Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Fendt, jest najlepszy pod względem zużycia paliwa dzięki silnikowi Deutz-Fahr, i tu najlepszość się kończy, małe porównanie cen Fendt 310 Vario 240tys zł netto Mroczeń Korbanek bez dodatkowych bajerów, JD5100R Premium wszystko co możliwe (łącznik hydrauliczny, przedni TUZ, WOM, obciążnik przedni, Auto cuad plus, przekładnia redukcyjna ful 184tys netto Chempest Racibórz, DF Agrofarm 430 TTV pełna obcja 200tys netto, DF Agrofarm 430PL pełna obcja 175tys netto, NH T5060 145TYS netto, T620elite czyli już siła za 180tys netto, a najgorsze w Fendt jest to że wyłączność w Polsce ma Korbanek

Edytowane przez krzysiu
Opublikowano

Janek, u mnie prawie każdy ciagnik rocznie stuka 1000mth. I jeszce się z Tobą poddroczę:D sorry ale dla mnie kupować Fendta, ciagnik wygodny itd do paszowozu i pasz to czysta głupota. Możesz powiedzieć jak on teraz wygląda? Znam wielu krowiarzy, którzy maja po 50, 100, 200krów i w kazdym przypadku ciagniki tam pracujące wyglądają jakby pracowały nimi chłopcy z PGRu

 

Skoro u Was krowiarze mają syf w ciągnikach to nie znaczy że wszędzie panuje taka zasada. Niejeden ma burdel w samochodzie, w chałupie to po co ma nie mieć również syfu w ciągniku.

Kwestię higieny może zostawmy w spokoju, bardzo często u świniarzy panuje taka sama zasada, zapachy są dużo gorsze i nawet mimo posprzątania ciągnika po prostu dalej śmierdzi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zgoda Robert, ja piszę o własnych spostrzeżeniach.

Opublikowano

zgadzam sie z robertem, w gosp hodowlanych trudno o czystosc w ciagniku ze wzgledu na czesto wsiadanie, wysiadania z ciagnika, nie ma na to rady. Dlatego do prac np przy wozie paszowym, opryskiwaczu, rozsiewaczu moim zdaniem nalezy wybieram ciagniki z jak najmniejsza iloscia elektorniki, elektroniki co w przypadku fendta jest praktycznie niemozliwe;/

Opublikowano

@statek właśnie o to chodzi i tu często bardzo dobrze sprawdza się choćby poczciwy Ursus, nawet pozostawienie go w oborze na zimę w przypadku problemu z odpaleniem aż tak bardzo mu nie zaszkodzi, gorzej znosi to gąszcz kabli, przekaźników, bezpieczników w bardziej wypasionych maszynach, nie ma rady, gazy robią spustoszenie.

Opublikowano

mialem zetora forterre i stal 2 lata w oborze, tragedia co sie z nim dzialo;/ z elektryka nie mialem problemow, wszystko chodzilo ale widac bylo postepującą rdze na calym ciągniku. Nie wyobrazam sobie fendta w tej roli, zreszta jakie jest uzasadnienie ekonomiczne takiego zakupu?

moim zdaniem dajac tyle kasy za ciagnik trzeba w nim samemu jezdzic, u mnie w 412 wybilo wlasnie 800h, rok i 3 miesiace. Wszystkie godziny zrobilem wlasnorecznie:)

Opublikowano

Dlaczego Fendt? Bo w 2002r tylko korbanek podszedł poważnie do propozycji sprzedaży mi ciągnika w takim wyposażeniu. Agromix olał sprawe a NH nie miał systemu LBS poprzednika iso busa. Po 9 latach nie żałuję decyzji. Najważniejsze w Fendzie dla mnie to niskie spalanie oraz komfort jazdy i zwrotność. Minusem jest małe i nie wygodne siedzenie dla pasażera.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ty chyba nie widzialeś siedzeń pasażera w innych ciągnikach :P Fakt faktem, że jedno z lepszych jest w JD 8030

Opublikowano

Towarzystwo wzajemnej adoracji ?:D -a tak poważnie to uważam że JD ma dokładnie tyle samo wad co i Fendt :D .Wyższe spalanie można zniwelować za pomocą racjonalnego zachowania "kierownika" ewentualnie dzięki kuracji przeprowadzanej przez firmy tuningowe.

Opublikowano

Ja mam johna 5720 spalanie jest wadą ale gdy nie szalejemy tylko wszystko idzie płynnie biegi pod obciążeniem nie są zmieniane z miejsca wszystkie naraz i dodajemy gaz spokojnie to zapewniam że ta wada pójdzie w zapomnienie tylko problem w tym,że nikt nie ma czasu i robi wszystko jak najszybciej jak się da.Przynajmniej ja tak sądze ;).

Opublikowano

Metal-facha miałem jeszcze 2 lata temu zmieniłem bo było tragicznie zmieniłem 5 walców i podbieracz był 2 razy robiony a najważniejszy powód zmiany to to że ten model sokółki nie miał obwiązywacza siatką.

Teraz znowu mam problem z sipmą a mianowicie obwiązywanie siatką jest niedopracowane bo np. zamiast owijać bele to owijało mi walec :blink:. A prase kupiłem z powodu awari rozrzutnika tesz sipmy :D.

Ja nie chce cię straszyć tym moim metalfachem tylko mówie jaki miałem wyboje z tą prasą no nie wiem może ten model był jakimś nie wypałem. Ile masz mtg w johndeere ja przez 3 lata mam 2500 a mój kolega przez 3 lata nabił 8000 mtg tesz johnem :blink: 5720 a pronar stoi i ciągle olejem sika :lol:.

Opublikowano

Czyli że jak mniemam Twój Metalfach był młodszy niż mój (mam taką swoją małą teorię-a zapewne podbieracz był na łożyskach ?).Ja mam raptem 2000 mth (350 mth/rok).

 

Jak sprawuje się ten JD koledze ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v