Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Interesuję się tematem turbo, chętnie obejrzał bym jakiś filmik z pracy z turbo, zapytam jeszcze orientacyjnie ile kosztuje zakucie przewodów olejowych ? Są może jakieś końcówki które można samemu zarobić ? Wg. mnie turbo w c330 sprawdzi się głownie przy koszeniu rotacyjną czy orce, nie chce odpowiedzi ze to bezsens ze lepiej ciągnik zmienić itp. bo to nic nie wniesie do tematu, pozdrawiam.

Opublikowano

lepiej isc i niech zakuja pozadnie na maszynie, koszt niewielki. Zapewnie chodzi Ci o przewod smarowania turba. Najpierw musissz miec turbine , potem dopiero patrzec i kombinowac z zasilaniem. Przewod zawsze jest metalowy.

Opublikowano

Wszystko ładnie wygląda tylko że do turba układ dolotowy i wydechowy powinien być całkiem inny niż orgynał .

Jeżeli chodzi o wydech pusta rura 1,5 cala załatwi sprawę . Gorzej z dolotem .

Opublikowano

Co z tego jak Ci wszyscy zakładają turbo do ciapków jak ciapkowi i tak mocy nie przybedzie.

Ludzie którzy się nudzą i nie maja co roboty to właśnie wymyslają takie pierdoły niestety na nic zdatne!!!

Bo ciapkowi niestety mocy nie przybedzie po takim experymencie , ale bardziej straci moc bo bedzie go dławić.

Montowanie turbin do diesli wiążę się nie tylko za założeniem turbiny do zwykłego diesla , ale także przeróbką wtrysków, pompy, głowicy itd.

A to ze ktoś założy turbinę i myśli ze traktor wzmocnieje to jest w błędzie.

Tu filmik jak ma chodzić traktor z turbiną.

Opublikowano

im wiecej cylindrow tym wiecej spalin , im wiecej spalin tym bardziej efektywne wykorzystanie turbinyna skutek dzialania energi kinetycznej gazow spalinowych. Niestety ciapek ze swoim charakterystycznym "pach pach pach " zbyt efektywnie turbiny nie wykorzysta.

Opublikowano

kamyk82 skończ pierd.... głupoty i nie czepiaj się bibita bo on dobrze gada a ty piepr.... i na chu.. ci fotki jak już wstawiał? A jak się nie masz już czego przyczepić to wypier..... z tego tematu bo nic modrego nie wnosisz tylko zamęt siejesz. 

a teraz do wszystkich oprócz kamyka82 sam jestem w trakcie zakładania turbo do swojej Mki i jest ona od vw pasat b4 1.9 td albo tdi juz nie pamiętam wiem że 110 KM miał i jest ze zmienna geometrią tylko koleś zrobił mnie w konia bo powiedział przez telefon że nie konsumuje oleju tylko kierownice/łopatki od zmiennej geometrii się przycinają,a gdy ją kupowałem śpieszyło mi sie i nie sprawdziłem przez to czy luzu nie ma wyczuwalnego na osi wirnika a tu jest na odwrót po ok 3 min pracy wyciągnęła ok 1l oleju i tu pytanie czy kupic zestaw naprawczy które kosztują w granicach 85-150 zł tam jest łożysko,odrzutnik uszczelniacze i takie tam czy może cały środek nowy za ok 570 zł to jest oś z wirnikami wyważona łożyskami, odrzutnikami, uszczelniaczami wszystko tylko kierownice stare i obudowa czy może oddać do warsztatu który to regeneruje ? a i zasilanie smarowania mam od dołu turbiny a powrót z góry ale wątpię żeby to miało aż taki wpływ na pobieranie tak dużych ilości oleju przez nią. :-)

Opublikowano

zdecydowałem się kupić nowy środek do tego turbo, tylko go wymienić muszę na drugi bo jest źle zgrzana dzwigienka z osią do ustalania położenia kierownic/łopatek ale jak zamontuje i nadal będzie brała olej to to przerobie tak żeby na dole był powrót a tym czasem zostawię jak jest bo sporo z tym roboty jest a po za tym tak mi się dobrze wkaponowała

Opublikowano

zrozum że musi być na dole powrót oleju bo spływa on grawitacyjnie, i nawet jak wsadzisz najnowszą turbinę za grube tyś to będzie wywalała olej. Widziałeś kiedyś turbinę ze spływem oleju u góry i smarowaniem u dołu ?? Zje.... Kamyka82 a sam nie masz pojęcia o tym co robisz, jak już musisz mieć tą suszare w tym ciapaju to zleć robotę mechanikowi albo komuś kto się zna na tym , i jeżeli myślisz że C 330 będzie gwizdała jak zachody albo od razu będzie jak rakieta to się przeliczysz, było sobie śrubę na pompie z obrót wykręcić i byś miał inny ciągnik za friko, a tak zapakujesz  z tysiaka i się rozczarujesz. Za to byś kapkkę dołożył i nowe opony jej dał, to by poprawiło uciąg.

Opublikowano

spokojnie jak na nowym zestawie będzie brać olej to to przerobie a tymczasem zostawię jak jest bo dużo przy tym roboty i mi się po prostu nie chce robić następnego kolektora wydechowego i na nowo prowadzić przewodów ciśnienia i podciśnienia a mechanikowi nic zlecał nie będę bo jestem w stanie sam to zrobić i mam do tego jako takie warunki,poza tym jak sam zrobiłem kapitalny silnika to i temu podołam a opon ma jakieś 80-90% wiec na razie się pokręcą. a wymiana zestawu na nowy nie zaszkodzi bo ta turbina była padnięta za głośno gwizdała i miała wyczuwalny luz na osi wirników czego nie powinno być bynajmniej nie w takim stopniu. Uziu92 Ty jesteś mechanikiem czy coś?  :)

a tu link jak to na razie chodzi i wygląda  :) 

Opublikowano

spokojnie jak na nowym zestawie będzie brać olej to to przerobie a tymczasem zostawię jak jest bo dużo przy tym roboty i mi się po prostu nie chce robić następnego kolektora wydechowego i na nowo prowadzić przewodów ciśnienia i podciśnienia   :)

 

Z tego co widać na filmiku to masz tradycyjną turbinę gdzie kolektory ssący i wydechowy są obrotowo przykręcane do rdzenia, wystarczy poluzowac śrubki po bokach "6" i przekręcić rdzeń o 180*.

Opublikowano

No nie do końca bo po ciepłej stronie turbo są trzy kołki ustalającej niby równo od siebie oddalone ale jest też taki czwarty ustalajacy i ograniczający odchylenie kąta położenia łopatek

Opublikowano (edytowane)

z tym to ja sobie poradzę bez problemu tylko chodzi mi o to czy łożysko będzie dobrze smarowane i czy odrzutniki nie będą oleju przepuszczać albo uszczelniacze ?

Edytowane przez patryk255
Opublikowano

I zamontowana jak trzeba tylko mi ta gruszka podcisnieniowa nie chce pracować i nie zmienia położenia łopatek a poza tym wszystko jest ok szału nie ma d*py nie urywa w pewnym momencie na obroty się trochę szybciej wkreca i nie kopci na czarno. Poczekam do lata to zobaczę jak w polu będzie się sprawować i będzie wiadomo czy warto było czy nie

Opublikowano

zrobiłeś tak jak mówiłem , czyli smarowanie z góry a powrót z dołu czy tylko środek w turbinie zrobiłeś ? WG nie bedzie w ciapku chodzić :D jak to turbina z 1,9 tdi to musiałby ciapek z ponad 1 bar nadmuchać a przy 2 garowcu i takich obrotach to niemożliwe. Szału nie ma i nie będzie, możesz jeszcze śrube wykręcić w pompie od dawki, poczujesz róznice ale to bardziej przez większą dawkę niż dzięki turbinie. Po prostu w 2 garowcu wolnoobrotowym to się nie sprawdzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v