Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dobra to krótko zwięźle i na temat, bez rozwodzenia się... Jak jeździć żeby było ekonomicznie? Co wykorzystać do ustalenia optymalnych obrotów?

Opublikowano

Ja wykorzystuje tempomat (lub jego namiastkę jaką jest ogranicznik obrotów) ustawiam na optymalne obroty i wtedy noga w podłodze, na uwrociach wiadomo, że puszczasz gaz, przełożenie do prędkości roboczej danej maszyny. Co do dodawania gazu nogą to byś się brzoza zdziwił jak skacze podawanie dawki paliwowej przez komputer jadąc po nierównościach pedał cały czas pracuje i komputer do tego dobiera odpowiednią dawkę paliwa, dzieje się to kilkadziesiąt razy na sekundę dawka skacze niepotrzebnie do zadanej jednakowej prędkości jazdy, jadąc tą sama drogę na tempomacie i z noga na gazie spalanie różni się znacznie. I tak dla ciekawości test autentyczny z ciągnikiem siodłowym z naczepą. Jeden z najbardziej doświadczonych kierowców z firmy z małym spalaniem i po nim kierowca testowy ze szkoły jazdy, ta sama trasa to samo auto warunki drogowe porównywalne nie było korków itd, trasa 60 km. Kierowca testowy przyjeżdża 8 minut szybciej i ma mniejsze spalanie o 7%. Testowy uczył i pokazywał jak jeździć ekonomicznie na tempomacie. Szczeki, niektórym kierowcą w firmie poopadały.

Opublikowano

kurna ty mowisz o niebie, a ja o chlebie, toc wiadomo, ze jak bedziesz jechal z bardziej stala predkoscia tym nizsze zuzycie, ale to nie ma nic do tego co ty piszesz. dawka paliwa jest zalezna od obciazenia, a te wzrasta gdy narastaja opory zwiazane z ruszaniem masy bezwladnej. jak ktos ma chwiejna noge to niech mniej pije, albo wiecej kto co woli :D

 

poza tym nie przekrecaj mojego nicka.

 

bobek jazda ekonomiczna na polu to masa wlasnych doswiadczen i czytanie testow, wyciaganie wnioskow z wynikow.

@adamj24 piszac, ze ciagnikami z silnikami jd najlepiej jezdzic miedzy 1800-1900 to glupstwo, kazdy model inaczej sie zachowuje, a ty generalizujesz do wszystkich ciagnikow marki, bez podania nawet technologii w jakiej skonstruowany jest uklad wtryskowy.

  • Root Admin
Opublikowano

brzozak2: a co powiesz o ekonomice jazdy jasia 6810? jak najlepiej? bo niby wg wykresów dlg moment i małe zużycie paliwa powinno być juz przy 1400 obrotów, czy ma to sens czy lepiej przycisnąć i jechac na 1900 czy moze na 2100?

Opublikowano

brzozak2 sorry za nicka coś mi zżarło końcówkę, nie było to zamierzone, co do modeli JD to masz rację odniosłem się tylko do mojego 6930. Oczywiście inne modele będą miały inne optymalne obroty i spalanie. Co do ciężkości nogi to Ty nawet nie czujesz tych zmian w położeniu pedału a komputer dostaje impulsy i steruje dawką paliwa.

 

Co do oporów z ruszeniem masy to Ja po przejechaniu 10 metrów mam już zadaną stałą prędkość i obroty a pola mają po kilkaset metrów, więc większość jazdy (pracy ciągnika) odbywa się ze stałą prędkością i stałymi obrotami co optymalizuje spalanie. Oczywiście nie zastosuję tego przy pracy z ładowaczem itp

Opublikowano

dlatego komputry sa glupie :D

 

na polu tempomat to super wygoda, programowalne 2 badz wiecej predkosci obrotowe na prace i uwrocie, takze wygoda przekona wszystkich :D

przy tym z pozytkiem dla zuzycia paliwa

Opublikowano

wg testu DLG 5100R jest jednym z bardziej paliwożernych ciągników, pokrótce pomiar z 6 punktów: CS 105 PRO 303, Agrofarm 430 287, Fendt Vario 310 270, JD 5100R 313, MF 5445 316, NH T 5060 282, Valtra N92 298. Wartości w g/kWh

Opublikowano

na usprawiedliwienie MF mogę dodać że ma boosta który jest nie odsączalny i to on wpływa znacząco na wzrost spalania. Nie zmienia to faktu ze CR temu MF nie służy :unsure:

Opublikowano

wg testu DLG 5100R jest jednym z bardziej paliwożernych ciągników, pokrótce pomiar z 6 punktów: CS 105 PRO 303, Agrofarm 430 287, Fendt Vario 310 270, JD 5100R 313, MF 5445 316, NH T 5060 282, Valtra N92 298. Wartości w g/kWh

 

 

 

Skąd są te dane ?-nie ma ich na stronie DLG-zresztą gdyby to była prawda to tylko tym ciągnikom pogratulować bo nawet tak oszczędny ciągnik jak 308 Ci miał średnią 321 g/kWh

Opublikowano (edytowane)

@jaro 308 Ci dawno i nieprawda wiec po co sie nad nia rozwodzic, jd wypadl w tym tescie najgorzej i czasem nawet taka gorzka chwile trzeba zniesc z podniesionym czolem. na dodatek jest jednym ze slabszych ciagnikow wystepujacych w tym tescie, za to uciagu ma dosc, najmniejszy promien zawracania i najcichsza kabine :unsure:

Edytowane przez brzozak2
@b0gdan wybacz, nie powinienem był :(
Opublikowano (edytowane)

no właśnie JD w teście niedostatki podnośnika, napędu, ergonomii, silnika, nadrabia cicha kabiną i jakością wykonania.

kolega brzozak2 się zedytował i mi watek popsuł :unsure:

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

Samo kryterjum mocy do porównania jest mało obiektywne tak mysle. Tego testu nie widziałem.Ale np mf 5445 mam wiekszy mokment obrotowy z boostem od fendta 310 np i to tez sie liczy. Jesli chodzi o jd sam co prawda takiego nie mam ale rozmawiałem z wieloma uzytkownikami fakt troche starszych modeli i oni mówili że palą duzo czy robia lekka prace czy cięzka. Kilka osób tak mówiło perkins ma to do siebie że przy lekkich pracach spali mniej przy cięzkich tez duzo wiadomo mocy z niczego nie ma.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co z tego, że ma większy moment? Maksymalna wartość jest większa ale jest przy niższych obrotach. Porównanie 2 ciągnikach o tym samym momencie miałoby większy sens?

Opublikowano

miało być około 100KM z ładowaczem, firmy które dostarczyły sprzęt uważały najwidoczniej że te ciągniki będą najlepiej je prezentowały w tym przedziale mocy i tego typu pracy

Opublikowano

@jaro 308 Ci dawno i nieprawda wiec po co sie nad nia rozwodzic, jd wypadl w tym tescie najgorzej i czasem nawet taka gorzka chwile trzeba zniesc z podniesionym czolem. na dodatek jest jednym ze slabszych ciagnikow wystepujacych w tym tescie, za to uciagu ma dosc, najmniejszy promien zawracania i najcichsza kabine wink.gif

 

 

Dla mnie czy przegrał czy wygrał to jak dla Zenka-nie widziałem po prostu tego testu na oczy (przestałem prenumerować TopAgrar bo mało obchodzą mnie najnowsze trendy w produkcji rzepaku biggrin.gif -a tam 3/4 objętości jest zawsze o jakimś chowaczu albo innej zarazie...)-jeżeli zaś wypadł słabiej od Agrofarma-to pogratulować jedynie doboru kryteriów według których punktowano ciągniki w tym teście...

PS.Masz może skany ?

Opublikowano

No cóż kilku pokupiło sobie 6330, 6430 w wersjach premium, to wiedzą ile pali nowoczesny ciągnik, he he, zaraz potem dokupili sobie po agrofarmie to spalanie nie do uwierzenia niskie

Opublikowano

Ferdek-nie żebym się czepiał-ale Agrofarm w sprzyjających warunkach mógłby służyć dla w/w ciągników za balast przedni biggrin.gif -inna specyfika,inne przeznaczenie-zresztą jak rozumiem odstawili te JD w pokrzywy i naginają Agrofarmami ?biggrin.gif

Opublikowano

o nie ;) Agrofarm wypadł najsłabiej. Najgorsza widoczność i ergonomia, głośny jak C360 :unsure: 84db, JD 71db :P , gorszy komfort, kiepski podnośnik, gorsza hydraulika, tylko w kat. napęd/ blokada mech. róż w DF był najlepszy w całej stawce. A spalanie DF też nie było najniższe w stawce.

Opublikowano

@b0gdan masz może jakieś skany tego testu??

 

@jaro, @Ferdek07 jak wiecie u kogo stoją takie jaśki w pokrzywach to dajcie znać, bo chętnie bym wyswobodził ich właścicieli od nich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v