Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Lustrzanka cyfrowa do 2tyś zł.

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozważam zakup amatorskiej lustrzanki cyfrowej, tak na dobry początek. Moja obecna Konica mocno mnie ogranicza i nie jestem w stanie robić nią satysfakcjonujących mnie zdjęć.

 

Chciałbym abyście podzielili się ze mną swoimi opiniami i nakierowali na właściwy zakup. Przeznaczenia aparatu nie muszę przedstawiać, bo każdy je zna. ;)

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam Bobek_Farmer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1

ja posiadam sony alphe a300

polecam przede wszystkim posiada live wiew (podgląd na żywo)

i uchylny wyświetlacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

hej

ja bym nie patrzył na konkretne modele tylko na system.

w tej chwili na rynku liczy się canon i nikon lub jak kto woli nikon i canon.

Ja bym brał tylko coś z tych 2 systemów albo d60 nikona albo np 450/500d z canona z naciskiem na to drugie bo sam mam canona 40d

ja wybrałem canona bo mam kuzyna fotografa w tym systemie i łatwo mi cokolwiek od niego pożyczyc to jest dla mnie jedyny wyznacznik przy wyborze systemu canon i nikon w podobnych pieniadzach dostarczają nam niemal tej samej klasy sprzet tak wiec nie ma co robic tutaj jakiejs polemiki który lepszy

 

podejdz do marketu pomacaj oba wybierz ten który lepiej ci lezy w rekach a pozniej kup sobie gdzies na necie - bedzie duzo taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam na oku Olka 420 lub 520, Alphe 300, Nikona D60, Canona 1000D.

 

@yacenty to ma być body i obiektyw do 2 koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

nie bierz ani olka ani alfy - czemu? malo akcesoriów, mało alternatywnych obiektywów i innych gadzetów - ja miałem pentaxa i bardzo sie ciesze ze go sprzedałem. Puszka była rewelacyjna ale co z tego jak szkieł z AF jak na lekarstwo i jeszce w jakich cenach? to samo z innymi bajerami.

 

za 1600-1800 kupisz nikosia d60 albo canonika 1000d/450d trzeba tylko dobrze poszukac

mowie oczywiscie o kicie czyli puszka plus najprostszy obiektyw (18-55)

 

http://www.apcom.pl/product_info.php?products_id=49

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Ja Ci mogę polecić 1000d sam takiego mam i jestem zadowolony. Co prawda jest to amatorska lustrzanka ale jak dla mnie wystarczająca. A i mogę dodać ze ten model zdobył nagrodę ''Europejski Konsumencki Aparat Fotograficzny 2008-2009'' przyznawaną przez EISA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

to nie aparat ale fotograf robi foty ;) aparat tylko pomaga

duzą rolę jesli nie największa odgrywa obiektyw i jesli chcesz cos na poczatek to co nie wezmiesz to bedzie dobry wybór pod warunkiem ze N albo C, C albo N, dwa/trzy pozostałe systemy maja ograniczony arsenał akcesoriów a te tez sie przydaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kumpel tez mi polecał coś na K lub C. Jak wypadają kitowe szkła? Nie są za ciemne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

dla mnie są ale nie zapominaj ze powiedziałeś ze chcesz wydac 2tys.

moj obiektyw kosztuje obecnie ok 3.5 ;) a i tak jest tylko 4, jasniejsze kosztuja znacznie wiecej, no chyba ze stałoogniskowe (bez zooma)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na początek wystarczy to co daje kit. Potem można poszaleć ze stałką, nie koniecznie nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten Nikon co wstawiłeś nie ma LifeView i stabilizacji? Chciałbym coś, co posiada te opcje.

 

Dobrze, żeby AF miał sporo pól.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

nikon i canon nie maja stabilizacji w puszkach!!! nawet topowe modele jak d3 i 1d markIII

Life view to jest dopiero seria wyzej a wtedy musisz sie liczyc z kasa.

Szczerze? na LIFE VIEW nie zrobiłem zadnej normalnej foty - kiedys dla sportu i zobaczenia co to jest postanowiłem potestować - łapanie ostrości to tragedia, szybko wciąga baterie więc z tego nie korzystam.

Uważam ten ficzer za "chłyt marketingowy"

Stabilizacja - hmm, fajny bajer ale mam w obiektywie i używam dość sporadycznie, obiketywy kitowe juz najczesciej ja maja.

Zawsze możesz kupić coś od konkurencji bardziej napakowane ficzerami, ale co wtedy jak ci sie ten sport spodoba i bedziesz chciał rozwinąć system? Będziesz długo szukał akcesoriów i nie jednokrotnie przepłacał czy wolisz miec delikatnie gorszą puszkę ale duzo lepszy system i znacznie większe możliwości za mniejszą kasę?

Tutaj decyzji za ciebie nie podejme.

 

Dla mnie zakup Pentaxa K10D - ich najwyzszego modelu wtedy - to był błąd - puszka rewelacyjna, na poziomie C40D i N80, ale system beznadziejny :) cholernie drogi w utrzymaniu. Sprzedałem dołożyłem deczko i mam Canona i wszelkiej masci akcesoria na kazdym kroku.

Niestety lustrzanka to nie tylko puszka i jedno kitowe szkło, to cały system akcesoriów - w tej chwili już mam tego pół dużego plecaka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miałem na myśli stabilizacje w szkle. ;P

To oprócz puszki szkła za 2 rysia to jeszcze jest potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

gadałem dziś z moimi guuru ze szkoły foto, jedynie jeszcze mozesz myslec o alfie, ponoc w chwili obecnej tylko te 3 firmy sie licza

napisałem tu jeden watek co jeszcze jest potrzebne oprocz puszki i szkła, przelec go a pozniej wroc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orzel1009    0

ja też nosze się z zamiarem kupna lustrzanki.jako totalny amator z wiedzą na poziomie "żadna" wybieram pomiędzy A350 a D60. 99% zdjęć to są zdjęcia dynamiczne czyli w ruchu (dwójka urwisów) i ciekawi mnie jak się sprawuje stabilizacja (z tego co pamiętam alfa ma). biore też pod uwage późniejszy zakup lepszego obiektywu(na razie nie wiem jeszcze do czego się może przydać). w ręku lepiej lezy mi Alfa.co wy na to?pozdro! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

stabilizacja w dynamicznych scenach? dobry zart

tutaj tylko bardzo szybki AF - klasy Nikos D300 i szybkie szkło z jakimś wbudowanym silnikiem - np takie jak moja Lka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

To co Yacenty wysyłamy dla chłopa moje D300 i Twoją L-kę ?-niech se poskłada do kupy-a o rezultatach powiadomi na forum ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

taa ;)

no ale wy w N tez macie jakies odpowiedniki naszych Canonowych eLek - ja ten system znam tylko z opowiadań/internetu i tyle co czasem się zamienie z kumplem na warsztatach i biorę cykać jego d90

o szkłach C moge gadać długo o N - wcale, troszke wiedzy teoretycznej i praktycznej mam o systemie P - jego uzywałem przez 10miesiecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ostatnio w centrum Sony zauroczył mnie Sony HX1, ale wcześniej rozważałem zakup Lumix'a G1. Kompakty niestety mają tę wadę, że posiadają niewymienialny obiektyw i mniejsze matryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

popatrz sobie na G10, swietny polprofesjonalny kompakt od canona, nie jeden profesjonalista ma go w kieszeni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk1993    0

Abyś wybrał coś konkretnego dla siebie i później tego nie żałował, radzę ci przeczytać książkę o fotografii, dowiesz się co i jak, co z czym dopasować, ta książka jest o fotografii przyrodniczej ale pewnie będziesz fotografować nie tylko maszyny, ale i rośliny. Tą książkę poradził mi profesjonalny fotograf, powiedział że bez niej ciężko jest wybrać aparat z którego będziemy w pełni zadowoleni. :P

Link do tej książki, księgarnia znajduje się w Białymstoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

dobry zart

ksiazka ksiazka ale doswiadczenie doswiadczeniem

ja już mam 5 aparat z czego 2. lustro i dalej to nie jest to co bym chciał, ale to jest maksimum tego na co mnie akurat obecnie stac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Ale numer-pojęcia nie miałem o tej księgarni-no a w czwartek będę w Białymstoku więc może uda się tam skoczyć.

@Yacenty-a co byś chciał ?-widziałem ostatnio że mój kuzyn (o którym Ci wspominałem) śmigał na komuniach z nową Piątką Canona (no i z Twoją L-ką :P)-może będę u niego w niedzielę i się pobawię...

Najlepsze było pod kościółkiem-podpiąłem 70-300-no i okazało się że dostałem parę propozycji robienia (zarobkowego) zdjęć (musiałem się grzecznie tłumaczyć że ja tylko tak prywatnie :P)-fajnie się ludzie znają na obiektywach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    567

ja bym chciał poki co 5 mark II, a najelpiej 1 mark iv :P

oj znają się ludzie znają :P już tez miałem takie propozycje, szczegolnie jak założyłem tulipana i lampe błyskowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez robertbara
      Witam!
      Mam do przedyskutowania z Wami bardzo interesujący temat. Otóż jak jest dokładnie z prawami autorskimi do własnych zdjęć.
       
      Piszę ten temat z kilku powodów:
      1. Gazeta "Chłopska droga" w numerze 7 na stronie 5 zamieściła moje zdjęcie ciągnika JD z logo AF bez mojej zgody (oczywiście nawet mnie nie zapytali). :angry: :angry: :angry:
      2. Gazeta "Murator" przysłała mi do podpisania umowę o prawa autorskie do moich zdjęć (wcześniej do mnie dzwonili) za kwotę 50zł/zdjęcie. Czy potem już nic nie będę mógł z nimi robić, jak to właściwie jest?
      3. Podobnie działa konkurs RPT, gdzie po nadesłaniu fotki przechodzą na prawa autorskie redakcji.
       
      Pozdrawiam!

    • Przez oki39
      Skoro forum o fotach to i trzeba jakis poradnik zrobic.
      Piszcie swoje uwagi jak robic foty i wasze wlasne sprawdzone pomysly.
       
      Wiedz ja zaczne.
      1. Odpowiednia jasnosc foty
      2. Odpowiednia barwa kolorow czyli kolory jaskrawe, matowe itd.
      3. Fotografowany przedmiot. Jasli robimy fote powiedzmy na tapete to nie moze byc uciety jeden bok maszyny. Najlepiej jest jesli dana zecz znajduje sie cetralnie w srodku foty. Jesli maszyna ma byc uciete to dobrze bedzie jesli untiemy ja z obu stron mniej wiecej tyle samo.
      4. Tlo czyli wszystko przed i za fotografowanym przedmiotem. Osobiscie nie lubie gdy na focie znajduja sie krzaki, miedze, rowy itd. oszpeca fote. Zabudowania tak samo, nie na tle kazdego garazu da rade zrobic fote.
      5. Odpowiednie ustawienie maszyny. Np dzrzwi albo obydwie strony otwarte albo obydwie zamkniete.
      6.Ważne jest też światło. Słońce nie może wpadać bezpośrednio w kadr ani nie powinno się odbijać aby nie zmieniały ISO w aparatach cyfrowych. @quercus
       
      Narazie to tyle. Czekam na instrukcje innych. Piszcie w pkt. to bede edytowal pierwszy post i zrobi sie instrukcje z udzialem wszystkich. :huh:
    • Przez yacenty
      Witam,
      jakiego softu używacie do edycji zdjęć?
      Jakichś zaawansowanych kombajnów typu Adobe Photoshop? czy moze korzystacie z wbudowanych funkcji w Picassie?
       
      Pozdrawiam
      YacentY
    • Przez Kamil1998
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem lustrzanki. I chciałbym się was zapytać na co zwracać uwagę podczas kupna. Firma to Nicon lub Canon to wiem,ale co jeszcze?
    • Przez Nismo
      Witam,na pewno każdy to interesuje się rolnictwem nie raz oglądał na YouTube filmy o rolnictwie kręcone przez ludzi z pasją.Jakich  youtuberów lubicie oglądać?kogo subskrybujecie?na kogo filmy czekacie z niecierpliwością?
      Może zacznę od swojej osoby, bardzo lubię oglądać filmy: Pikus2182 i Vendt936 
       
      Temat ciekawy więc może warto wdrążyć go bardziej
×