Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
  • Root Admin
Opublikowano

ciekawe jest to ze np SDF czy JD nie kryje sie z tym ze podaje ci cene katalogowa a pozniej robi - kilkanascie jesli nie kilkadziesiat % - cena na Polskę.

No ale np cena katalogowa gołego 100km AgroTrona to około 75tyś E - kto by go kupił?

 

Korbanek też robi podobnie - po co więc dawać ceny katalogowe? czyzby robili polowanie na jelenia? który z nas sie mniej upomni ten dostanie lepsza dla dilera cene?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żeby dać satysfakcję ile to utargowałeś. ;[ Kiedyś byłem świadkiem, jak rolnik do sprzedawcy powiedział: Panie co mnie to interesuje, że tyle upustu mi dajecie, skoro u innego dilera bez targowania dostałem niższą cenę od tej waszej po upuście. Już kiedyś pisałem, że maszyny sprzedaje się w systemie salonu aut francuskich - duża cena wyjściowa i adekwatny upust. Czy nie można tak jak u Japończyka skroić cenę do minimum bez zabawy w upusty, odpusty i inne festyny.

Opublikowano

Ciągniki miały po kilka mtg czyli absolutnie nie dotarte, JD do 200 mtg ma wysokie spalanie bo chodzi na zupełnie innym oleju.

U nas w kombajnie spalanie po 100 h i wymianie oleju spadło aż o 4 litry na h pracy!!

Opublikowano

Potem uspokaja się i zaczyna poruszać się po ziemi biggrin.gif -a tak poważnie to z pewnością te tabelki mogą być pomocne dla osób które z kalkulatorem w dłoni planują wszelkie posunięcia na 10 lat naprzód (tyle że u nas jest takie powiedzonko "rachuj,rachuj wszystko na ch..j biggrin.gif" )-dla mnie podstawowym kryterium (oprócz ceny bo w ZEA nie mieszkamy) jest....nie,nie serwis-bo mam nadzieję bez niego obywać się jak najdłużej-a raczej szeroko pojęta ergonomia-to jak mi pasuje widoczność,umieszczenie wajch,wskaźników,przycisków-co mi z ciągnika który pali 10 g/kWh mniej jeżeli coś mi w nim nie pasuje-dla mnie ważniejsze będzie dajmy na to wyprofilowanie schodków (i ich ilość) niż udźwig podnośnika o całe 150 kg mniejszy niż u konkurenta-dla Zenka ważniejszy będzie jednak ten udźwig i w imię tego woli się powspinać...

To takie tam luźne przemyślenia są-ale może nie tylko ja tak myślę ?

Opublikowano

Wychodzi 22 l ale to jest średnia z 6 pkt.

 

Przy maksymalnym uciągu ma 61 kW i pali 311 g/kWh co daje 19 litrów/h pracy

Przy obrotach znamionowych ma 53 kW i pali 345 g/kWh co daje 18 litrów/h pracy

Opublikowano

aha ty na pisałeś wartości (litry) przy maksymalnym obciążeniu przecież chyba nie będzie palił 19 litrów na 1 ha orki na 4 klasie bo w tedy np będzie obciążony na 60% i wtedy wyjdzie mniej tak dobrze pisze?

Opublikowano

Dobrze piszesz , i dodam od siebie że dane które są w tego typu testach np. max. spalanie jest w zasadzie nie do uzyskania w praktyce . Hmm a do tej pory przypomina mi sie test agrotrona m 640 napisali w nim że jest bardzo głośna kabina 78 decybeli czy coś takiego a w danych ma 74 decybele ( mogłem pokręcić bo nie pamiętam dokładnie ) ale dalej jak sie wczytałem to było również dodane że któreś drzwi sie nie domykały i nie naprawili tego, czyli mierzyli hałas z niedomkniętymi drzwiami :) :) :)

Opublikowano

Moje spostrzeżenia z testu: nie ma ciągnika idealnego!!

-aż 84 dB w kabinie Agrofarma, tylko 71 w 5R

-zużycie paliwa w 6 pkt pomiarowych od najmniejszego Fendt 270 g/kWh, NH 282, DF 287, Valtra 298,Case 303, JD 313, MF 316

-średnica zawracania w JD 9,35 m, w Fendzie 12,33 m

-porównanie mocy maksymalnej na WOMie z mocą uciągu to przeciętna różnica to 15 KM. W przypadku Valtry to tylko 11 KM, w JD 12 KM, w Case i DF 13 KM, w MF 15 KM, w Fendzie 17KM, w NH to aż 24 KM.

Ciekawa lektura, różnice w cenie olbrzymie, bardzo Fendt odstaje ale przy tej cenie to coś za coś, za ponad 60 tys euro jest jeszcze dużo do poprawienia.

 

Mój lider: żadnego z nich bym nie kupił :lol:

 

Ja to zawsze myślałem że MF będzie bardziej z przodu, a nie ostatni :lol:

A w Valtrze nie ma tego samego silnika co w MF? Wkońcu koncern AGCO.

MF ma Perkinsa? A Valtra Sisu diesel?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dużych różnic bym się nie doszukiwał, silniki różnią się układem zasilania na dobrą sprawę.

Opublikowano

Podobno przy obciążeniu NH nie spali mniej niż JH natomiast przy lżejszych pracach oszczędność nh w stosunku do jd wacha się w okolicach 20%.

 

Oczywiście podkreślam "podobno".

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tego nie wiem, jednak moje zdanie jest takie, że nie ma nić za darmo, moc nie bierze się z powietrza. Nie kierowałbym się spalaniem przy wyborze, tylko tym, w którym się lepiej czuje, w jakim jest lepsze widoczność itp.

Gość tomasek
Opublikowano

bo to wszystko zalezy od koloru ciagnika, jak wiadomo zolte ciagniki pala najwiecej gdyz slodyszek je atakuje przez co tworza sie wieksze opory powietrza i wzrasta masa ciagnika, zas ciagniki opatrzone niebieskim kolorem pala najmniej ale za to bardzo ptaki lubia ten kolor myslac ze jest to woda wiec ciagniki spod tego koloru maja czesto biale plamy na sobie, dlatego producenci ciagników wymieszali te 2 kolory i wyszedł zielony ktory to nie przyciaga slodyszka i ptaków a oczy sasiadów zas spalanie ciagników spod koloru zielonego jest nie duze wzgledem ciagników tych zoltych i niebieskich biggrin.gif

a na serio to jak stac cie na jd to i powinno cie stac na paliwo do niegotongue.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@tomasek Ty się chyba o urlop przymusowy prosisz. ;)

Opublikowano

Z jednej story NH z jego folderowymi KM w rzeczywistości mniejszymi o około 8km a z drugiej ama jak to JD pali nie mniej niż zetor.

Potwierdzam zdanie "jak cię stać na jd to i stać na paliwo" jednakże jeszcze nie kupiłem a mam zamiar abo jedno albo drugie.

 

Kolejnej szybkiej okazji na dofinansowanie w wysokości 60% netto raczej nie bedę miał w związku z tym chciałoby sie kupic coś nowoczesnego, wygodnego, oraz z odpowiednim zasobem mocy.

  • Root Admin
Opublikowano

poszukaj dobrze tu i uwdzie o tym co piszą chłopacy którzy maja i niebieski/czerwony i zielony ciągnik :-) podobno wcale nie jest tak różowo jakby się nam mogło wydawać

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jacek może poszerzysz horyzont swej wypowiedzi? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v