Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Jest to mój pierwszy post na tym forum.

 

Zakupiłem w ostatnim czasie pług Lemken Opal 90 w wersji 2 +

pług posiada obrót na jeden wąż. Jak testowaliśmy go u faceta od którego go kupiłem to obrót działał prawidłowo.

 

Po podpięciu pługa do mojej sędziwej c360 brak jest obrotu - tzn. siłownik próbuje dopchać pług do ogranicznika a nie cofa go aby umożliwić obrót pługa.

 

Moje pytanie jest takie czy po demontażu węża i rurek przy siłowniku powinien on się swobodnie schować czy musi być ciśnienie do schowania.

 

Zdemontowałem cały osprzęt siłownika i siłownik jest w pozycji całkowicie wysuniętej. Sprężyny powrotu są napiętę na max-a nie jestem w stanie ich zdemontować ani nie jestem w stanie wsunąć tłoczyska. czy ktoś kto ma ten siłownik w lemkenie jest w stanie go wsunąć po odprężeniu oleju.

 

 

 

 

Opublikowano

Ale jak potrzebne ciśnienie? Żeby tłok sie schował musisz dać na wolny spływ (tak jak przy opuszczeniu przyczep), kiedy tłok sie schowa to szybko podajesz ciśnienie i pług jest obrocony. Ciśnienie dajesz żeby wysunąć tłok a żeby schować to wolny spływ.
A patrzyłeś czy w ogóle ooej idzie wężami? U mnie w zetorze końcówka miała gwint spier... i nie dokręcała sie do końcs i nie puszczała oleju.

Opublikowano

Może są założone jakieś dławiki na przewodzie? Ja tak miałem w agregacie uprawowo siewnym.

Opublikowano (edytowane)

Tak olej idzie.

 

Ktoś rozbierał może ten siłownik. Czy przypadkiem w środku nie ma jakiejś kolejnej sprężyny?,

bo za diabły nie mogę go wcisnąć do środka - niestety nie dysponuje prasą hydrauliczną aby spróbować wcisnąć go na siłę.

Bo skoro teraz mam odłączone złączki od siłownika (wszystkie łącznie z wykręconym zaworkiem z tej kostki)  to tłok powinien się schować od naciągu tych 2 sprężyn zewnętrznych.

Chyba, że po prostu mój jest zablokowany i muszę go wymienić. fakt fakem mam coś nie tak z rozdzielaczem bo ruszając rączką od wyjść hydraulicznych,  pług opada na dół.

 

dziś będę wymieniał pompę i rozdzielacz bo oba te elementy pamiętają jeszcze fabrykę i nie były wymieniane a ciągnik mam od nowości.

 

edit:

 

Nie ma żadnych dławików.

Dzwoniłem do firmy która sprzedaje części do lemkena i gość się upierał, że według numeru seryjnego ja mam siłownik który wewnątrz posiada 3 sprężynę która wypych tłok na zewnątrz. Bo zamawiał ostatni klientowi siłownik i przyszedł w pozycji wysuniętej i za diabły nie szło go złożyć. Podobno wersji siłownika jedno przewodowej jest 3 albo 4

i jedna seria wymagała podania ciśnienia aby wsunąć tłok a wolny spływ powoduje wysunięcie tłoka z siłownika. Na moje pytanie po co są sprężyny ściągające na zewnątrz powiedział, że po to aby tłok wysuwał się na wolnym spływie powoli żeby nie dochodziło do udeżeń o ograniczniki obrotu.

 

dziś jak wymienię pompę i rozdzielacz to podłącze siłownik tak jak powinien być fabrycznie.

 

coś mi się przypomina, że jak gość co sprzedawał mi pług pokazywał czy działa obrót  to 1 faza obrotu była szybka i wąż się napinał od ciśnienia a gdy doszło do przerzucenia pługa w drugą stronę to przesówał rączkę od wyjścia hydraulicznego w przeciwną pozycję i pług kończył obrót  bardzo powoli tak jak by był na spływie oleju pod działaniem sprężyny wewnętrznej.

jeśli wysunięcie było by pod ciśnieniem to domknięcie obrotu było by szybkie.

 

@cyprian1219

 

może masz rację ale tak na logikę.

Przez przypadek urwiesz węża lub wciśniesz zaworek w szybkozłączce gdy pług jest odpięty i stoi sobie w garażu to co nagle dojdzie do obrotu układu zawieszenia pługa. no bo przecież sprężyny powinny ściągnąć siłownik.

czy jest ktoś kto posiada siłownik na jeden wąż i może sprawdzić czy po wciśnięciu zaworka w szybkozłączce i swobodnym wypływie oleju jest możliwość ruchu układu zawieszenia.

 

 

Edytowane przez rafalwajda
Opublikowano

Taki siłownik powinien sie swobodnie schować. U mnie po wciśnięciu tej kulki od złącza olej wystrzeliwuje z węża i tłok sie chowa, pomags to w podczepianiu pod ciągnik. Po odkręceniu węża powinieneś dosłownie dostać olejem w twarz. A nie same sprezyny obracają pług, ale też sama jego masa, środek ciężkości za obrotnicą.
A jeszcze mi sie przypomniało... Ja mam tam taką blokadę w niemeyerze. U mnie działa to na zasadzie jak podniose pług to łącznik centralny powinien wcisnąć dźwigienke w dół i otworzyć przepływ oleju. Tyle w teorii bo to nie działa i olej powinien płynąć tylko na podniesionym a da sie nawet na opuszczonym.
Nie masz tam gdzieś właśnie takiego zabezpieczenia na tłoku?

Opublikowano

<p>

Taki siłownik powinien sie swobodnie schować. U mnie po wciśnięciu tej kulki od złącza olej wystrzeliwuje z węża i tłok sie chowa, pomags to w podczepianiu pod ciągnik. Po odkręceniu węża powinieneś dosłownie dostać olejem w twarz. A nie same sprezyny obracają pług, ale też sama jego masa, środek ciężkości za obrotnicą. A jeszcze mi sie przypomniało... Ja mam tam taką blokadę w niemeyerze. U mnie działa to na zasadzie jak podniose pług to łącznik centralny powinien wcisnąć dźwigienke w dół i otworzyć przepływ oleju. Tyle w teorii bo to nie działa i olej powinien płynąć tylko na podniesionym a da sie nawet na opuszczonym. Nie masz tam gdzieś właśnie takiego zabezpieczenia na tłoku?

</p>
<p>Problem udało się rozwiązać </p>
<p>Powodem zablokowania siłownik w pozycji wysunięte było podwinięte uszczelnienie na tłoku. Pojechałem do kolegi na prasę hydrauliczną złożyliśmy siłownik na siłę zdemontowałe. Sprężyny wyciągnąłem tłoczysko i uszczelnienie było podwinięte. Szybki wyjazd do Krakowa do sklepu z uszczelnieniami dopasowanie uszczelnienia i pług pracuje jak marzenie. Koszt naprawy 100 zł z paliwem. </p>
<p>A wracając do twojej wypowiedzi mój siłownik posiada tzw. Zamek i najpierw trzeba nabyć ciśnienia i przesunąć rączkę na wolny spływ i dopiero wtedy siłownik się cofa.  Bez wstępnego nabycia ciśnienia nie ma mowy o złoźeniu się siłownika</p>
Opublikowano

To ale naczarowali z tym pługiem... A u mnie w niemeyerze wszystko działa prosto na logike tak jak powinno być...
No i tak, to działa tak jak napisałeś wcześniej. Jak sie wąż uwie albo podczas wciskania kulki za mocno sie ją wciśnie albo sie jakoś zablokuje w wężu to głowiczke cofnie do pozycji wsuniętego tłoka. Ale zawsze można podpiąć wąż do ciągnika i podać olej i wyprostować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez alvaroalvaro78
      Cena 90000zł NETTO. Krajowy od
      1. właściciela a zarazem operatora. Stan bdb. Pracował na 80ha. Konfiguracja :
      - Szerokość robocza 21/18m
      - Zbiornik gł. 3000l + zbiornik na czystą wodę 300l
      - 2xpompa 160-tka
      - Cyrkulacja cieczy
      - Przekładnia zwiększająca prześwit
      - Opony 12.4 R46 rozstaw 180cm
      - Amortyzacja dyszla
      - Stopa podporowa hydrauliczna
      - Boczny rozwadniacz
      - Błotniki
      - Przezroczysta obudowa filtra ułatwia kontrolę zabrudzenia
      - Elektryczne poziomowanie - przesuwanie środka ciężkości
      - Sterownik 7 sekcyjny ME
      - Głowice potrójne Teejet z końcówkami "2"eżektor, "3" eżektor, "4" zwykłe.
       


    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez Suchorski_15
      Witam, mam pytanie odnośnie ładowarki teleskopowej jcb 526-55 kupiliśmy ja okolo roku temu I od początku był Z nią problem, 
      Jeden z nich to właśnie hydraulika. Chodzi o to że gdy naladujemy pełną łyżkę (2.20m) np obornikiem to ma ciężko podnieść, lecz gdy wychylimy trochę łyche do wysypu odrazu podnosi Z lzejszymi ladunkami nie ma problemu. 
       
      Drugi problem jest taki że gdy uruchomimy skręt na wszystkie koła I chwilę pojezdzimy to skręty się zacinaja w sensie ze tylne koła są skręcone w prawo A przednie na wprost I trzeba od nowa je regulować co może przyczyna tych problemów? Pozdrawiam
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v