Skocz do zawartości

Dzwignia pod siedzeniem- Renault1181-4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co do podnosnika to wyglada na to ze jakis mądry zgioł poprosty wajche latego nie podnosi ni do konca. spróbuje to wyprostowac wtedy powinny podnosic obie na rowna wysokosc i ustawienie na tzw pływające powinno zdawac egzamin

Opublikowano

Wszystko jasne. Rozrusznik "najnowszej, bo II generacji" firmy Jubana. Tego faktycznie nie da się inaczej podłączyć, bo drugi gruby styk wraz z blaszką jest zakryty pod obudową.

W takim razie są dwie możliwości:

1. Wada fabryczna rozusznika, polegająca na zbyt dużym poborze prądu przez cewkę wciągającą.

Ten wysoki pobór prądu może być spowodowany poprzez nieodpowiednią konstrukcję cewek lub ocieranie (blokowanie) elektromagnesu lub innych elementów ruchomych rozrusznika.

2. Spadek napięcia w instalacji ciągnika na linii: akumulator - stacyjka - rozrusznik (cienki przewód).

 

Odpowiadając na nurtujące Cię pytanie: Dlaczego ten szybkoobrotowy nie działa, zaś wolnoobrotowy pracuje poprawnie? - mogę napisać tak: pobór prądu przez cewkę wciągającą wolnoobrotowego rozrusznika jest mniejszy niż szybkoobrotowego.

Byłoby dobrze, gdybyś posiadał miernik i podstawowe zdolności do zmierzenia tego poboru i porównania wyników pomiarów dla tych dwóch rozuszników - to by nam sporo wyjaśniło. Bez tego mogę tylko zakładać to, co napisałem wyżej.

 

Rozwiązaniem byłoby: dokręcone przewodów przy stykach stacyjki, wymiana cienkiego przewodu idącego do rozrusznika, sprawdzenie poprawności działania stacyjki. Zastosuj nowy przewód elektryczny w formie linki nie drutu (od styku 50a do rozrusznika) o przekroju minimum 1,5 mm2 lub lepiej 2,5 mm2.

Poprawność pracy stacyjki można sprawdzić zwierając na chwilę styki 30 z 50a.

Jeśli to nie pomoże wina ewidentnie leży po stronie rozrusznika (cewki wciągającej elektromagnes) a więc reklamacja rozrusznika.

 

Kolejna rzecz, która przychodzi mi do głowy i chcę o to zapytać: W jakim stanie masz akumulator i klemy? (stan naładowania i zaśniedzienie styków)

 

Podnośnik:

Sprawa rozwiązana małym kosztem.

Opublikowano

nowy akumulator nowy alternator14v  klemy tez nowe. denerwuje mnie takie cos bo skoro jest napisane ze rozrusznik pasuje do danego typu ciagnika to powinien dzialac bez zadnych kombinacji. ten przewód od stacyjki jest z linki i dosyc gruby (oryginalny). mam teraz drzec stacyjkie bo ktos bubel sprzedaje?

 

Opublikowano

Rozumiem Twoje oburzenie. Tym bardziej, że rozruszniki Jubana mają/miały dobrą opinię.

Jeśli jest to wada fabryczna a dużo na to wskazuje, możesz wymagać od producenta wymiany na nowy (a nie naprawy), wolny od wad lub zwrotu pieniędzy.

Spisz obecny nr seryjny rozrusznika (zrób zdjęcie z widocznym numerem) i porównaj z tym, który Ci przyślą, jako nowy.

 

Za otrzymane pieniądze ze zwrotu można zregenerować stary wolnoobrotowy rozrusznik - w ten sposób otrzymasz w pełni sprawny i całkowicie satysfakcjonujący każdego użytkownika.

 

Tak na marginesie: W swoim Renault z 1983 roku sprawdzałem stan szczotek rozrusznika i porównywałem ze stanem nowych oryginalnych. Okazuje się, że dwie z nich przez 33 lata zostały zużyte tylko o 1, 2 mm, zaś dwie pozostałe o 1,0 mm. Także jeszcze z 200-250 lat pociągną. :D

Opublikowano

tak tylko ze ten kolo ktory je niby serwisuje sprawdza je tylko na stole i to takim sposobem którym ten rozrusznik dziala( zwiera przewody na krótko). aj chcialem zeby byl ten szybszy bo ciagnik jest wiecej w terenie niz w domu i w zime wogole inne zapalanie jest. no ale jak z wszystkim jest jak zawsze pod górke.

Opublikowano

Witam, czytam trochę tematów o renault i widzę że sporą wiedzę Pan AlaCapone posiada a ja mam mały problem z temisem ponieważ mam go od niedawna i chciałem się dowiedzieć w jakiej pozycji powinna być dźwignia od sprzęgła wałka wom ponieważ nie chce go uszkodzić, jest to dziwgnia z lewej strony fotela z grzybkiem podnoszącym blokująca się automatycznie w tylnej pozycji. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. A i jeszcze jedno pytanie ponieważ nie mam dźwigni z tyłu w kabinie po prawej stronie a widziałem na zdjęciach innych ciągników że znajduje się tam bardzo podobna dźwignia jak od sprzęgła wom a u mnie jest tylko oryginalne wycięcie w tapicerce a dźwigni brak, do czego ta dźwignia służy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v