Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam

Opublikowano

Kiedyś też miałem w swoim 3512 przeciek ze zwolnicy, właśnie na uszczelniaczu od strony koła. Wymontowałem tą zwolnicę, niestety nie byłem w stanie dobrać się do uszczelniacza. Nie mogłem za żadne skarby wybić półosi ze zwolnicy, od środka nie było widać żadnego zabezpieczenia a i dostęp kiepski. Musiałem odpuścić... Co ciekawe po złożeniu i wlaniu świeżego oleju problem ustąpił i do dziś jest dobrze, normalnie cuda...

Opublikowano

volf jest tam zabezpieczenie na półosi są to dwa półksiężyce nie widać ich bo mają wyfrezowany pod siebie rowek na półosi i wchodzą w obudowe całej zwolnicy.ja już to robiłem u siebie i wcale nie jest to trudne tylko najpierw trzeba siciągnać z półosi kosz z satelitami a potem to już z górki :P

Opublikowano
Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
Opublikowano

miałem spory luz w prawej zwolnicy, naprawiliśmy to, lecz po jakimś czasie zaczął z niej olej wyciekać (wyciek minimalny), ostatnio ojciec dolał 0.5 litra, zobaczymy jak szybko wyciekać będzie, jeżeli szybko to przyjdzie się jeszcze raz robić.

@mariusz3512- sam tego nie potrafiłeś naprawić, czy Ci się nie chciało?? , to nie jest strasznie dużo roboty, a oddać 300zł ,szkoda. Robota na jakieś 2-3 godziny lajtowej roboty.

Wole sam 2 razy rozebrać i zrobić niż komuś kase dać.

Opublikowano
volf jest tam zabezpieczenie na półosi są to dwa półksiężyce nie widać ich bo mają wyfrezowany pod siebie rowek na półosi i wchodzą w obudowe całej zwolnicy.ja już to robiłem u siebie i wcale nie jest to trudne tylko najpierw trzeba siciągnać z półosi kosz z satelitami a potem to już z górki ;)
Opublikowano

Zabezpieczenie jest, ale przed przed samym lozyskiem, na polosi nic nie ma :) ja wyciskalem na prasie lozysko i wciskalem nowe, ale niekoniecznie potrzebna jest prasa. Podobno czasem mechanizm zwolnicy nie chce zejsc, sa momenty kiedy nawet prasa ma problemy :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź . Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, to półoś musi wyjść z obudowy bez demontażu tego zabezpieczenia i wtedy łożysko i uszczelniacz zostają na półosi. Dopytuje o szczegóły, bo w temacie były podane trochę sprzeczne informacje. Jeśli możesz to opisz to dokładniej... :)

Opublikowano

a wiec tak.....po rozkreceniu zwolnicy z ciagnika zdemontujesz tylko piaste, czesc obudowy i mechanizm zwolnicy, pozniej go sciagasz z osi piasty(czasem podobno sa problemy) wtedy bedziesz widzial lozysko, przy samym lozysku bedziesz mial pierscienie zabezpieczajace, a dokladniej dwa polksiezyce, ktore wyciagasz, nastepnie wybijasz/wyciskasz piaste z obudowy(w strone szpilek) Caly demontaz masz juz z glowy, pozostaje tylko wyciagnac uszczelniacz i poskladac w odwrotnej kolejnosci ;) Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz na gg ;) Na jednym z zalacznikow zaznaczylem na czerwono wlasnie zabezpieczenie(jedna czesc) a na drugimmechanizm zwolnicy, ktory wyciagasz do gory patrzac na zalacznik ;)

post-3708-1237057020_thumb.jpg

post-3708-1237057149_thumb.jpg

Opublikowano

panowie, a jak skasować luz na piaście, rozebrałem, łożysko wymieniłem, ale te półksiężyce wchodzą z lekkim luzem, zastąpiłem uszczelki korkowe silikonem, ale luz jest dalej,grubsze połksiężyce? w Agromie mówili, że trzeba wymienić piaste, koszt 600zł...

Opublikowano

To moze faktycznie wina lezy po stronie piasty ;) ale mysle ze nie od razu trzeba nowa piaste kupic ;) Jesli "wyrobil" sie rowik na zabezpieczenie...moze wystarczy dorobic inne polksiezyce, albo masz cos z mechanizmem zwolnicy....w koncu to on jest od lozyska do lozyska i skrecasz to obudowa

Opublikowano

a nie ma przypadkiem odpowietrznika pod siedzeniem żeby odpowietrzyć tylni most. tak mi mówił mechanik. jak jest duże ciśnienie to musi jakoś coś wycieknąć, i dlatego olej wycieka. odpowietrznik jest gdzieś pod siedzeniem trzeba go przeczyścić i wszystko powinno być OK.

Opublikowano

parcho 1988 pod siedzeniem jest odpowietrznik ale od skrzyni biegów jak rozbierałeś to to to pewnie widziałeś tam simeringi które odzielają zwolnice od skrzyni biegów i tylnego mostu.

Wojtii luz można skasowac właśnie tymi półpierścieniami w instrukcji napraw jest tabela która podaje kilka grubości pólpierścieni własnie aby skasowć luz. :)

Opublikowano

rafal88 zwolnice są odzielone od tylnego mostu bynajmniej w mf 255 nie wiem czy zauważyłeś ale w zwolnicach masz korki którymi wlewasz olej poza tym w instrukcji napraw jest to rozrysowane i są dwa pierścienie uszczelniające jeden zewnetrzny to ten z którego najczęściej wykapuje olej na felge koła a drugi wewnetrzny który znajduje sie na półosi tuz za zwolnicą.Jeżeli posiadasz instrukcję obsługi tego ciągnika to przeczytaj rozdział DANE TECHNICZNE podrozdział POJEMNOŚĆ OLEJU W UKŁADZIE NAPĘDOWYM: i cytuję "skrzynia przekładniowa + tylny most 40 dm3 zwolnice 2 x 1.7 dm3."

rafal88 jeżeli nie wiesz to nie pisz :)

Opublikowano

Spytam inaczej....znasz ta zwolnice tylko z teorii czy moze kiedys to rozbierales?? bo ja robiaz dwie takie naprawy nie zauwazylem jeszcze pierscienia uszczelniajacego od strony mostu na polosi. Wiec nie mow mi abym nie pisal jesli nie wiem.... No chyba ze trafilem na egzemplarze w ktorych zapomnieli wlozyc dwa simeringi.....

Opublikowano

W tej chwili nie są zakładane uszczelniacze w pochwie tylnego mostu ponieważ wiąże się z brakiem odpowietrzenia w zwolnicy i zwiększąną awaryjnością jeśli są to jest wskazanie do jego usunięcia

Opublikowano

rafal88 rozbierałem zwolnice nie raz i u mnie sa oba simeringi i zewnętrzny i wewnętrzny jeżeli chcesz moge zeskanować obrazek z instrukcji napraw i zobaczysz że są tam dwa uszczelnienia tak jak pisałem wcześniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v