Skocz do zawartości
MECHANIZATOR

Rejestracja "składaka"

Polecane posty


MECHANIZATOR    156

witam

 

dzisiaj zwracam się z takim pytanie czy orientujecie się czy w naszym pięknym kraju jest mozliwość zarejestrowania ciagnika rolniczego "składaka" łożonego całkowicie z częsci zamiennych i jeszcze jedno pytanko czy taki wechikół mozna pozniej odsprzedać - jesli ktoś wie coś na ten temat to byłbym wdzięczny za info

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pati    10

Nie wiem jak z ciągnikiem, ale o przyczepkach to słyszałam, że trzeba przedstawić... rysunek techniczny. ;) Wiem, że kilka lat temu tata chciał coś poskładać do auta, ale jak mu kumpel powiedział, że potrzebny rysunek do rejestracji to zapał ostygł. Było coś jeszcze, że jak się odkupuje to trzeba przedstawić umowę ze zdjęciami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dymek89    1

o ile sie nie mysle to tak. Tylko twoje cudo musi cos tam posiadac chyba przejsc jakies podstawowe badanie i chyba ograniczona pojemnosc silnika moze miec. Najlepiej to idz do urzedu i sie zapytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


bolo12121    1

Składańca można rejestrować dawniej nie było takiej możliwości teraz musisz zrobić badanie i do urzędu tam ci resztę powiedzą a nie jestem pewien ale chyba musisz mieć starą tablice żeby zdać ale tego nie jestem pewien a możliwość rejestracji jest bo sam ma 2 składaki i są zarejestrowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MECHANIZATOR    156

no fajnie że ktoś się odezwał dzieki

 

ale do tematu to co jeśli nie mam starych tablic bo ciągnik jest złożony w całości (łącznie z blokiem silnika i korpusem skrzyni na których sa wybite numery) z części nowych - poprostu od zera ?

 

i drugie pytanie ile mniej więcej może kosztować w urzędach załatwienie takiej rejestracji (chodzi mi o opłaty legalne ;) w końcu walczymy z korupcją) bo napewno jakieś koszty administracyjne trzeba by ponieść ?

 

i pytanko trzecie czy powiedzmy C-330 złożony od podstaw z części spełnił by te wymogi techniczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czesio200    1066

jeśli chodzi o przyczepy to robisz przegląd tam ważą mierzą nadają ładowność itp a potem idziesz i rejestrujesz ciągniki pewnie terz pewnie sie da

a jeśli chodzi o tablice to jak nie wiecie to nie piszcie bo nie trzeba mieć starych( ja kupiłem przyczepe była zarejestrowana opłacona itp ale stała długo i tablica gdzieś zaginęła) tata poszedł napisał tylko takie wyjaśnienie ze tablica zaginęła i tyle z tego było. a jeśli chodzi o tzw "sam" to tablic nie powinni wogule wołać.

u mnie w t-25 to tablice se sam namalowałem bo mi nawóz zjadł i połowa zginęła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BOKSKOZLOW    0

Z tego co się orjrntuje to trzeba na przegląd od mechanika i dopiero zwrócić się o tablice rejestracyjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bolo12121    1

Kolego jak ja rejestrowałem to trzeba było mieć starą tablice żeby zdać nie wiem jak jest teraz a pisze bo wiem !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czesio200    1066
Kolego jak ja rejestrowałem to trzeba było mieć starą tablice żeby zdać nie wiem jak jest teraz a pisze bo wiem !

oczywiście musisz zdać stare tablice ale jak nie masz to piszesz krótkie wyjaśnienie i git a wiem bo rejstrowałem ostatnio sporo rzeczy ostatnio to 4dni temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xsc    54

szukajac troche w googlach zauwazylem ze niema jednoznaczej odpowiedzi na ten temat jedni mowia ze sie nieda inni ze powinno sie dac ale... . Masz juz taki ciagnik czy tylko tak rozwazasz?

 

dalbym link to forum w ktorym jest o tym dosc duzo ale niewolno jakby cos to moge dac na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MECHANIZATOR    156

jak narazie pytam czysto teoretycznie - ale kto wie idzie kryzys (podobno) i moze się okazać ze taniej wyjdzie samemu złozyc ciagnik czy inną maszynę niż kupować

 

ale dzięki za wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

endrju00711    11

Co do ciąników, to nie radze się nawet o to pytać , bo koszty cię przerażą. Dwa to jak to będzie w 90 % wybrany model, np. C-330 to nie warto się bawić w szereg atestów, bo karzden mechanizator i inspektorek będzie chciał mieć coś w kieszeni, bo w przeciwnym wypadku nie przepuści cię i koniec. A Jak choć wizulanie ciągnik będzie podobny do C-330 to kup papiery od rolnika który nie potrzebuje dokumentów, ale potrzebuje troche kasy. Raz to ominiesz wszelakie atesty, przez co zaoszczędzisz kupe kasy na łapówki. A dwa to nie widziałem policjanta który by szukał numerów napitych na podzespołach ciągnika, bo raz to nawet ja nie wiem gdzie są takie numery, a dwa to jak ja nie wiem to policjant który nie miał styczności z rolnictwem tym bardziej nie znajdzie tych numerów. A jak by znalazł, to możesz powidzieć że w fabryce 30 lat temu pomylili, i niech oni się męczą z szukaniem numerów, w końcu za coś podatki płace :P . Kiedyś czytałem że w fabryce pronara pomylili papiery i podczas serwisowania się skapneli że to nie jego ciągnik :)

 

P.S. A z racji że C-330 dużo rolników urzytkuje w obrembie podwórka to nie potrzebne im papiery, i jest tego w brud na rynku, tylko szukać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100

sorki że odgrzebuję posta ale szukałem czegoś i przypadkiem tutaj trafiłem

 

To kupujący jest odpowiedzialny za sprawdzenie numeru VIN/ramy z danymi z faktury kupna lub umowy kupna.

To diagnosta jest odpowiedzialny za sprawdzenie numeru VIN podbijając dowód rejestracyjny.

Z własnego doświadczenia - właściciel ma wiedzieć gdzie jest VIN a jeżeli coś nie gra między numerem na pojeździe a w Dowodzie Rejestracyjnym to laweta i dowód do Wydziału Komunikacji i niech wyjaśniają czy to jest pomyłka ze strony fabryki, sprzedawcy, urzędnika wystawiającego Dowód Rejestracyjny czy też wałek że pojazd jest skradziony.

 

Uwierz mi że jak nie znasz miejsca lokalizacji VINu możesz mieć problemy z funkcjonariuszami bo mają prawo to sprawdzić a jak sam napisałeś nie muszą wiedzieć gdzie jest VIN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      W związku z prośbą użytkowników założyłem ten temat. Tu możemy rozmawiać o wszystkim i o niczym, aby nie zaśmiecać tematu "ceny mleka"
       
    • Przez semos
      Mam taki mały problem, co kupić dziewczynie pod choinkę? Ma 24 lata.
       
      A więc tak:
      -kolczyki i wisiorek odpadają, bo otrzymała je na mikołajki.
      -co do perfum to trochę głupio mi jest je kupić ponieważ ona pracuje w jednej z ogólnopolskich sieci drogerii wiec zna wszystkie perfumy oraz kremy i może zawsze porównać cenę tych perfum, a tego bym nie chciał aby wiedziała ile prezent kosztował.
       
      Pluszaka już kupiłem do tego chce coś jeszcze w kasie max 80zł.
    • Przez jacu
      Witam, jak u Was wygląda z opadami deszczu, bo są miejsca że nie padało już od 2 tyg i nie widać deszczu ,zboża na lekkich ziemiach już schną jak tak dalej będzie to nie będzie po co kombajnem wjeżdzać. Piszcie jak u Was wygląda z opadami ?
    • Przez valeTudo
       Jak w temacie Bylo juz o ciagnikach, dziewczynach, chlopakach,alko  itp... teraz pora pochwalic sie jak dbacie o kondycje jakie sporty uprawiacie, zaczynam
      -SW
      -treningi interwalowe
      -silownia
    • Przez Kanuni5125
      A więc tak jak w temacie po prostu co lubicie jeść. Dla mnie najlepsze jedzenie to ziemniaki ze skwarkami i kwasem mmmm to jest najlepsze. A po jakiejś robocie lub nawet w trakcie dobrze jest coś przekąsić i wypić a tu najlepsza jest zasolona słonina z cebulą a jakby do tego na popitke trafiła by się jakaś ekologiczna to już wogóle jest super
×