Skocz do zawartości

Amortyzacja przedniej osi TLS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dużo zależy jakie dziury, jakie ogumienie, jakie ciśnienie w oponach, czy kabina amortyzowana i czy ciągnik jedzie na pusto, czy z przyczepą czy ma coś na podnośniku, nie da się jednoznacznie tego stwierdzić ot tak.

 

Ale na pewno będzie poprawa komfortu.

Edytowane przez kris14
Opublikowano

a czy to prawda że można na dziurawej drodze osiągać prędkość z rzędu 40km/h przy czym nie odczujemy tych dziur tylko kołysanie??

 

 

Można osiagać takie predkości,tylko nie zapominaj ,że to głównie tylna oś obciążona jest a ona nie jest amortyzowana i drgania przechodzą...

Opublikowano

Miałem okazję przejechać się Johnem z TLS i ILS(Independent Link Suspension zawieszenie niezależne czyli na wahaczach) i powiem, że obie osie maja swoje wady i zalety. Mimo amortyzacji przy dużych prędkościach ciągnik zaczął lekko skakać, a jechałem z pustą jednoosiową przyczepą.

Opublikowano

a czy to prawda że można na dziurawej drodze osiągać prędkość z rzędu 40km/h przy czym nie odczujemy tych dziur tylko kołysanie??

 

Zawsze coś poczujemy bo to nie jest poduszkowiec czy samolot.

Chodzi o poprawę komfortu oraz osiągów maszyn wyposażonych w układ resorowania przedniej osi.

 

Zadając pytanie "Czy jak będę bronował ziemniaki w poprzek 20 km/h z TLS/ILS to będzie czuć nierówności?" można usłyszeć kilka odpowiedzi ale nie koniecznie będących realnymi.

 

Tak jak ze wszystkimi rozwiązaniami jest to wg. mnie super sprawa ale w granicach zdrowego rozsądku operatora i ograniczona przez otoczenie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Michufarmer czy przy ILS ciągnik nie przechyla się w zakręcie bardziej, niż ciągnik z TLS?

Opublikowano

Przy nie zależnym zawieszeniu ILS ciągnik bardziej się przechyla na zakrętach niż z TLS i dlatego niektórzy producenci stosują przy większych prędkościach częściową blokadę

ostatnio czytałem o tym artykuł ale już nie pamiętam gdzie to było

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W F900 V jest to na pewno tyle, że on jeździ po 65km.h. biggrin.gif

Opublikowano

Widze ze duzo osob pisze jakie to fendt ma wspaniale zawieszenie przedniej osi ale malo osob wie ze skopiowal to z JD serii 8020 i to tak nieudolnie ze glowa boli byly przypadki ze wahacze pekaly i moim skromnym zdaniem zawieszenie osi czy to TLS czy ILS jest super sprawa a jezeli komus ciagnikiem buja to niech ta wanne czy plug co ma za ciagnikiem do swojego samochodu przeczepi i wtedy niech sie wypowie czy buja czy nie, ;[

Opublikowano

@Michufarmer czy przy ILS ciągnik nie przechyla się w zakręcie bardziej, niż ciągnik z TLS?

 

Przechyla się i jest tendencja do wyjeżdżania przodu w zakręcie dlatego np. Fendt zastosował blokadę i oś w transporcie pracuje jak sztywna :]

 

Kolego @Unki nikt tu nie wychwala Fendta pod niebiosa. Każdy producent wprowadza swoje rozwiązania z różnym powodzeniem. Jedne są lepsze inne gorsze.

Opublikowano

jaki sens mialoby calkowite blokowanie amortyzacji osi na czas transportu?

 

po co ja wtedy w ogole instalowac? :lol:

Przechyla się i jest tendencja do wyjeżdżania przodu w zakręcie

niby dlaczego tak jest, wytlumacz nam.

Przy nie zależnym zawieszeniu ILS ciągnik bardziej się przechyla na zakrętach niż z TLS i dlatego niektórzy producenci stosują przy większych prędkościach częściową blokadę

ostatnio czytałem o tym artykuł ale już nie pamiętam gdzie to było

szkoda, ze nie pamietasz bo chetnie bym o tym poczytal. nie bardzo rozumiem dlaczego ma sie bardziej przechylac niz w sztywnej osi w ktorej centralnie jest zamontowany przegub :blink: , w dodatko os tylna jest sztywna i wszystko na sztywno polaczone.

 

jak taka blokada moglaby byc rozwiazana? zmieniaja sie nastawy amortyzatorow? w locie stabilizator sie instaluje czy jak?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@brzozak2 wbrew pozorom takie coś występuje. smile.gif Fendt nazywa to stabilizacją czy czymś takim. wink.gif Uzasadniali stosowanie tego tym, że przy niezależne amortyzacji na zakrętach znacznie zmienia się rozkład obciążenia. Nie chce mi się szukać, ale o ile pamiętam to układ wiązał to ze skrętem kół. W jednym z numerów RPT o tym pisali bodaj...

Opublikowano

no wiadomo, ze nacisk na zewnetrzne kolo jest wiekszy, a przy niezaleznej amortyzacji tymbardziej, widocznie wykorzystali plyn w amortyzatorach do przeniesienia czesci obciazenia na drugie kolo, ale raczej wydaje mi sie, ze ze wzgledu na nosnosc opon, a nie warunki ruchu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy warto inwestować w TLS w serii 6000 wersja biedniejsza ( nie premium)?.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak ciągnik do typowego gosp. mlecznego to warto. biggrin.gif Widziałem, już JD Comfort z profi oponami i dużą liczbą opcji bez TLS. huh.gif

Opublikowano

Na początku chciałem sie przywitać ze wszystkimi. Jestem tutaj od niedawna.

 

Odgrzeje kotleta.

 

Panowie czy nie bedzie problemu jak do JD 6230 Premium z 2006r z TLS założe ładowacz? Jak sie ma TLS do ładowacza? Podobno w tym modelu nie ma mozliwości blokowania TLSa.

Opublikowano

Przepraszam za pomyłkę. Jest to 6320 Premium z TLS.

 

Czy instalacja ładowacza jest możliwa? Czy miekka oś nie przeszkadza w pracy ładowaczem? Chyba ze jest blokowana ( ale z tego co sie orientowałem to chyba nie)

Opublikowano

To nie żarty, tylko tak było. Było to spowodowane tym, że w pewnych seriach ciągników awarii ulegały sfery z gazem w wyniku czego zawieszenia stawało się sztywne. Wówczas po jakimś czasie dochodziło do ścięcia sworznia mocującego zawieszenie i awarii. Usterka objęta była programem naprawczym JD, ale podobno nie wszyscy dealerzy to wykonali.

Opublikowano

Mam JD6330 tls z turem i chodzi bez problemu co prawda jak bierzesz cos cieszkiego to ciognik przysiada na przodku ,ale nic wiecej ,problemow nie ma trzeba do tego sie przyzwyczaic

Opublikowano (edytowane)

Witam. A jak jest z trwałoscia i awaryjnoscia tej osi??? bo ładnie pieknie wygodnie komfortowo jest a ile czasu ona pracuje bezawaryjnie 1000 h pracy 5000-10000 h ?

Edytowane przez paawlik227

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v