Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, zastanawiam się, na który się zdecydować, areał 100 ha ornej, III, IV klasa, ciągnik do pługa (5 x 50 ciągany, obracany) i zestawu siewnego (3m, agregat talerzowy z wałem oponowym + siewnik mechaniczny z radlicami talerzowymi i kółkami kopiującymi). 

Wydaje mi się, że na moich glebach Maxxum dałby radę, ale powiedzcie proszę, co myślicie o wytrzymałości jednego i drugiego, o kosztach eksploatacji, a szczególnie czy duża różnica w spalaniu będzie.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to obydwa podobne (elektrozawory, amortyzacja osi, kabiny, podłokietnik), skrzynie powershift, w Maxxumie 17x16, w Pumie 19x6.

 

Edytowane przez Maksu
Opublikowano

u mnie maxxum jeszcze ma silnik na zwykłej pompie, sam sklanialbym się ku przekładni power shift. Mi odpowiada. Dodam że pume 130 ma kolega wioskę obok cvx. Nie jest zadowolony,brak mówi jej mocy choćby w rozrzutniku.Robil chipa,nie wiele to dało wiec po okresie próbnym zrezygnował. Ogólnie jest moda na bezstopniowe traktory ale mniejsze opory są przy p.shift. rozumiem maxxum 6cyl.model bo tylko jeden jest wśród maxxumow,reszta czwórki.

Opublikowano (edytowane)

Dzieki :)

tak, silnik w Maxxumie 6 cylindrów, skrzyni cvx nie biorę pod uwagę ani w Maxxumie ani w Pumie.

Edytowane przez Maksu
Opublikowano

Ja mam maxuma i jestem zadowolony, choć może być trochę za lekki do tego sprzętu co piszesz a Znajomy ma puma cvx i jest zadowolony, a drugi ma na tej skrzyni 19x6 to średnio teraz wziął by cvx

Opublikowano

Czesc kolego. Mam dwie pumki. Starszą 130 i z wiosny tego roku 150. Polecam te ciagniki. Są na zwyklej skrzyni 18 na 6. Przydalaby się 19. Starsza wazy z obciaznikiem 7300. Nowa bedzie trochę ciezsza bo ma grubsze mosty ale nie wazylem. Jak masz pytania to pisz

Opublikowano

Dzięki :) najbardziej interesuje mnie średnie spalanie i na jakich glebach? Rozumiem, że jak polecasz, to żadnych poważnych awarii nie było? :) Jak długo 130 użyttkujesz?

Opublikowano

130 kupiona w 2014r zrobione 1150 mth i póki co nic sie nie dzialo. Spalanie dosc spore. Mam plug 4 skiby zagonowy ab 100 to okolo 18 litrow na hektar. Gleby od 3 do 6 klasy. Raczej lekkie. Nowszej pumki nie sprawdzilem ale tez sporo ciągnie z baku. Komputer na slupku pokazuje chwilowe spalanie to przy obciazeniu silnika 90 95 procent 28 litrow na godzine wskazuje. Ale wiadomo jak sie robi to nie caly czas z takim obciazeniem. Ale uwazam je za dosc paliwozerne,choc podejrzewam ze inne nowego typu tez tak moga paluc. Wczesniej robil wszystko pronar 1025a to on malutko palil.

Opublikowano

Dzięki Grzesior, my też właśnie powoli z MTZtów się przestawiamy. 82 zastapił Farmall 95a, a Maxxum/Puma ma działać z 1221.3. Spalanie faktycznie trochę wysokie, ale tu przyczyna może leżeć w nie do końca wykorzystanej mocy Pumy do takiego pługa, szczególnie, że z tego co piszesz, to lekkie gleby masz. No i fakt, że zagonowy też robi swoje. 

Dakota, a Ty Maxxuma masz w 4 czy 6 cylindrach? Ile bierzesz vogel nootem?

Opublikowano

Zadowolony, nawet bardzo, awarię to przetarty wąż od powietrza, naprawa 1 zł we własnym zakresie i cieknacy jeden siłownik podnośnika, póki co nie zrobiony, ale to tylko tak jakby się pocil trochę, poza tym bardzo wygodny i przyjemny ciągnik,

Opublikowano

Mam maxxuma 125 multicontroller z 2016 roku, więc jeszcze na 6-ciu cylindrach. Przekładnia 17x16 typu powershift. Ogólnie ciągnik bardzo fajny, na razie bez żadnych awarii. Maszyna ma przepracowane 660 mth. W samym ciągniku nie dostrzegłem jeszcze większych wad. Skupię się na skrzyni, bo ta ma ich kilka: 

1. Oczywiście hałas wydobywający się z niej, zwłaszcza podczas cięższych prac. W pewnym stopniu wynagradza to dobrze wyciszona kabina (w wersji bez multicontrollera jest gorzej, ponieważ ta ma gorsze wyciszenie) 

2. Pomiędzy przełożeniami 4-5, 8-9, 12-13 następuje przerwanie napędu o ile pomiędzy 12-13 nie jest to tak bardzo uciążliwe, o tyle pomiędzy tymi dwoma pierwszymi jest gorzej. Tutaj podam przykład: pracujesz sobie w ciężkich glebie, ciągnik jedzie jeszcze jako tako, a chcesz zredukować na tę wcześniej wspomnianą czwórkę. Ciągnik się zatrzymuje do 0 i dopiero po zatrzymaniu rusza, co nie wychodzi mu z łatwością.

Mimo tych minusów jest to sprawdzona przekładnia, pozbawiona wad ukrytych. Jeżeli nie przeszkadzają Ci te dwa minusy, z czystym sumieniem mogę polecić Ci maxxuma, na mojej farmie daje radę.  W pumie masz dostępne 3 przekładnie. Pierwsza działa podobnie jak w maxxumie, druga to fullpowershift, tam nie ma przerwania napędu. Wszystkie przełożenia zmieniają się bez rozłączania napędu.  A trzecia to wiadomo CVX. Jeżeli już zdecydujesz się na pumę weź tylko i wyłącznie tę drugą opcję, warto dopłacić do przekładni coś około 8 tyś. Na pewno będziesz zadowolony.  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v