Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

<p>Witajcie! Mam w swoim Zetorze 7011 problem, który już nie raz był przerabiany na tym forum: olej w chłodnicy. Jestem pewny, że to olej, bo widzę i czuję jego zapach. Olej ma kolor rudy, jasnobrązowy, robi się rosół i cały czas go przybywa, bo mimo płukania układu, olej nadal się pojawia. Zatyka chłodnicę i silnik się grzeje. Myślałem, że to uszczelka pod którąś głowicą, ale uszczelki jak nowe (głowice już ściągnięte i raczej szczelne) Tuleje też powinny być całe (są prawie nowe, jeszcze ślady są po honowaniu). Dodam, że obieg wody jest spokojny, bez bulgotów. Dawniej był zalewany wodą, ale teraz chodzi na płynie. Może gdzieś przegnił blok. Niewiem, dlatego proszę Was o pomoc.</p>
<p>P.S. Wody nie ma w oleju!</p>

Opublikowano

sprawdzałeś głowicę czy na oko mówisz że szczelna? uszczelka też może wyglądać jak nowa a może przepuszczać, w przypadku pękniętej tulei czesciej miałbyś wodę w oleju i przy zapalaniu traktor dymiłby Ci na biało.

Opublikowano (edytowane)

<p>Ale nawet jak głowica pęknięta, to nie powinno czasem mi bulgotać w chłodnicy?</p>
<p>EDIT: Głowice były u specjalisty i są dobre. Ale to i tak przyczyna nie leży w głowicach ani uszczelkach, bo tam nie ma oleju pod ciśnieniem, który mógłby się przeciskać do wody/płynu. Będę jeszcze patrzył kamerką do bloku. Jak macie jakieś pomysły to piszcie.</p>

Edytowane przez Sofik2
Opublikowano

A uszczelniacze między tuleją a blokiem nie puszczają gdzieś ?

Tylko nie wiem czy wtedy woda do oleju nie pójdzie a nie jak u ciebie na odwrót.

Opublikowano (edytowane)

Wtedy woda by szła do oleju. Ale prawdopodobnie zlokalizowałem przeciek. Otóż jak jest kranik w bloku do spustu płynu z układu to pod nim pod kątem 90° przebiega magistrala olejowa, a traktor był prawdopodobnie rozmrożony i jeździł na wodzie, więc ten wypust rozmroziło, a że jeździł na wodzie to przegniło i teraz z tej magistrali olej pcha się do wody, bo chyba nie ma innego miejsca w tym silniku gdzie olej pod ciśnieniem spotyka się bezpośrednio z wodą. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

EDIT: Problem zażegnany. Potwierdziły się moje przypuszczenia. Ścianka wypustu została uszczelniona i olej już nie idzie do wody. Dziękuję za pomoc. Temat wyczerpany.

Edytowane przez Sofik2
Opublikowano (edytowane)

mieliśmy ten i sam problem z olejem w w układzie chłodzenia (zetor 5011)  ,ale  wywalało płyn przez korek . U nas przegniły tuleje ( chodził wcześniej tylko na wodzie ) i to była przyczyna .

W jaki sposób uszczelniłeś ten wypust ????

Edytowane przez DarekD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v