Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Konie które jada na Żuławy cofają sie w czasie i zostają kucykami xD

Na Żuławach ciagnikiem 120km i pługiem 4 skibowym nie ma sie co pokazywać i lepiej żeby @brzozak nie mówił jakie ma spalanie na ha :D

mimo wszystko chetnie bym sie zamienił na takie ziemie

 

Kuzyn ma pod Giżyckiem takie ziemie i górki że Żuławy wymiękają :D -ponoć na niektórych kawałkach wymiękał Magnum (jedyne 280 KM ) z piateczką obrotową.

Opublikowano

@jaro oczywiscie, ze sa w polsce ciezsze ziemie niz na zulawach, ale nie o to chodzi. nigdzie nie ma tak wielkiego skupiska ciezkich i urodzajnych gleb, z praktycznie nieograniczonym dostepem do wody - to jest magia zulaw ;) .

 

jaki udzial gleb kuzyna z gizycka stanowia gleby ciezkie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

Przeguby to na 99% od bliźniaków. Nieumiejętne stosowanie i użytkowanie ich.

Poza tym wątpie by w takim gospodarstwie ktoś dbał o czystość w kabinie, kurz jest najczestszą przyczyną szwankowania elektroniki. Olej rzadko zmieniany szybciej sie przegrzewa dlatego moze byc to przyczyna grzania sie.

Mechanikiem nie jestem a po Twoim opisie potrafiłem zdiagnozować ten ciągnik :P

 

 

 

(...) z praktycznie nieograniczonym dostepem do wody - to jest magia zulaw ;) .

 

U nas na polach gdzie kiedyś, setki tys lat temu były koryta rzek jest ziemia żuławska:P co prawda jest nieduzo tego, ale z 10ha łącznie by się znalazło. Zielsko i zboża wyróżniaja się w tych pasami w mozaicznej glebie. I z tą wodą to też racja...struktura gleby łatwo zatrzymuję i magazynuje wodę.

Opublikowano

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

 

 

 

100% szacun. Jak widzę jesteś użytkownikiem tego modelu. Troszkę się tych drobiazgów nazbierało... ale i tak uważam, że jesteś szczęściarzem. Pozdrawiam

 

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

Nie jestem użytkownikiem Fendta. Miałem okazje poznać paru i stąd moja opinia na temat tych ciągników. Gdy pracowałem parę lat temu w Danii (gosp. ok. 500ha) facet miał 614 turbomatic z 1991r., 615LSA z 1992r. i 310 z turem 1997r. Zajmuje się również handlem używanymi maszynami. Nie narzekał. Potem wymienił je na nowsze modele, ale nie wiem czy się sprawdziły. W Polsce rozmawiałem z traktorzystą który jeździ w dość dużej firmie (ok. 15000ha). Przez 10 lat jeździł Favoritem 824 (mają ich tam parę sztuk) i również chwalił tę markę. Mówił, że nie było żadnych poważniejszych awarii... wymieniali oleje, napełniali zbiorniki z paliwem i jazda.

Opublikowano

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

I to jest opinia prawdziwego użytkownika, a nie " fantasty" i "zachwalacza" własnego sprzętu.Dopiero takie opinie pozwalają na prawdziwą ocenę poszczególnych ciągników.Oby jak najwięcej takich.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hubert pisałeś, że Vario nie można szarpać, czy to nie jest przypadkiem właściwość wszystkich skrzyń bez stopniowych?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

O to mi chodzi, także Hubert nie narzekaj. tongue.gif Skoro się chciało bezstopniową, to trzeba się z tym liczyć. biggrin.gif Świadomość zakupu się kłania. wink.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

??? I co to ma do rzeczy?

 

Napisałem wyraźnie:

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

 

Oczywiście, że każda bezstopniówka jest ,,łagodna''. Brak możliwości szarpnięcia jest wadą bezstopniówek. Czy bym kupił JD czy Valtrę napisałbym pewnie to samo.

 

Bobek@ zakup jak najbardziej świadomy, w dodatku za taką cene nie kupiłbym tańszego ciagnika o podobnej mocy w podobnym wyposażeniu. Fendt wypadł najtaniej.

 

Versu29V@

jacek1296@

 

Do usług... B)

Edytowane przez HubertOjdana
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hubi luz... biggrin.gif to taka podpucha. cool.giftongue.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko @Bobku jest jedna zasadnicza różnica...ja nie narzekam, ja wytykam wady ;)

Opublikowano (edytowane)

Przeguby to na 99% od bliźniaków. Nieumiejętne stosowanie i użytkowanie ich.Poza tym wątpie by w takim gospodarstwie ktoś dbał o czystość w kabinie, kurz jest najczestszą przyczyną szwankowania elektroniki. Olej rzadko zmieniany szybciej sie przegrzewa dlatego moze byc to przyczyna grzania sie.

Przeguby na 100% nie od bliźniaków bo nigdy nie były zakładane (chociaż przydały by się) a co do reszty to całkiem możliwe że masz rację.

Edytowane przez fendtrisix
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A może nie wiesz o bliźniakach?? Znam 2 przypadki rozwalonych przegubów i w oby przyczyną były bliźniaki, a dokładniej opony o tym samym profilu z takim samym ciśnieniem.

Opublikowano (edytowane)

Na 100% nie miał bliźniaków, tylko Case steiger w tym gospodarstwie ma bliźniaki

 

Ps

 

Siedzenie w Fendt'cie faktycznie nie należy do najlepszych, ale i tak siedzi się wygodniej jak w wyżej wymienionym Case. Steiger ma całkiem wygodne siedzenie, ale Fendt ma znacznie lepszą amortyzacje kabiny i amortyzowaną przednią oś

Edytowane przez fendtrisix
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na 100% nie miał bliźniaków, tylko Case steiger w tym gospodarstwie ma bliźniaki

 

Ps

 

Siedzenie w Fendt'cie faktycznie nie należy do najlepszych, ale i tak siedzi się wygodniej jak w wyżej wymienionym Case. Steiger ma całkiem wygodne siedzenie, ale Fendt ma znacznie lepszą amortyzacje kabiny i amortyzowaną przednią oś

 

 

Mówisz o siedzeniu pasażera czy operatora? Siedzenie operatora jest jednym z wygodniejszych i najcichszych na jakich pracowałem.

Opublikowano

A może nie wiesz o bliźniakach?? Znam 2 przypadki rozwalonych przegubów i w oby przyczyną były bliźniaki, a dokładniej opony o tym samym profilu z takim samym ciśnieniem.

Czyli jak powinno stosować się bliźniaki? Opony o niższym profilu, jeśli ten sam profil to czy jest to dopuszczalen przy niższym ciśnieniu (o ile niższym), jakieś przykłady opon "głównych" i bliźniaczych by spiąć to w całość i by nie powodowało to żadnych negatywów?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bliźniaki powinno się zakładać o profil niższe niż normalne opony, bądz też taki sam profil ale z ciśnieniem od 20%-50% niższym.

 

np. opona ciagnika 520/85 R 38

opona bliżniak 520/70 R 38

 

np 2. opona ciagnika 520/85 R 38 ciśnienie 1,2

opona bliżniak 520/85 R 38 ciśnienie 0,8

Opublikowano

Yhm - a jak w głównym kole jest 0,8 to ciśnienie rzędu 0,4/0,6 w bliźniaku nie będzie szkodliwie działało na oponę czy z góry przyjmuje się założenie, że jak stosuje się bliźniaki to nie schodzi się w kole głównym poniżej jakiejś wartości ciśnienia?

Opublikowano

ja stosuje 1,0 i wtedy 0,8 w blizniaku. przy standardowych oponach i felgach nie mozna schodzic ponizej 0,8 bo nizsze cisnienie nie gwarantuje odpowiedniego przeniesienia momentu, tzn. felga moze sie zaczac obraca w oponie.

 

@hub w tym przykladzie co podales roznica w wysokosci opon to 8 cm, moim zdaniem niepotrzebnie tak duzo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Brzozak@ ja tak stosuję i efekt jest porównywalny jak w identycznym profilu z nizszym cisnieniem. Z koła głównego spuszczam jedynie trochę powietrza. Jednak lepszym rozwiazaniem są takie same opony z mniejszym cisnieniem w blizniaku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v