Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...

Opublikowano

Witam kupiłeś taki czy to ci się tak nagle zrobilo?
Znajomy miał coś podobnego w deutz. Wbijały mu sie dwa biegi mówił ze musial wymienić jakiś tryb i widelki i ze cholernie droga skrzynia. Więcej nic nie wiem jak go spotkam popytam o co dokladnie chodzilo.

Opublikowano

Witaj nie już jakiś czas użytkuje i było dobrze dopiero tak naprawdę po serwisie, a mianowicie po wymianie uszczelniacza na wale transmisji  ataku na wejściu w tylny most był rozbierany i po tym serwisie zaczęło się tak robić tak naprawdę to mi się to przytrafiło kilka razy nie ma problemu mi się nie blokuje najgorzej jak ojciec wsądzie albo brat to wtedy napewno jak włoży jedynkę to nie zawsze wyjmię bądź jej nie włoży a zablokuje odrazu synchronizator ok wchodzi gładko bez zgrzytu bieg też nie wyskakuje...

Opublikowano

A może zaciera się tulejka na trybie od 1 biegu? Miałem podobny przypadek przy same explorer 65. Właścicielowi działały tylko biegi na 1 a przy próbie włączenia innego biegu ciągnik gasł.

Opublikowano (edytowane)

właśnie wszystko działa każdy bieg dwójka ciężko wchodzi ale tak poza tym ok krótko mówiąc trzeba z uwagą wkładać jedynkę żeby trafić w odpowiednie miejsce bo w przeciwnym razie blokuje się skrzynia i wówczas na zmienniku włączonym do przodu nie rusza gaśnie, a na wyluzowanym jest na trójce i jedzie do przodu tak to wygląda... 

Edytowane przez ARTURO04
Opublikowano (edytowane)

tyle wiem że trzeba go rozjechać rozjechać tylko staram się jakoś koszta oszacować bo części okropnie drogie a i usługa nie tania za wymianę uszczelniacza na ataku na wejściu w tylny most zapłaciłem 3000 tyś plus części czyli dwa uszczelniacze góra dól i łożysko na wałku zdaje się że od przedniego napędu 370 zł tylko powiem tak jak dobrze zrobione to nie żal pieniążków a z fachowcami u mnie ciężko a ci co robili więcej nic mi już nie zrobią bo to naciągacze okropni i partacze śruby nie podkręcane sztuka i nic więcej zero rzetelności wycena robocizny zaczęła się od 1500 za rozpołowienie i za każdy dodatkowy element 500 zl więc powinienem zapłacić dwa tyś bo był rozpołowiony i tylko pierwszy korpus ściągnięty a skrzynie nie była odkręcana od mostu tak się w moich stronach ludzi kroi 

Edytowane przez ARTURO04
Opublikowano

Co do części to faktycznie drogie i bardzo słaba dostępność. Robiliśmy przy same explorer przy przednim napędzie wymiane satelity i trybów to obudowa z satelitą nowa 7,5 tyś a używana 4,5 z dodatkowymi elementami. Co do skrzyni to z rozpoławianiem nie jest źle. Tak samo demontaż skrzyni. My akurat zaczynamy się uczyć napraw przy zachodnich.

Opublikowano

tak zgadza się pierwsza wersja ceny była akceptowalna ale później to przegięcie co się zrobiło mieli jeszcze olej i filtry wymieniać na skrzyni ale podobnie miało być 1500 za wymianę z filtrami a na koniec tel. że 2500 zł bo filtry drogie a sam wymianę zrobiłem na shell spirax tak jak onie i filtry org. sdf za nie całe 1200 zl więc nie ma o czym mówić nie jeden mechanik chciałby zarobić w godzinke 300 zl

Opublikowano

Z tymi cenami jest tak wszędzie. Niby lepsi fachowcy i warsztaty a jak przychodzi co do czego to przyjeżdżają do nas bo jak otrzymali fakture to aż włos sie jeżył.

Opublikowano

ok dzięki kolego na pewno szybko się tym nie zajmę dopiero pewnie maj czerwiec bo narazie brak czasu i warunków i zdecydowałem że sam się za to zabiorę tylko muszę jakiś wózek uspawać do rozjechania... 

 

 


a kolego może się orientujesz co trzeba wymienić bo okropnie skrzynia wyję na piątce na półbiegu zmienia się gładko bez szrpania 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Dziś miałem taką sytuację że wymienialismy łożyska i spawalem nowe blachy do sworzni na zwrotnicy z przodu, miałem odłączony przewód hamulcowy po robocie odpowietrzylismy hamulce na tym kole. Trochę ubyło ze zbiorniczka ale nadal było 3/4. Wsiadam do ciągnika wbijam biegi chce jechać a tu nic, tylko jakieś zgrzyty w srodku, naped też się nie chciał załączyć, ponaciskalem hamulec przelaczalem parę razy żółw zająć aż w końcu wskoczył i biegi działały. Lecz gdy się jedzie powoli to coś dalej tam grzechocze a wcześniej tego nie było. Czy istnieje taka możliwośc że te polbiegi są jakoś zapowietrzone i przez to taki efekt? 

Tak to wygląda :

Gdy wysprzegle na rewersie cicho gdy przód - tył zapiety a luz na 1-5 zgrzyty 

Drży, zgrzyta tylko poniżej 700 obr min.  Jałowe mam na około 500 jak pociągne właśnie do tych 750 to jest ok. 

Edytowane przez MarcinNH
Opublikowano

Nie odłączyłem klem ale też nie spawalem tego na gotowo jedynie przyłożone i delikatnie cykniete żeby ustalić wysokość, później spawalem w garażu. 

Opublikowano

Witam posiadam same Explorer 90 II skrzynia 5 z półbiegiem niestety sprowadzony z Francji jego prędkość max 30 km/h czy idzie coś przerobić by osiągał te 40 km/h wie ktoś jakie zmiany poczynili żeby obniżyć jego prędkość max? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v