Skocz do zawartości

Renault 106.54 płyn w oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dzień dobry.Ostatnio wymieniłem uszczelniacz w 106.54 na wom-ie, olej trzeba zlać, odkręcić tylną obudowę wałka i bardzo ostrożnie wyciągnąć wałek. Spadła mi tuleja łącząca wałek z wyjściem napędu ze skrzyni, ale poradziłem sobie (dwie rurki aluminiowe,które można profilować i płaskownik 20x3 o długości 1 metra pozwolilo mi to wylowić tuleję wlożyć na wałek) składanie było proste. Aktualnie nie cieknie. pozdrawiam

Opublikowano

Żeby wymienić uszczelniacz na wyjściu wom (był przeciek oleju). Były różne posty na forum na ten temat - jedni pisali,że nie trzeba spuszczać oleju inni, że tylko odkręcić tylna obudowę - jednak w 106.54 wałek kończy się flanszą i żeby zmienić uszczelniacz trzeba wykonać wyżej opisane czynności

Opublikowano

Na metce silnika napisane jest d227-6  czyli tuleje suche ?  A idzie takie tuleje zmieniać w domu czy musi być profesjonalny sprzęt bo różne opinie słyszałem...

Opublikowano

D 227-6 tuleje suche!

Dla dobrego (wprawnego i doświadczonego) mechanika żaden problem.

Tu nie chodzi o to iż w domu nie da się tego zrobić tylko, że można to zrobić nieodpowiednio. I nie chodzi o to,  ze amator zrobi to źle, ale także wsiowy mechanik - dlatego proponuję abyś znalazł dobrego (polecanego) mechanika a nie pierwszego lepszego z łapanki, bo ten drugi zrobi to gorzej niż ty sam.

 

Jeśli będziesz robił to sam tuleje bezpośrednio przed wkładaniem można schłodzić ciekłym azotem w sprayu, ale równomiernie na całej powierzchni i sama wpadnie bez wbijania. Od precyzyjnego spasowania i doboru elementów silnika zależy jego poprawne działanie. Czasem warto zapłacić więcej za dobrą usługę i porządną robotę. Co wybierzesz - zależy od Ciebie.

Powodzenia

Opublikowano

Jeśli chodzi o dobór elementów to te zestawy naprawcze z allegro za około 400zł coś wartują czy szkoda ? 

Jeden gość mówił mi ze są jakieś twardsze pierścienie które można założyć tyle że koszt 300zł komplet.  a opłaca się sprawdzać ciśnienie w cylindrach przed remontem czy szkoda czasu ? 

Opublikowano

Silnik rozebrany tuleje jednak mokre !  Jakie powinno być ciśnienie wtryskiwaczy ? ( gdzieś czytałem że podane jest na obudowie ale u mnie nic nie ma ) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v