. Takie jest moje zdanie popytaj ludzi co mają tą skrzynie tylko żeby nie trafić na fanatyka bo z takiego się nie dowiesz jak jest.

 

 

Wiesz i ktoś tam wspomniał że CR ma i ramową konstrukcję jak jeszcze nie zamówiłeś to obejrzyj dobrze tą R bo różne gusta i guściki są jeden woli blondynkę drugi czarną, może i dobry ten ciągnik ale jak się gasi zapłon to aż całym ciągnikiem częsie i jak się zapala to też jak stary komarek maska lata, w kabinie żadnych rewelacji bardzo sztywno chodzi revers znaczy szarpie półbiegi też szarpią bez porównania do DF Agrofarm PL, czy NH, dużo słabsza zwrotność niż Agrofarma PL myśleli o reklamie w JD z skrętem ale nie o skręcie, ciężko odpala zimą jak coś to bierz obcję zimową do niego, złącza hydrauliczne zupełnie do bani. Spalanie po dotarciu spada w każdym ciągniku nic nadzwyczajnego nie ma w tym że spada a że R pali więcej niż konkurencja NH T5050 5060, Agrofarm 430PL to żadne odkrycie różnica dosyć znaczna przy tych cenach może przykre ale prawdziwe dane oparte o fakty

Edytowane przez krzysiu
Opublikowano (edytowane)

To inne były bezsensowne ? :D -co do wypowiedzi @krzysia to mogę tylko powiedzieć że ma rację z tym iż półbiegi można zmieniać i przy niższych obrotach niż owe 1500 co odwdzięczy się jeszcze niższym zużyciem paliwa.

PS.Krzysiu zedytował to i ja też zedytuję-to że maska lata to efekt tego że silnik zamocowany jest do ramy na silentblokach-faktycznie jak raz szarpnie przy gaszeniu to wada taka że nie pytaj...Co do reszty to nie wiem gdyż ja posiadam ciągnik ze starszej serii (5720)-tam skręt jest bardzo ok.,półbiegi (na linkę !) jakoś nie szarpią-aby porównywać kabiny w/w ciągników z JD to trzeba być naprawdę odważnym...

Edytowane przez jaro
Opublikowano

Krzysiu porównał NH T5*** do JD 5R... z taka skrzynia jak ma NH to mógłby JD co najwyżej opony pastować ;) Ta skrzynia w NH ma wyższe straty mocy niż Vario w Fendt, Średnica zawracania NH to 9,96 m DF 10,73 m, a tego mało skrętnego JD 9,35m. Tylko co do zużycia paliwa w lekkich pracach to mogę sie zgodzić że eRka nie błyszczy, ale za to w cięższych jest lepiej niz w NH

Opublikowano (edytowane)

Sorry-a potrzebny Tobie aż stukonny ciągnik do pracy przeważnie z ładowaczem ? (chociaż kuzyn ma ładowacz na 230 konnym :D )

PS.Sorry ale Twoje postępowanie przypomina mi aż nadto postępowanie większej części młodych rolników-dają to biorę -a co biorę to się potem będę zastanawiał.Najpierw ustal sobie priorytety a dopiero potem kupuj maszynę !

Edytowane przez jaro
Opublikowano (edytowane)

nie mówię Jarku że wada mówię że Tobie i wielu ludziom może podobać się najbardziej na świecie w kabinie JD a mnie i wielu ludziom może się podobać kabina w DF i proponuję przyszłemu posiadaczowi samemu obejrzeć przejechać się bo niekoniecznie podzieli moje lub Twoje zdanie na jednym podwórku stawiam mojego PL i najdroższą wersję R i naprawde nie było osoby która przejechała się u mnie jednym i drugim i każdy mówi że revers, biegi półbiegi sprzęgło zwrotnośći i sterowność agrofarma 420-430PL jest o bardzo dużo lepsze niż w JD 5100R łącznie z tym że przy 1850obr/min jadę 40km/h półbiegi jak przełancza to praktycznie nie czuć revers to na całym gazie nie zrobi z jazdy do przodu włanczając wsteczny zrywa płynnie moduluje i rusza wstecz jak dla mnie nie ma porównania 6,2t podnośnika, 4prędkości wałka, elektrochydraulika zmiana przepływu oleju, ustawianie czasu przeplywu oleju, amortyzacja podnośnika wypasiona z regulacją czułości nawet jak 200kg na podnosniku to potrafi amortyzować. Ja uważam że JD jest naprawde ładnie pomalowany cieszy oko kabina w wyglądzie cieszy oko, wiekszość użytkowników mówi że twardy wół roboczy to JD i raczej tak jest ale wspomniana R w porówaniu do PL nie ma za dużo argumentów

 

@bOgdan mówimy o DF Agrofarm 430Profi Line z przednimi oponami 440/65r28 zmierzę jutro średnicę zawracania na błocie i zrobię fotkę jak skręcone są koła w ciągu tygodnia zmierzę w jd 5100r przy kołach 380/70r24 nie ma co się przejmować troche tylko będzie mniej zwrotna ta R -ka popytaj bo PL już jest 5 na AF z dużymi kołami niech napiszą jak skręca bo w gazecie to różnie piszą

Edytowane przez krzysiu
Opublikowano

widzisz mi nie zależy co ktoś kupi napisałem tak jak jest a Pan "adikpl1" widząc że argumentów nie ma próbuje mi taką łatkę przykleić.

 

JD R to jest bardzo dobry traktor ale nie znaczy to że najlepszy na świecie swoje wady też ma tak jak każdy inny ciągnik i to nie jedną wadę i słabość i trzeba o tym mówić a nie ukrywać DF i wszystkie marki mają wady jeden takie drugi inne a nie ludzi ściemniać JD bo to jedyna słuszna zieleń najlepszy bez wad co za bzdury to ktoś kto ma futro w kieszeni i dowód osobisty za 3 lata do odebrania może pisać

Opublikowano

Tak. :)

 

 

 

W takie bajki nie uwierzę... :) Sprawdzałem to na różne sposoby i więcej jak 45l/h nie udało mi się uzyskać wg. wskazań CC. Zobaczymy, co Amazonka z niego wykrzesze. :D

 

@Bobek_Farmer jak Ci się to udało uzyskać takie spalanie bo mój max 36l/h pokazuje a to tylko 15KM mniej

Opublikowano

jaro i jak sprawdziłeś JD ile pali na pusto na wysokich obrotach? zmieścił sie w 8 L ? nie ma się czego wstydzić przecież napisz to bo cały czas mnie o coś oskarżasz a sam chowasz głowe w piasek gdy chce zebyś coś sprawdził a masz mażliwości.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

 

@Bobek_Farmer jak Ci się to udało uzyskać takie spalanie bo mój max 36l/h pokazuje a to tylko 15KM mniej

 

IPM się załączało przy pracy z gruberem. :D W sumie jak w okolicy mają 7430 z AQ+ to jak go mordowali w pługu na buraczysku to do 40l/h wskazywał. Może to różnica skrzyń.... lub po prostu konkretnego modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v