Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jestem na kupnie Renaulta 651.4s, 88r z Niemiec sprowadzony, owy ciągnik potrzebny głownie do kopania wczesnych ziemniaków gdy c 360 nie daje rady w mokrym terenie, więc propozycje typu kup większy nie wchodzi w rachubę. Mam już renie 921.4s z której jestem bardzo zadowolony więc uderzam w tą markę a nie inną. 651 pod względem mechanicznym jest w super stanie, choć znalazłem jeden mankament pękniętą obudowę podnośnika powyżej korka odpowietrznika (korka wlewu oleju, zaraz przed ramionami) usterka tyczy się dźwigni podnośnika siłowego, jest źle ustawiona na frezach i dopycha siłownik do obudowy z tego ten problem co idzie samemu zrobić. Obudowę można kupić od używanego lub pospawać. Na wieszaku przedniego napędu lekki luz w cenie 200-300zl samemu zrobię. Cena 35 tys. co sądzicie o tym?

 

P.S. Znajomy ma renie 781.4 więc praktycznie to samo tyle że posiada wzmocnioną pompę podnośnika.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez RafaFitek
Opublikowano

Cena trochę przesadzona Ja swoją 751.4s dwa lata temu sprzedałem za 20tyś i to było o tysiak więcej niż za nią dałem. A ta 651 to chyba podobny model tylko że słabszy silnik Poza tym w tych modelach wieczne problemy z rozdzielaczem od podnośnika podniesie i już nie opuści.

Opublikowano (edytowane)

651.4s jest z serii żółtej, z obiciem w kabinie. Cenę chcę zbić poniżej 30 tys więc zobaczę co gość powie. Stan wizualny bardzo dobry z oryginalną obudową na alternator. Poprawki lakiernicze przy kabinie można zrobić, tylnej szyby nie ma i pęknięty dach w 1 miejscu. Felgi jeszcze oryginalne nie malowane. Z tym rozdzielaczem zawór zacina?

Znalazłem podobny na niemieckiej stronie, tyle że z turem i tego co chce kupić z szerszymi oponami stoi

https://www.mobile.de/pl/Maszyny-rolnicze/Renault-651.4S/vhc:agriculturalvehicle,mke:20700,mld:651.4,vcg:tractor/pg:vipagriculturalvehicle/242761602.html

Edytowane przez RafaFitek
Opublikowano

Renault 651.4s jest inny niż ten ze zdjęcia, bo jest zasadnicza różnica między nimi - co zresztą wskazuje napis na zdjęciu.

Co do roku, jeśli jest z Niemiec to jak najbardziej się zgadza, gdyż u nich nie liczy się rok produkcji lecz rok pierwszej rejestracji. Mimo, że zaprzestali produkcji tego modelu w 1987 roku.

Cena wyjściowa zawyżona. Jeśli wszystko inne jest w porządku (oprócz opisanych wad powyżej) można dać max 30 000 zł.

 

Opublikowano

Model jest ten sam literka po modelu wskazuje tylko rodzaj kabiny i nic więcej Według mnie za niego można dac max 20tyś  stary ciągnik, stara konstrukcja, ciężko o części zamienne, marka nie istnieje na rynku, problemy z podnośnikiem trudne do naprawienia. Ogólnie szału nie ma 

Opublikowano

co konkretnie dzieje się z podnośnikiem? Dzwoniłem do gościa który sprowadza taki ciągnik na części i nie ma najmniejszego problemu, wystarczy poszukać w internecie.

Opublikowano

Model jest ten sam literka po modelu wskazuje tylko rodzaj kabiny i nic więcej Według mnie za niego można dac max 20tyś  stary ciągnik, stara konstrukcja, ciężko o części zamienne, marka nie istnieje na rynku, problemy z podnośnikiem trudne do naprawienia. Ogólnie szału nie ma 

 

Skąd masz takie dane, które całkowicie mijają się z prawdą?

 

Opublikowano

Podnośnik zwykle zacina się w pozycji max podniesione i za nic w świecie nie chce opaść Jest dużo tematów na forum o tym problemie zresztą sam to miałem w swojej reni Co do danych na temat literki w typie to też gdzieś na forum ktoś mądry napisał że to własnie oznaczenie typu kabiny a co za tym idzie komfortu w niej

Opublikowano (edytowane)

Czytałem o tym, rozdzielacz lubi się zaciąć czyszczą go lub wymieniają, ale z tym też nie jest problem, części są dostępne za nie wielkie pieniądze.

Edytowane przez RafaFitek
Opublikowano

To super, że znasz modele z własnego doświadczenia.

Rozumiem, że miałeś do czynienia z obydwoma modelami (zarówno Renault 651.4 oraz 651.4s), żeby jednoznacznie i z całą pewnością twierdzić, że niczym innym poza kabiną się nie różnią!

Skoro tak, to napisz kolego @Karol445 jakie skrzynie mają oba modele, czyżby rzeczywiście te same?

Opublikowano (edytowane)

w tym jest 12+12 a 651 12+3? Dzisiaj będę dzwonił do gościa jak nie zejdzie z ceny to nie wezmę go. Za tą kasę uchodzę lepszy model

Edytowane przez RafaFitek
Opublikowano

w tym jest 12+12 a 651 12+3? Dzisiaj będę dzwonił do gościa jak nie zejdzie z ceny to nie wezmę go. Za tą kasę uchodzę lepszy model

 

Dokładnie, dodatkowo tu skrzynia ma trzy dźwignie i jest w pełni zsynchronizowana, zaś tam tylko dwie i ….

Nowszy, nie zawsze znaczy lepszy, szczególnie pod względem stanu technicznego.

 

 

Skoro tak twierdzisz...To co ja się będę.... Miałem to wiem a ty sie przekonaj

 

Kolega twierdzi, że miał takowy ciągnik lub ciągniki i stanowczo z pełną odpowiedzialnością udowadnia, jakoby te ciągniki (Renault 651.4 i 651.4s) poza kabiną niczym się nie różniły - gratuluję spostrzegawczości.

 

Czym faktycznie się różnią:

  1. Skrzynią biegów
  2. Przednim mostem
  3. Tylnym mostem, wraz w półosiami
  4. Tylnymi światłami
  5. Tylnymi błotnikami
  6. Zaczepami i ich mocowaniem, jak również cięgnem centralnym (zależnie od rocznika)
  7. Pompą hydrauliczną i podnośnikiem
  8. Mocowaniem przednich błotników
  9. Felgami (zależnie od rocznika)
  10. Wspomnianą kabiną i wszelkim osprzętem weń
  11. W pewnym sensie także maską (zależnie od rocznika)
  12. Kolorem (być może nie dla wszystkich widoczna)
  13. Także inne, mniej rzucające się w oczy różnice, jak choćby: wymiary, rozstaw osi, prześwit, waga, osiągi silnika, prędkość max, …

 

Mają coś wspólnego:

  1. Silnik, niemalże z całym osprzętem (zależnie od rocznika)
  2. Pompa wtryskowa, choć ustawienia są różne
  3. Tłumik

Podziwiam wiedzę kolegi na temat różnic i podobieństw.

Trzeba być ... , żeby tych różnic nie dostrzec, bo przecież różnica między dwoma dźwigniami a trzema jest żadna!

Opublikowano (edytowane)

A co powiesz o tym 651-4s i o tym na zdjęciu wyżej ?

Maska taka sama Most tez .Co do róznicy w felgach to śmiac mi się chce  bo z jakimi sobie zamówisz takie dostaniesz więc to żadna różnica  Światła tylne i błotniki  zalezą od typu kabiny to już wogóle paranoja A ten jest model s i ma kabine własnie taką jaką ja miałem więc coś w tym musi być

https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/POMPA-HYDRAULICZNA-DO-CIAGNIKA-I-MASZYN-RENAULT/10979

Tu masz pompę hydrauliczną i jest taka sama dla obydwu modeli Jak widac ta sama pompa pasuje do większości modeli renault 

Jak widać twoje teorie są wyssane z palca

Edytowane przez Karol445
Opublikowano

Kochane dziecko, z każdym kolejnym postem będziesz brnął w paranoję i tylko pognębiał się.

 

Jeśli założysz tę pompę (BOSCH o numerze: 0510665417 o której piszesz) do Renault 651.4 lub 651.4s i uzyskasz oryginalne parametry to szacun, bo dokonasz rzeczy niemożliwej!

Spróbuj także tę pompę założyć do modelu 160.94 i uzyskać przepływ na poziomie 144l/min. Albo choćby do 175.74, gdzie ma całkowicie odmienne mocowanie i jest pojedyncza, czy do 1451, itd. Jeśli uda Ci się ta sztuka to będziesz największym magikiem w historii świata (być może nawet wszechświata). Przy Tobie Harry Houdini wysiada i staje się malutki. Do wielu innych modeli także jej nie założysz, ale życzę szczęścia, może Ci się uda.

W ciągnikach Renault montowano minimum dwadzieścia osiem różnych pomp jeśli chodzi o mocowanie, pojemność geometryczną, przeniesienie napędu, kierunek obrotów, itd.

 

Żadne zdanie w Twoim poprzednim poście nie jest prawdziwe, oprócz pierwszego. Te tylne światła powstały i były stosowane jeszcze zanim powstała kabina. Nigdy nie było możliwości zamawiania innych felg do ciągników Renault spoza danego, nazwijmy go dziś „kodu”. Poszczególne serie modelu były produkowane przeważnie w małych ilościach, ale w wielu wersjach dopasowanych do pewnych ściśle określonych prac lub zadań – także każdy mógł dopasować ciągnik już podczas zakupu i nie było potrzeby zamawiania oddzielnie choćby wspomnianych felg.

 

Konkluzja

Jeśli chcemy porównywać do siebie poszczególne ciągniki Renault trzeba wprowadzić wspomniany „kod” – bez tego staje się to nieuzasadnione i bezcelowe. Co to za „kod”? Co determinuje wygląd ciągnika, dobór poszczególnych części, czyli jego wyposażenie? Chcesz poznać prawdę? Wyjaśnić na jakiej zasadzie to działa?

Opublikowano

Udowodniłem ci tylko że się mylisz że pompy sa inne Są takie same skoro ona pasuje do jednej i drugiej wersji

A skoro jesteś takim znawcą to napisz czym różnią się jeszcze wersje TX oraz nectra

 

Opublikowano

Pozwól, że Cię poprawię, jak dotąd udowodniłeś tylko, że nie masz pojęcia o czym piszesz!. Próbujesz „coś” udowodnić, ale nieudolnie i bezskutecznie.

 

1. Próbowałeś udowodnić jakoby miały te same skrzynie, ale niestety pomyliłeś się, gdyż 651.4 miały niezsynchronizowane 12x3 z dwoma dźwigniami (bez rewersu), zaś 651.4s 12x12 z rewersem i to w pełni zsynchronizowana. Wynika to z faktu zastosowania nowej skrzyni, w prawdzie spod tego samego znaku, ale przekonstruowanej.

2. Próbowałeś udowodnić, że tylne światła są ściśle powiązane z kabiną a nieprawda, gdyż pierwsze ciągniki z takimi światłami wyszły w marcu 1967 roku po wypuszczeniu nowej gamy modeli a one miały przeróżne wzory kabin lub nie posiadały ich wcale – cóż za paradoks. Protoplastami tych modeli (oczywiście z takimi światłami) był model Super 3 z 1964 roku.

3. Próbowałeś udowodnić, że mają jednakowe pompy hydrauliczne podając za wzór BOSCH o numerze: 0510665417 jako pompę pasującą do modeli 651.4 i 651.4s a to pomyłka, gdyż numer pompy pasującej do niej jest niestety inny, ale skąd masz to wiedzieć.

Dodatkowo próbowałeś wmówić jakoby ta pompa pasowała do „wielu” modeli Renault powołując się na stronę (https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/POMPA-HYDRAULICZNA-DO-CIAGNIKA-I-MASZYN-RENAULT/10979) i zawarty weń ich wykaz (jakoby to ona do nich pasowała) a to wierutna bzdura, bo do wielu modeli fizycznie jej nie włożysz a jeśli będziesz się upierał, że założysz ją to nie mam słów i nie będę dyskutował. Dlaczego? - patrz moje motto.

 

Podsumowując

Próbujesz udowodnić coś, co jest niemożliwe do udowodnienia, jak „gruszki na wierzbie” i co w tym najgorsze – nie potrafisz tego dostrzec. Zastanów się dwukrotnie zanim coś ponownie napiszesz.

Tak, jak napisałem poprzednio, z każdym kolejno napisanym postem będziesz się pognębiał.

Opublikowano

Cześć. Może  nie w tym temacie, ale chcę kupić ciągnik renault 651 s. Widzę że jest tu kilka osób znających się na tych ciągnikach. Mogli byście mi opisać co załączają poszczególne dźwignie, a drugie pytanie odnośnie prędkości WOM, ten ciągnik posiada dwie czy jedna prędkość, w katalogach zagranicznych podają że są dwie 540/1000. Pozdrawiam. 

63298550692309011058.jpg

Opublikowano

Witam. 1- to sprzęgło od wałka, wałek sie włacza dzwignią po prawej stronie przy pedale hamulca. 2- reduktor biegow trzy zakresowy,czyli szosowe polowe i pelzajace. 3- rewers przod tyl. 4- dzwignia zmiazy biegow. 5- dzwignia rozdzielacza. A ja mam pytanie odnosnie takiej malej dzwigienki pod siedzeniem od czego ona jest bo ruszam nia czasem ale nic sie nie dzieje. A z predkoscia walka to ja do tej pory nie odkrylem jeszcze drugiej, ja posiadam tylko 540. A zeby byla 1000 to raczej powinien byc drugi walek wom w tym modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v