Skocz do zawartości
skrok18

Pług kverneland

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dawid777    0

Pewnie że warto jeśli jest w dobrym stanie bo taka deska do kverdzia kosztuje coś koło 700zł :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Czlowieku nie zastanawiaj sie u mnie w okolicy taki pluzek to 5,5-6,5 tysiaca chodzi i w gorszym stanie jak ten.

Jak bedzie kupowal to zaczepcie go do ciagnika i zabacz czy korpusy sie ruszaja na boki, czy nie sa rozbite mocno. A tak widze ze jeszcze czesci robocze sa w calkiem porzadnym stanie.

Wiec polecam Ci w tej cenie nie znajdziesz lepszego pluga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

skrok18    1

No też tak myśle że warto tylko troche daleko tychy około Katowic .Jak myślicie ile za transport mogą wziąć?? dodam że mieszkam w okolicach Suwałk :P:) I trochę daleko :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Narazie się nie wyrobię z kasą bo za takiego obracanego kverlanda to chcą ok mniej więcej 10000zł a ten na kwadratowej ramie i widzę że chyba 16" ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Z transportem to wedlug mnie nie bedzie problemu :P

Tak jak mowi @ofsik bedzie najlepiej

A nie lepiej poszukac sobie cos co jest blizej jakiejs oferty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Z szerokoscia nie ma problemu w nim odkrecasz kazdy segment ramy i o jedno miejsce w lewo przesuwasz i masz 16 calowy. Przynajmniej tak w mojej okolicy wszyscy robia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

To jest tak jak w matematyce odwrotnie proporcjonalnie :P:) Czym bliżej tym drożej ,a czym dalej tym taniej to myślę ,że lepiej jechac dalej dać ok500za benzynę a w moim wypadku gaz ,benzyna to wolę jechać niż na miejscu przepłacać .Ostatnio znajomy kupił obracany pług Duro 4 skibowy 16" za 6000zł stan bdb za bydgoszcz jeżdził :) :)

 

@niudizajn Ale ty masz 4 skibowego na sprzedanie tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11
To jest tak jak w matematyce odwrotnie proporcjonalnie :P:) Czym bliżej tym drożej ,a czym dalej tym taniej to myślę ,że lepiej jechac dalej dać ok500za benzynę a w moim wypadku gaz ,benzyna to wolę jechać niż na miejscu przepłacać .Ostatnio znajomy kupił obracany pług Duro 4 skibowy 16" za 6000zł stan bdb za bydgoszcz jeżdził :):)

 

@niudizajn Ale ty masz 4 skibowego na sprzedanie tak??

 

Tak , mój jest 4 skibowy tylko , że na okrągłej ramie. Orze się nim elegancko tylko mi ciągnik trochę wietrzy i chce kupić 4 ale półzawieszaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Duro bym nie radził potem elementy robocze sam będziesz klepał albo bulił kwotę X za dorabianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

W tym materiale sie nie gną tylko pękają :P Jaki masz ciągnik do tego pługa? I ile jest mniej więcej km od ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Ja mam zetora 6945 książkowo ma 72 km coś w tych granicach . To jest odpowiednik zetora 7045. Na miejsce mam dokładnie 580 kilometry, trochę jechać trzeba :P:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

No to jednak trochę jest, dokładnie policz czy nie lepiej poszukać czegoś bliżej. Jak jest dobry to jeszcze ale jak to będzie lipa to wtedy pomyślisz a daliśmy ileś tam na paliwo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

To tak znalazłem identyczny pług w podlaskim nie daleko jakieś 100km ale za 7500zł . To jeśli za przejechanie 1200km we dwie strony za gaz dam ok250zł to raczej mi się opłaca jechać do Katowic. :P:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

zwrek ja mam taki pług 4skibowy i bardzo go chwale ale wogóle niewidze potrzeby i sensu wymiany sprężyn na resory.Noi ta cena to z 2tys zaduza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nimar1999    0

to nie jest pług Kvernelanda tylko Frauge budowa praktycznie ta sama tylko różniły sie tym że pługi Frauge mają sprężyny a Kvernelandy resory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

dokładnie tak jak kolega pisze wyżej to była współpraca tzn. pług kwernelanda a zabezpieczenia Fraugde ale to może i lepsza wersja jak orginał z resorem bo przy sprężynie to śrube dokręcasz i masz sztywniejsze zabezpieczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zvrek    1

Dzięki za Pomoc ;) Wujek wolał by zabezpieczenia resorowe(dla niego robię rozeznanie w pługach) jakoś nie widzą mu sie zabezpieczenia resorowe... No ale cóż może uda mi się go przekonać na ten pług i jeśli nie będzie zadowolony z tych zabezpieczeń to mu powiem że istnieje możliwość ich wymiany na resory. Pług będzie współpracował z zetorem 16145.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez wonda
      witam szukam pługa obrotowego najlepiej 3x50 lub ewentualnie  jakiejś lekkiej konstrukcji 4x 35(40) do 10 tyś
      ciągnik zetor 82km ziemie lekkie 4-6 klasa (dużo klinowatych pól). Obecnie ciągam pług zagonowy polski chyba(Bareła) 4x40 idzie bardzo ciężko (pcha ziemie a nie ją odwraca masakra)a efekt jeszcze gorszy ale zetorek sobie radzi.
      Może ktoś mi doradzi jakiś pług zachodni używany 3x50+ lub 3x45+ albo 4x tylko lekki żeby nie było problemu z manewrowaniem.
      Na aukcjach internetowych jest masa trójek ale 3x 30,35,40 myślę że to strata czasu,  jak polski pług 160 cm szerokość robocza który idzie ciężko zetorek daje radę to taki z podobną szerokością zachodni,  który idzie o niebo lżej też by sobie radził (podnośnik wzmocniony 2 siłownikami)  a pola też by ubywało. Kiedyś trafiłem na pług 3  nie znam dokładnie nazwy bodajże ( van gerlich) i właściciel mówił że ma szerokość 45 cm na korpus ale niestety był już zarezerwowany w sumie to szerokość  robocza 135 cm ale już lepiej niż 120 na kilkunastu przejazdach to jest już sporo.
    • Przez thomas015
      Witam, poszukuje opinii na temat pługa overum cx xcelsior f 
      https://www.olx.pl/oferta/plug-4-skibowy-obrotowy-overum-cx-xcelsior-na-zabezp-hydraulicznym-CID757-IDowOGM.html#23776f4fef
      Opłaca się go kupić?
      Mam około 50 ha rocznie do zaorania, ciągnik do pługa to Renault Ares 710 rz
    • Przez minor15
      Czy ktoś posiada takowy pług i jak go ustawić na najwęższą szerokość (na który otwór na każdym korpusie i ile klipsów na siłowniku) ?
    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich, poszukuję pługa do belarusa 920.2, moc 81KM, ziemie nie są tragicznie ciężkie ale zdarzają się bardzo ciężkie. Ogólnie lekko ciężkie obecnie ornych mam 12 ha ale stopniowo planuję zwiększać.
      Poszukuję pługa (nowego lub lepiej używanego).
      Zakresu cenowo jeszcze nie mam, ale ukrywam że im taniej tym lepiej.
       
      Z jakim pługiem (4 skibowym) poradzi sobie 920?
      Pozdrwiam, Dzony.
×