Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@FARMER. a sprubuj wymienic pompe od podnosnika w pronarze i w zetorze. mialem pronara to przy 1000 mtg wysiadla pompa a dostep do niej jest kary godny a zetora mam juz 10 lat 3500mtg i pompa chodzi i jest na wierzchu

Opublikowano

Zetora mam już 10 i większych awari nie było (kilka drobnych np. wymiana pływaka, małe sprzegielko) , a tak to naprawdę super ciągnik choć ma tylko 85 KM to jest bardzo mocny .

Opublikowano

Pronarów 5340 jest dość mało dlatego też nie wiele o nim się dowiesz, lecz podejrzewam że jak dobrze pogadać to dadzą Ci go na testy i sam ocenisz czy wystarczy do twoich maszyn i czy wgl ten ciągnik Ci pasuje.

Opublikowano

Myślę że pronar wypada trochę lepiej przede wszystkim markowa jednostka napędowa deutz ,w zetorze silnik z rzędową pompą wtryskową kultura pracy silnika żadna ,w razie awarii zetor polska i tak stwierdzi że to twoja wina ,wiem to ze swojego przykładu ,mam zetora proximę to powiem że taki bezawaryjny to on nie jest ,w poruwnaniu do 7211 jest dużo delikatniejszy .Mam też pronar co prawda inny model też przytrafiła się awaria ale podejście serwisu fabrycznego pronara dużo lepsze .,a co do spalania to kiedyś na forum pisałem że proxima power 100 z 96 konnym silnikiem przez cały dzień spali tyle samo paliwa co pronar 1221 a2 który ma 132 km i w polu zrobi dużo więcej na tym samym paliwie .Napewno pronar z silnikiem deutz będzie oszczędniejszy i trwalsze mimo mniejszej pojemności silnika .pozdrawiam

Opublikowano

Należy jeszcze dodać, że układ oczyszczania spalin w Pronarze jest prostszy. W Zetorze do silnika starej osiemdzisiątki dołożono zawór recyrkulacji EGR, katalizator DOC, filtr cząstek stałych DPF i katalizator SCR wymagający płynu Adblue, Pronar zaś ma tylko EGR i DOC

Opublikowano

W okolicy jest 7 zetorów i żaden nie powie że ten ciągnik jest oszczędny. Padające pompki sprzęgł podczas sezonu na sianokiszonki rolnik zadzwonił do serwisu przyjechali wymienili pojechali a rolnik za kilka minut znów zadzwonił nawet nie dojechali do bazy ( 40km ). Ktoś kto kupuje zetora za tą cenę jest pozbawiony ambicji. W kabinie nawet musisz dopłacić z głupią regulacje kierownicy przy tych pieniądzach również klimatyzacja powinna być w standardzie. A tył tych ciągników wygląda gorzej gorzej jak w zetorach 7211.

Opublikowano

Jeszcze nie można zapominać, jeśli jeździsz dużo drogą asfaltową to Zetory strasznie SKACZĄ, czasem opanować się nie da jak zacznie przód skakać jak piłka :mellow:  (zmiana ciśnienia w oponach, zdejmowanie/zakładanie obciążników praktycznie nie pomaga)

Opublikowano (edytowane)

Około rok temu mieliśmy identyczny dylemat z ta różnica że ciągnik miał być pomocniczy. Po zapoznaniu się z cenami oraz wyposażeniem padło na P5 - różnica była w okolicach 30tyś w takim samym wyposażeniu co Plus 110 - oba z ładowaczami firmowymi. W Zetorze cena jest ciekawa w podstawie a w niej dostajemy 40letni fotel, kierownice na rurce bez regulacji itp.
Ktoś wyżej porównywał wyposażenie z tabelek na stronach producenta ale tam nie ma takich szczegółów jak choćby standardowo montowane w 5340 błotniki skrętne, radio, poszarzenie tylnych błotników, regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach z możliwością szybkiego odkładania co ułatwia wysiadanie(w Zetorze za dopłata jest regulacja na zaciskach której szybo nie da się odłożyć a dodatkowo jedna z dźwigienek koliduje z przełącznikiem od świateł jak dobrze pamiętam), wyświetlacz wielofunkcyjny pokazujący min. spalanie chwilowe, napięcie ładowania, przejechany dystans, prędkość ciągnika, obroty WOM itp.
Pronar jest znacznie masywniejszy - szczególnie jeśli chodzi o tylny most to można go śmiało do Forterry porównać. Proxima na zwolnicach może nie jest zła ale bardziej bym się do niej kierował gdyby chodziło o modele do 90KM przy większych modelach budzi to trochę moje obawy co do wytrzymałości.

 

Prawie każdy patrzy na pojemność silnika a nikt nie zwraca uwagę na układ wtrysku. Motor 3.6l Deutza nie jest mułem wbrew pozorom, chętnie wkręca się w obroty i za bardzo nie nie zastanawia.

Do Pronara polecam dobrać na fotel Grammera(oryginalny jest niewygodny) i klimatyzację oraz szersze opony marki Taurus - o wiele lepiej się na nich ciągnik prowadzi niż na oryginalnych Cultorach . Jeśli też nie będziesz brał ładowacza to zastanowiłbym się nad przednim TUZ zamiast obciążników - różnica w cenie coś około 2000zł netto.

 

 

 

Jeśli masz jakieś pytania postaram się na nie odpowiedzieć.



Nie wiem po co niektórzy wypisują o Pronarach pierwszych generacji które w gruncie rzeczy były Belarusami w polskim ubraniu. Tamte modele nie mają nic wspólnego z omawianym w temacie ciągnikiem więc po co te wywody i mącenie o ruskich, tanich częściach?
 

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Ten silnik o mocy 127KM już kilka lat napędza DF 5130 oraz jego bliźniaków z koncernu.

Pompa zdaje się jest made in Ilaty ale jaka dokładnie firma nie pamiętam.

 

Fotel Grammera też bierz nawet mechaniczny, mieliśmy na testach tego z ich własnym siedzeniem to nie dość że niezbyt wygodne to jeszcze ten zagłówek zasłania widoczność a podczas zamykania tylnej szyby można sobie ręce o niego poobijać, dodatkowo wypadało to pokrętło od regulacji. Dopłata do mechanika to 1200zł netto a wygoda o wiele większa.

U nas jest prawie pełna opcja jedynie co można było wziąć to PitonFix i zaczep transportowy automatyczny - pierwszy byłby praktycznie nie używany a co do drugiego to ten zwykły z długim sworzniem jest wygodniejszy od automatu bo nie trzeba wysiadać żeby odczepić przyczepę

Obciążników na tył nie maja ale skoro bez problemu podnosi bele po JD 578 z nożami, krokodyla pełnego obornika oraz 2 BB to chyba tył lekki nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v