Skocz do zawartości

Renault ares problem z układem paliwowym/elektrycznym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy chodzi dokładnie o aresa 696 2003r  problem polega na tym że ciągnik gdy dostanie obciążenia dusi się jak by mu brakowało paliwa i oświeca się kontrolka wskazująca jakiś błąd, filtry wymienione i nic nie pomogło, gdy zacznie go duśić to wystarczy przegazować i jest troche lepiej lecz śilnik dalej chodzi jak by na 5 cylindrów dodam jeszcze że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie ale po ruszeniu np w orce traci moc, miał ktoś może taki przypadek lub wie co może być?

Z góry dzięki pozdrawiam

Opublikowano

Ten ciągnik to nie jest pełen mechanik tylko włożono już weń elektronikę i bez podpięcia programu diagnostycznego się nie obędzie, bo za dużo jest czujników, które mogą sprawiać, że komputer nieodpowiednio steruje silnikiem.

Typowanie na odległość, czy teksty typu "u mnie to było ...." na niewiele mogą się przydać i są że tak powiem wróżeniem z fusów.

Podpinasz METADIAG-a  i wszystko jasne.

Opublikowano

można też sprawdzić najpierw podstawowe rzeczy tj wszystkie przewody gumowe od paliwa podkładki miedziane na śrubach przelotowych jeśli masz pompke zasilającą mechaniczną to też wypadało by sprawdzić chyba że jest elektryczna to można by też zobaczyć czy daje odpowiednie ciśnienie

Opublikowano

Śrubki,podkładki,pompka,przewody na 100% odpadają jeździłem ponad rok bez pompki i palił idealnie,  kolego @AlaCapone pewnie tak się to skończy tylko niestety u mnie serwis claas który jest dość daleko i dziady kasują jak za złoto a pojęcia o robocie zero! wiecie może czy gdzieś w internecie można sobie kupić jakiegoś kompa by pokazał błędy?

Opublikowano

Wpisz w wyszukiwarkę frazę: "metadiag interfejs renault claas" a z pewnością wyskoczy lista. Na olx coś znajdziesz.

Byłoby dobrze, gdybyś znalazł z softem "PL" oraz interfejsem zarówno CAN, jak i ISO ze wszystkimi kablami, czyli pełen zestaw diagnostyczny.

Przed zakupem musisz wiedzieć co kupujesz i jak go obsługiwać, bo po zakupie mogą być problemy. Cena ...

Opublikowano

zależy z jakich okolic jesteś jeśli gdzieś pomorskie warmińsko-mazurskie lub okolice to mam gościa z którym współpracowałem i zajmuje się claas MF jd fend i podobnymi diagnostyka i naprawa gość długo robił w dużej firmie z Tarnowa jakbyś chciał to pisz na pw dam ci nr

Opublikowano

@witejus dzięki ale przerabiałem już ten serwis, raz serwisant siedział u mnie 7h i większość czasu konsultował się z kolegami przez tel bo bladego pojęcia o robocie nie miał, a no koniec usłyszałem że prawdopodobnie może to być to..., no i że jestem biedniejszy o 1200zł.

Opublikowano

@witejus dzięki ale przerabiałem już ten serwis, raz serwisant siedział u mnie 7h i większość czasu konsultował się z kolegami przez tel bo bladego pojęcia o robocie nie miał, a no koniec usłyszałem że prawdopodobnie może to być to..., no i że jestem biedniejszy o 1200zł.

To po co płacić za nie zrobioną robotę...

Opublikowano

te modele miały problemy z układem wtryskowym a właściwie z elektronika sterująca nim wadliwe umiejscowienie kompa skutkowało tym ze po iluś tam latach potrafił się spalić lub zwyczajnie od drgań popsuć czasami wystarczyło piny w kostkach poprawić a czasami kompa wymienić .moich dwóch kolegów to przerabialo , jeden w aresue697 zmieniał komp jakiś używany za 3500 z zaprogramowaniem a drugi w 816 piny robił i kompa do kabiny przenosił

Opublikowano
Dnia 9.09.2017 o 21:37, farmervip napisał:

@zbych to mówisz żeby śmiało wołać serwis i nie płacić? :D

Nie bardzo rozumiem co w tym zabawnego, jeśli wołasz serwis Claasa to oczekujesz naprawy i płacisz za wykonaną usługę , a nie za miły przyjazd na podwórko... Jeśli przysłali "fajtłapę" który nie wie po co przyjechał to niech sami płacą za niego, a Ty czekasz na kolejnego który zrobi robotę i dopiero zapłacisz. 

Opublikowano

Zadajmy sobie pytanie czemu tak nie jest ? Może po prostu na to pozwalamy... Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru wykonania naprawy/usługi. Temat jest prosty tzn. sprzęt działa to podpisuję, jeśli nie działa to nie podpisuję. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Staram się tak działać na codzień i nie wyobrażam sobie płacić kasy za coś czego nie mam ew. konsekwentnie korzystam z rękojmi/gwarancji która mi się należy. Sorry takie życie.

Nieraz kosztuje to dużo czasu i nerwów ale i tak warto, chociażby dla tzw. zasady żeby pokazać że rolnik nie zawsze jest przysłowiową piz...ą...

Cytat

 

 

Edytowane przez zbych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v