Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Czy ktoś z forumowiczów posiada takową maszynę? ;) Ojciec chce sobie taki kupić ale nie wiem czy to jest dobry pomysł. MA chyba z 5 ha ale uparł sie że musi mieć z przednim napędem ;) Nie mogę nigdzie znaleźć opinii na temat tego modelu. Czytałem o innych modelach Same na forum i zdaje się, że te ciągniki są chłodzone powietrzem... czy nie przeszkadza to podczas ciężkich prac? Nie przegrzewa się? Jak wygląda dostęp do części do tych ciągników w Polsce?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam Vektorrr

 

hmmm czyżby nikt nie miał kontaktu z takim ciągnikiem? Dziś staruszek był oglądać jakiegoś innego SAME'a.. Corsaro 70 (4x4) może na temat tego ciągnika ktoś się wypowie. W mojej okolicy nikt nie śmiga SAME'em i nie wiem czego można się spodziewać po takim ciągniczku. Ten, którego dziś ojciec oglądał wygląda bardzo dobrze - wszystko wydaje się być sprawne (pompa, hydraulika) troszke wspomaganie słabo działa, tzn jak się kręci w prawo jest ok a jak w lewo już gorzej. No i nówka kabina ;) Bardzo proszę o jakiekolwiek uwagi, sugestie na temat tego modelu (lub ogólnie o starszych traktorkach SAME.. z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano

Szkoda (?) że nikt takim nie śmiga... przeglądałem tę stronkę już wcześniej.. raczej chodziło mi opinie związanie z użytkowaniem ale jak nikt nie ma to chyba niczego się nie dowiem. Będę pierwszym posiadaczem tego potwora ;);););)

Opublikowano

co do przegrzewania to nie powinień się prz4egrzewać ja mam deutza 6 tłoków chłodzonego powietrzem to nie mam problemów z temp a niekiedy daje mu nieżle popalić w robocie jak mi się spieszy

Opublikowano

ja mam same laser 90 z 1989r, spalanie wpożądku, zwinny, mocny, wszystko sprawne. na chłodzenie nie narzekam i jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś narzekał. troche mi oleju bierze, ale nie widać żeby kopcił i odmą też nie wyrzuca więc chyba spala go , silnik może trroche już zjechany ale pali dobrze i siłe ma więc nie ruszam. polecam tą marke, pozdrawiam

Opublikowano

Teść ma takiego i jest zadowolony. Twierdzi że mało pali w porównaniu do C-360. Ma przelatane 7000mth ale silnik igła, jedynie z podnośnika trochę cieknie ale to jest do ogarnięcia.

Opublikowano

Ja mam same explorer z 86 roku, konstrukcyjnie zbliżony do rollerka i explorera, a wiele elementów identycznych. Niestety czasem psują sie bzdurne drobne części i pojawia sie problem. W okolicy nikt nie ma katalogow do same nie sprzedawanych w polsce i częsci trzeba załatwiać z zagranicy. Na przykład za linke obrotomierza po 3 tyg oczekiwania zapłaciłem 140 zł. Poszukaj czegoś co łatwo szybko i tanio naprawisz. Polecam mtz

Opublikowano

u mnie w laserze też mi się linka popsuła ale założyłem od sześćdziesiątki, pasuje tylko trzeba z jednego końca pancerz zmienić. ja mam katalog części do lasera, jest w języku włoskim ale same rysunki wiele pomagają.

Opublikowano

Też chciałem bawić sie w zmiane osłon na linkach od innych ciągników ale zdecydowałem sie na oryginalną. Nie chodziło mi o sposób naprawy danej awari tylko pokazanie na przykładzie problemów z dostępnością częsci i ich ceną. I zwracam tutaj uwage że jest to nowszy i o wiele częściej spotykany ciągnik od tego Centuriona. Katalog części? prosze bardzo http://www.trattore.it/

Opublikowano

Witam!Nie chce przechwalać ale ja mam same taurusa oraz minitauro oba maja po 60km o raz explorera 70km i zdarzaja się usterki typu zerwana ilnka itd ale to ogolnie jedzie się z czymś takim i dobierają z tego co mają na półkach.Miałem kiedyś c-360 i zmieniłem na same taurusa-niby dziadek ale w porownaniu do 60-tki to tak jakby postawic mercedesa kolo trabanta.Fajna kabinka z wentylacja,wyciszona i wspomaganko.Otatnio doczekał sie kapitalki a to dlatego ze poprzedni właściciel nie dbał o olej i na panewkach porobiły się konkretne rowy!!!Silnik 3 cylindrowy.koszt panewek 250zł komplet,szlif wału 150zł.cylindry dalem znajomemu do regeneracji(miały progi) koles wytoczył troche środka i wstawił nowe tuleje i cylindry jak nówki-koszt 280zl za 3szt.Pierścienie miałem dobierane w fabryce pierścienie Prima w lodzi a uszczelki pod głowice pasują od T-25.Zawory sam podocierałem a prowadnice idealne i co może dziwne ale nie posiadaja uszczelniaczy.Natomiast silniki wytrzymują naprawde wysokie temperatury.Może zaskocze wielu z was ale SAME były wysyłane do afryki nawet ze względu na swoją odporność na temperatury. Sam nie dowierzałem i zrobiłem patent.Kupiłem zegar i czujnik temperatury oleju od T-25 i czujnik zamotowalem na samym dole miski olejowej-zdemotowałem miske,nawierciłem otwór,przyspawałem odpowiednia nakrętke z gwintem pod czujnik,kawałek instalcji zegar zamontowałem na tablicy i wszystko działa.Maksymalna temperature jaka pokazał mi raz zegar to bylo 70stopni przy bradzo ciężkiej pracy w lato.Trzeba tylko przemyć co jakiś czas tak profilaktycznie cylindry(te żeberka na nich) aby miały chłodzenie.W razie problemów z traktorami SAME zwłaszcza tymi starszymi służe pomocą w naprawie silnika itd.Jakby co to mój nr 791143699

Pozdrawiam wszystkich użytkowników SAME i nie tylko!

Opublikowano (edytowane)

Same Centurion zalezy jaki rok kupujesz i jaki model ale maja bardzo słabe szkrzynie muj ojciec juz zmieniał tryb 4 biegu i muj jest bez przedniego napedu ale muj sasiad ma z przednim i mu cała skrzynia siada wiec lepiej ci nie radze. Same i lamborghini to sa takie same ciagniki tylko inny kolor i zalezy jaka kabina wiec nie radze kupywac tego same lepiej dołuz wiecej do lepszego bo wydasz wiecej na jedno czesc niz na ten ciagnik wiec jak ja za tryb 4 biegu dałem 4 tysiace z groszami a mam same centurion 75 bez przedniego napedu.

Edytowane przez habra
Opublikowano

A czesci do same trzeba sprowadzac z zagranicy bo w polsce nie ma dostepu z czesciami,ale za to same maja bardo dobre silniki jak oczywiscie kazdy dba o oleje itd..

Opublikowano

To co się najczęściej psuje i jest typowe bez problemu dostaniesz. Teściowi siadła pompa hydrauliczna to w zwykłym sklepie z częściami ściągnęli mu w kilka dni nową.

Opublikowano

 

Witam panowie!

 

Mam pytanie. Gdzie mogę dostać komplet obciążników na przód do Same Centuriona 75 export? Z góry dziękuje. I jeżeli miał by ktoś katalog części do owego modelu to był bym bardzo wdzięczny za udostępnienie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem Same Centurion 75 4x4 :)  Silnik deutz  chłodzony powietrzem, cztery cylindry, spalanie podobne do ursusa c 360, hamulce 4x4, blokada, wałek dwa stopnie, sprzęgło do wałka, 16 biegów do przodu, 8 do tyłu. Moim zdaniem nadaje się na 5 hektarów. Posiadam go i jestem zadowolony  :)

Opublikowano

Witam  :)  jestem posiadaczem Same Centurion 75 4x4 .  :)  Silnik chłodzony powietrzem, nie przegrzewa się, nie trzeba przerywać pracy z jego powodu pracuje cały dzień i " Nic mu się nie dzieje"  ;) Posiada : dwa stopnie wałka, osobne sprzęgło do biegów i do wałka, 16 biegów do przodu 8 do tyłu, blokada 4x4, hamulce tzw. suche, spalanie podobne do ursusa c 360, reduktor, wspomaganie kierownicy. Jestem z niego zadowolony, chodzi prawidłowo, polecam  :)

Opublikowano

witam niedawno kupilem centurion 75 4x4  ale dalem wal do szlifu i okazalo sie ze jest pekniety szukam drogiego i nigdzie nie moge znajsc czy mozna wstawic od nowszego modelu albo cos dopasowac czy moglbys mi jakos doradzic 

20191205_160524.jpg

20191205_154637.jpg

Opublikowano

Witam serdecznie,

Jestem zainteresowany zakupem traktora Same Centurion 75 Export 4x4 z roku 1984. Proszę napiszcie mi na co zwracać uwagę przy oględzinach takiego sprzętu, ponieważ nie miałem z tą marką styczności:

- co jest awaryjne

- jak sprawdzić wszystkie podzespoły, silnik, mosty, napędy, skrzynie

- ile kosztuje eksploatacja

- jak z częściami

- jakie spalanie

Dziękuje i pozdrawiam.

Same Centurion 75 Export.jpg

Opublikowano

Witam ja go kupilem za nieduże pieniądze ale praktycznie wszystko trzeba bylo remontowac czesci trochę jest A le są strasznie drogie i nie wszystko np łożyska 2 sztuki 1200 na zamówienie z zachodu dużo jest za to jest używek i to ratuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v