Skocz do zawartości
Zetix

Kąt wtrysku 6ct107

Polecane posty


Zetix    1

Heja!

Pacjent to Z056 z oryginalnym silnikiem 6ct107 z rekorda. Zrobione wtryskiwacze od podstaw, założona nowa sprężarka sezon temu no i po tegorocznych naprawach wtrysków FAKT nie kopci tak przy odpaleniu na niebiesko, ale jak się nagrzeje i daje mu gazu to zamiast ciemnego wali niebieskim (widocznym) Pompa wtryskowa była sprawdzana i jest dobrej kondycji także przeleciałem przez całe forum i znalazłem podpowiedź, że trzeba wyprzedzić trochę zapłon :) Od razu uprzedzam, że filtry oleje zmienione a apetyt na olej 6ct107 ma bardzo mały :)

Tylko teraz chciałbym się was spytać jak tego dokonać? Jakiś mały foto-instruktaż żebym mógł to wykonać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

od strony na obudowie koła zamachowego masz pokrętło pociągasz do siebie i przekręcasz a w lewo na wtrysk będzie widać przez okienko WTR obracasz silnikim do momentu zablokowania się silnika a na kole od pompy powinna pojawić się kropka lub kreska która powinna się zgrać z wziernikiem od pompy ja nie widać to odblokuj pokrętło na obudowie koła  zamachowego pociągając do siebie i przestawiając na prosto przekręć trochę wałem w tą samą stronę znów przestaw pokrętło na WTR i kręć do zablokowania.Jak pojawi się kreska w tych okolicach wziernika a nie zgrywa się z nim to popuść 2 śrubki 8 na kole pompy i ustaw centralnie w wziernik i tyle.A jak kopci na niebiesko to za wczesny kąt wtrysku.A po ustawieniu kąta przestaw pokrętło na kole zamachowym na położenie środkowe  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zetix    1

A ten trik z odsunięciem pompy od silnika zadziała? Kiedyś pamiętam że robiłem tak w c360 jak kopciła na niebiesko to delikatnie ją wycofałem "na oko" i było ok :) Znaczy teraz do końca nie pamiętam czy docisnąłem ale jakiś taki zabieg robiłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


balcerek1    91

Nie zadziała bo w tych silnikach pompa jest na stałe tylko przestawiana na sprzęgle i możesz delikatnie cofnąć ale to ustawienie jest prosta jak 2 metry sznurka w kieszeni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zetix    1

Tabliczka znamionowa pokazuje 6CT107/r3 rok budowy 78' moc 135km

Jutro będę kombinował z tym kątem wtrysku jak coś będę pisał/ robił fotki :) Muszę tam wszystko wyczyścić bo jest zasyfione i ciężko się połapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      jakie powinny byc robocze (max) obroty silnika i jakie powinny byc max obroty mlocarni? bo u mnie chyba cos jest nie tak...
       
      i wie ktos moze gdzie jest czujnik obrotow silnika?
    • Przez Rapid22
      Witam jeżeli ktoś mógłby pomóc mam taki problem potrzebuję jakiegoś schematu lub zdjęcia podłączenia dmuchawy nawiewu kabiny w Bizonie Z058 rocznik 1989. Generalnie najbardziej potrzebna mi jest jak to idzie na te trzy klawisze samochodowe na górnym panelu. Szukałem info w necie na ten temat jedynie natknąłem się na schemat instalacji bizona rekord ale jedynie jest na nim schemat podpięcia górnych świateł roboczych, które i tak nie za bardzo odpowiadają tej wersji którą mam. Jeżeli ktoś cokolwiek ogarnia w tym temacie proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę.
    • Przez Rapid22
      Witam mam pytanie czy może wie ktoś lub ma jakiś schemat instalacji połączeń elektrycznych w kabinie Bizon Rekord Z058 z 1989 roku. Co prawda posiadam cały schemat inst. elektrycznej jednak zawiera ona jedynie połączenie górnych świateł kabiny. Brakuje mi podłączenia wycieraczki na klawisz oraz dmuchawy. Problem polega na podłączeniu kolorów kabli do klawisza/przycisku włączenia jest tam kila różnych kolorów kabli chodzi aby odpowiednio je połączyć na przycisk. Jeżeli ktoś wie jak to ma być lub ma coś na ten temat proszę o odpowiedź w komentarzu
    • Przez michasko
      Mam pytanie czy ktoś wyciągał orbitrol, bo gdzieś od góry leci mi olej nawet teraz jak kombajn jest nie ruszany to kapie. Oringii tam gdzie rurki przechodzą wymieniłem i nic nie pomogło
    • Przez Dario23
      Cześć!
       
      Zakupiliśmy niedawno niebieskiego bizona rekorda (rok produkcji 2001) i mamy problem ze sprzęgłem. Tam zdaje się jest sprzęgło hydrauliczne, a zbiorniczek na płyn, z tego co mi brat mówił, znajduje się chyba przy drążku zmiany biegów. Płyn jest, natomiast problem polega na tym, że sprzęgło łapie dopiero przy na maksa wciśniętym pedale sprzęgła. Na pewno musi być jakaś regulacja, więc jeśli ktoś z was ma takiego rekorda to prosiłbym o pomoc jak i gdzie je ustawić.
       
      Jeszcze jedna mała sprawa. Na joysticku od jego zewnętrznej strony tam gdzie znajduje się palec wskazujący jest przycisk, o którym instrukcja obsługi nic nie mówi. Czy wiecie do czego on służy?
       
      Jeśli posiadacie lub posiadaliście takie rekordy - niebieski z lat 2000-2004- to napiszcie proszę na co zwracać uwagę przy ich użytkowaniu, co wymienić przed sezonem i czy jest duża różnica w użytkowaniu w porównaniu do bizonka Z056.
       
      Dzięki z góry za wszelką pomoc!
×